Nej, ingenting faktiskt. Men jag har läst datan, och lyssnat på riktiga medicinare som vet vad dom pratar om. Bla Pierre Curry, och mrna teknikens grundare Robert Malone.
Nej, det är inte "big pharmas" påhitt. Det råder i princip vetenskaplig konsensus att vaccineringen behöver göras bland hela befolkningar, inte bara bland riskgrupper. Men du kanske tror att Pfizer, Moderna et al har så mycket makt att de dikterar agerandet hos samtliga länders regeringar, epidemiologer och WHO?
Här är några exempel på pfizers kriminella aktiviteter.
PFIZER SETTLEMENT AND FINE
Pfizer set a record for the largest health care fraud settlement and the largest criminal fine of any kind with $2.3 billion in 2009.
Source: U.S. Department of Justice
Protonix
People are suing Pfizer over Protonix. Protonix lawsuits say Pfizer failed to warn about the risk of kidney problems. In 2013, Pfizer agreed to pay $55 million to settle criminal charges. The U.S. Department of Justice said Wyeth promoted Protonix for unapproved uses in 2000 and 2001. Pfizer acquired Wyeth in 2009.
LEARN MORE ABOUT PROTONIX LAWSUITS
Prempro
Nearly 10,000 women filed Prempro breast cancer lawsuits against Pfizer. By 2012, Pfizer settled most of the claims for more than $1 billion.
Chantix
About 3,000 people filed Chantix lawsuits against Pfizer. They claimed Chantix caused suicidal thoughts and severe psychological disorders. In 2013, the company set aside about $288 million to resolve these cases. One case settled for an undisclosed amount just before trial in 2012.
Depo-Testosterone
More than 7,800 testosterone therapy lawsuits had been filed against manufacturers as of November 2020. Pfizer had reached an agreement with the consumers suing the company in February 2018, ending its role in the massive litigation. The lawsuits say testosterone products caused strokes, blood clots and heart attacks.
De här företagen har mycket intima samarbeten med WHO och regeringar världen över, och tex pfizer är bevisligen kriminella med tvivelaktig moral och de agerar uppenbarligen inte med allas bästa för ögonen. Det är pengar som styr. Däremot gäller det nog inte alla läkemedelsbolag, och jag misstänker Pfizer hade ett finger med i bannlysningen av AZ-vaccinet, som för övrigt var utmärkt och har fått massa oförtjänt skit. Men där lyckades Pfizer sno massor marknad. AZs vaccin var väl till självkostnadspris dessutom, Pfizer har väl en prognos på $100miljarder i vinst för sina vaccin de närmaste åren. De ville givetvis ha bort billiga konkurrenter.
När det gäller WHO så kan du väl inte missat att Theodros är kriminell? Han mörkade koleraepidemier i sitt hemland och kallade det vattnig diarré. WHO har dessutom vägrat erkänna Taiwan i intervju eftersom Kina har enormt inflytande i WHO.
Jag fattar inte, hur godtrogna är ni? Varför tror ni att dessa företag och organisationer vill befolkningens bästa? För att de säger det? Bryr ni er inte om hur de agerar i verkligheten?
Det handlar bara om pengar, pengar, pengar och pengar. Förutom då när det gäller Astra Zeneca, förvånande nog.
Senast redigerad av bottenslam 2021-07-11 kl. 20:26.
Väldigt intressant! Tycker du att det har gått bra för labbråttorna att förutspå covid hittills? Har aldrig tidigare sett så många experter ha så fel om så mycket på grund av sina ”teorier”. Statistiken är i alla fall en reflektion av verkligheten, inom dess ramar och inga gissningar och estimeringar.
Svår fråga.
På vissa områden har labbråttorna fullkomligt sopat banan med motståndet (tex när det gäller hur fort och bra dom lyckades ta fram vaccin).
Stämmer det verkligen, kan inte säga att jag sett någonstans att vältränade skulle klara sig bättre mot c19 jämfört med mer normal tränade och nu menar jag inte de med t ex kraftig övervikt. Finns väll ett antal exempel på elit idrottsmän/kvinnor som blivit väldigt sjuka, dock så är dessa ju oftast ganska unga så de brukar ju överleva om de får vård i tid.
Ja säger inte att dom normalgränsen klarar sig sämre.
Men dom överviktiga Netflixknarkarna som bara sitter å hinkar redbull å äter godis.
Vad har du för namn på dom elit idrottare på dom som blivit svårt sjuk?
Har man bättre syresättning från början slipper man riskera falla rakt igenom.
Oj! Imponerande lobbying isåfall. Tror du att epidemiologer inte har koll på hur en pandemi bekämpas? Eller har även FHM och liknande institutioner blivit lurade av den elaka läkemedelsbranschen?
Mm, hur har kritiken mot Tegnell låtit? Verkar det som att man bryr sig så mycket om vad epidemologer säger? Säger ens alla epidemologer samma sak?
