Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Du visar på ett bra exempel på vaccinmotståndarnas dubbeltänk.
När man diskuterar vaccinerna, så påpekar vaccinmotståndarna risken för långsiktiga effekter på hälsan. Det är en fullt befogad invändning. Jag tycker det känns obehagligt att injicera ett preparat som har tagits fram i panik i en stor del av befolkningen. I synnerhet känns det obehagligt att ge ett sådant preparat till barn.
Vaccinmotståndarnas märkliga vändning kommer när man börjar diskutera viruset. Vips, så är det plötsligt enbart dödsfall som räknas. Nu räknas inte riskerna för långsiktiga effekter på hälsan. Att många människor har överlevt infektion, anser vaccinmotståndarna vara bevis för att viruset inte är någonting att bekymra sig över. När det gäller viruset, så bekymrar sig vaccinmotståndarna inte för att utsätta barn för kinesernas experiment. Barn påstås klara viruset bra, och vaccinmotståndarna har ingen som helst oro för långsiktiga effeker på barnen.
Jag har svårt att förstå dessa skiftande kriterier, beroende på huruvida man diskuterar vaccin eller virus. I ena fallet anses försiktighetsprincipen vara jätteviktig. I andra fallet är försiktighetsprincipen bortglömd.
Som jag ser det, har vi redan blivit utsatta för det första experimentet, Kinesernas. Jag ser ingen anledning till att utsätta mig för ytterligare ett, speciellt inte när det första experimentet ändå visade sig vara relativt harmlöst för min demografi och i synnerhet för barn.
Så varför då utföra ytterligare ett experiment på barn som så vitt jag förstått det faktiskt är farligare för dom statistiskt sätt än vad själva viruset i sig självt är? Jag har inte sett några bevis på långtidseffekter av covid som är övertygande eller går utanför spannet av vad andra "vanliga" virus kan orsaka i en population.
Däremot har jag sett tillräckligt för att vara övertygad om att det här "vaccinet" orsakar biverkningar som är långt över det normala, i synnerhet bland yngre.
Lägg sedan till den sinnessjuka responsen runt om i världen, den äckliga propagandan, och det flagranta berövandet av grundläggande rättigheter. Sammantaget gör det mig minst sagt skeptisk och jag har valt att helt enkelt inte spela med i det här spelet, alls.
Det gör mig inte till en vaccinmotståndare generellt, men i just det här fallet har jag starka invändningar.
Jag vet inte om spikproteinet är mindre farligt vid naturlig infektion, om det är en annan process eller vad det nu kan vara. Men att utsätta barnen för ännu ett experiment? När vaccinet ändå inte skyddar mot att bli bärare av viruset och har noll effekt på barns sjukdomsutveckling av covid? Absolut inte!