Kommer du ihåg pandemrix? Sverige hade bindande avtal som tvingade vaccinköp om WHO lyste pandemilarm. I samma veva mildrades definitionen av pandemi och läkemedelsbolagen skottade pengar ur svenska statskassan. Ingen kan neka till att Sverige vaccinerade med pandemrix helt i onödan. Pengar i sjön. Det var en scam som hände mitt framför ögonen på dig men du sätter ännu större tilltro till samma aktörer nu. Sanslöst.
Edit: Eller föredrar du att tro att svenska politiker, WHO och läkemedelsbolagen var så dumma att de i välvilja vaccinerade svenskarna med pandemrix i onödan? Att de inte visste bättre och att det är VI , svenska folket, som ska betala läropengarna för DERAS dumhet?
Du har ju bara de två alternativen. Antingen var det en scam, eller så var alla inblandade inkompetenta och korkade. Vilket är värst? Vilket är mest sannolikt?
Överskatta aldrig politikers intellekt, de är dummare än genomsnittet. Underskatta aldrig girigheten hos läkemedelsbolagen, den är mycket värre än du tror.
Senast redigerad av bottenslam 2021-07-11 kl. 20:34.
Pfizer set a record for the largest health care fraud settlement and the largest criminal fine of any kind with $2.3 billion in 2009.
Protonix
People are suing Pfizer over Protonix. Protonix lawsuits say Pfizer failed to warn about the risk of kidney problems. In 2013, Pfizer agreed to pay $55 million to settle criminal charges. The U.S. Department of Justice said Wyeth promoted Protonix for unapproved uses in 2000 and 2001. Pfizer acquired Wyeth in 2009.
Prempro
Nearly 10,000 women filed Prempro breast cancer lawsuits against Pfizer. By 2012, Pfizer settled most of the claims for more than $1 billion.
Chantix
About 3,000 people filed Chantix lawsuits against Pfizer. They claimed Chantix caused suicidal thoughts and severe psychological disorders. In 2013, the company set aside about $288 million to resolve these cases. One case settled for an undisclosed amount just before trial in 2012.
Depo-Testosterone
More than 7,800 testosterone therapy lawsuits had been filed against manufacturers as of November 2020. Pfizer had reached an agreement with the consumers suing the company in February 2018, ending its role in the massive litigation. The lawsuits say testosterone products caused strokes, blood clots and heart attacks.
De här företagen här mycket intima samarbeten med WHO och regeringar världen över, och tex pfizer är bevisligen kriminella med tvivelaktig moral och de agerar uppenbarligen inte med allas bästa för ögonen. Det är pengar som styr. Däremot gäller det nog inte alla läkemedelsbolag, och jag misstänker Pfizer hade ett finger med i bannlysningen av AZ-vaccinet, som för övrigt var utmärkt och har fått massa oförtjänt skit. Men där lyckades Pfizer sno massor marknad. AZs vaccin var väl till självkostnadspris dessutom, Pfizer har väl en prognos på $100miljarder i vinst för sina vaccin de närmaste åren. De ville givetvis ha bort billiga konkurrenter.
När det gäller WHO så kan du väl inte missat att Theodros är kriminell? Han mörkade koleraepidemier i sitt hemland och kallade det vattnig diarré. WHO har dessutom vägrat erkänna Taiwan i intervju eftersom Kina har enormt inflytande i WHO.
Jag fattar inte, hur godtrogna är ni? Varför tror ni att dessa företag och organisationer vill befolkningens bästa? För att de säger det? Bryr ni er inte om hur de agerar i verkligheten?
Det handlar bara om pengar, pengar, pengar och pengar. Förutom då när det gäller Astra Zeneca, förvånande nog.
Det kanske inte nån som vill betala pengar för det…
Folk styrs av rädslor det är pharm fantasternas bästa reklam. Den rädsla som styr många just är fina pengar.
Vi följer Folkhälsmyndighetens rekommendationer… säger många.
Det är ju knappast nån där som vill rekommendera solen eller långpromenader i berg mot Coviden.
Trots att det bevisligen funkar.
Om du är så tvärsäker på att bara riskgrupperna behöver vaccinera sig så får du gärna presentera en källa som påvisar detta. Helst en vetenskaplig sådan och inte något som du själv hittar på för en gångs skull.
Fast det är ju du som måste presentera vetenskapligt stöd för att risken för folk utanför riskgrupp är så stor att vaccinering är befogad. Och du vet lika väl som jag att något sådant stöd inte finns.
Ja säger inte att dom normalgränsen klarar sig sämre.
Men dom överviktiga Netflixknarkarna som bara sitter å hinkar redbull å äter godis.
Vad har du för namn på dom elit idrottare på dom som blivit svårt sjuk?
Har man bättre syresättning från början slipper man riskera falla rakt igenom.
Jag tänkte mer på om du hade läst någon studie där man sett att elitidrottsmän skulle klara sig bättre för jag har inte sett någon sådan utan snarare verkar de drabbas precis som alla andra.
Annars håller jag med dig att de borde klara sig bättre men jag kan inte hitta någon källa på att de har någon fördel att de har bättre fysik för att undvika att bli svårt sjuka, det verkar som det är något annat som avgör om man blir svårt sjuk eller ej.
Protonix
Prempro
Chantix
Depo-Testosterone
De här företagen här mycket intima samarbeten med WHO och regeringar världen över, och tex pfizer är bevisligen kriminella med tvivelaktig moral och de agerar uppenbarligen inte med allas bästa för ögonen. Det är pengar som styr. Däremot gäller det nog inte alla läkemedelsbolag, och jag misstänker Pfizer hade ett finger med i bannlysningen av AZ-vaccinet, som för övrigt var utmärkt och har fått massa oförtjänt skit. Men där lyckades Pfizer sno massor marknad. AZs vaccin var väl till självkostnadspris dessutom, Pfizer har väl en prognos på $100miljarder i vinst för sina vaccin de närmaste åren. De ville givetvis ha bort billiga konkurrenter.
Precis! Den enda man kan lita på är sig själv och sin egen hälsa. Tro inte att någon verkligen bryr dig om dig och din familjs hälsa när de hetsar om att ni ska vaccinera er. Glöm det!
Ta hand om dig själv istället och lita inte på att nåt jävla läkemedelsbolag eller politiker ska rädda ditt arsle.
Det enda jag hört från myndigheterna världen över är att man ska vaccinera sig och noll info om hur man bör sköta om sin hälsa i förebyggande syfte. Och detta medan statistiken är tydlig med vilka det är som far illa.
Du verkar själv ganska hjärntvättad om jag ska vara ärlig. Jag väntar fortfarande på att du kommer med en källa som påvisar att bara riskgrupperna behöver vaccineras.
Om du kan läsa statistik på ett nyktert sätt och inte köpa all propaganda från big pharma kan du lista ut det alldeles själv.
Du verkar själv ganska hjärntvättad om jag ska vara ärlig. Jag väntar fortfarande på att du kommer med en källa som påvisar att bara riskgrupperna behöver vaccineras.
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Haha har du bott under en sten?
Det är bara att gå in på folkhälsomyndigheten, socialstyrelsen eller euromomo och titta på antal dödsfall i olika åldersgrupper. Det krävs verkligen inget geni för att se klart och tydligt att vaccination av andra uttöver riskgrupper är fullständigt hål i huvudet. Speciellt vaccination av barn är bara ren och skär ondska rätt igenom och har noll och ingenting att göra med någon folkhälsa.
Felet du gör, är att du enbart tittar på dödsfall. Det finns fler aspekter av sjukdomen. Hur påverkas den långsiktiga hälsan?
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ondska?!😂 Du verkar ha en snäv begreppsvärld.
Citat:
Vad annars kallar du det när man vaccinerar barn mot ett virus dom på inget sätt är i farozonen ändå? Vaccinet för barn är farligare än vad covid är för dom. Man utsätter dom alltså för en högre risk helt i onödan. Det är ondska och det är bara ekonomiska intressen som ligger bakom. Vi vet nu också att sprikproteinet koncentreras i stora mängder i äggstockarna och kan orsaka långtidsproblem med fertilitet. Och det är ingen konspirationsteori utan faktisk data.
Det är inte enbart vaccinet som alstrar spikproteiner.
Ifall spikproteinet visar sig vara farligt för äggstockarna, så innebär det att det var dårskap att släppa in ett sådant virus, helt utan motstånd.
Nu är det för sent att stoppa viruset. Vi har att välja mellan att ta ett vaccin som har tagits fram i panik, eller att utsätta oss för kinesernas experiment. Båda alstrar spikproteiner i kroppen. Vi kan inte välja bort att bli försökskaniner. Vi kan bara välja vad vi vill vara försökskaniner för. Kinesiskt virus eller tyskt vaccin? Jag valde vaccinet.
Citat:
Om det inte är ondska så vet jag inte vad som är det.
Precis! Den enda man kan lita på är sig själv och sin egen hälsa. Tro inte att någon verkligen bryr dig om dig och din familjs hälsa när de hetsar om att ni ska vaccinera er. Glöm det!
Ta hand om dig själv istället och lita inte på att nåt jävla läkemedelsbolag eller politiker ska rädda ditt arsle.
Det enda jag hört från myndigheterna världen över är att man ska vaccinera sig och noll info om hur man bör sköta om sin hälsa i förebyggande syfte. Och detta medan statistiken är tydlig med vilka det är som far illa.
I Danmark skal man være blind og døv for ikke at opleve masser af information om hvordan man forebygger at blive smittet med Covid-19.