2021-07-11, 21:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
I Danmark skal man være blind og døv for ikke at opleve masser af information om hvordan man forebygger at blive smittet med Covid-19.

https://www.google.dk/search?q=hvordan+undg%C3%A5r+man+at+f%C3%A5+covid-19&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari

Smitta? Jag pratar om hur man undviker att bli allvarligt sjuk. Smitta behöver inte vara farligt alls.
Citera
2021-07-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Precis! Den enda man kan lita på är sig själv och sin egen hälsa. Tro inte att någon verkligen bryr dig om dig och din familjs hälsa när de hetsar om att ni ska vaccinera er. Glöm det!

Ta hand om dig själv istället och lita inte på att nåt jävla läkemedelsbolag eller politiker ska rädda ditt arsle.

Det enda jag hört från myndigheterna världen över är att man ska vaccinera sig och noll info om hur man bör sköta om sin hälsa i förebyggande syfte. Och detta medan statistiken är tydlig med vilka det är som far illa.
Boris Johnson har iaf visat gott exempel och bantat ner sig, något som en stor del av folket i England skulle behöva göra, liksom här. Men det tar tid och medan man väntar på detta underverk bör tjockisarna vaccinera sig. Oklart dock varför friska människor ska göra det.
Senast redigerad av HalHandyman 2021-07-11 kl. 21:51.
Citera
2021-07-11, 21:28
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du verkar själv ganska hjärntvättad om jag ska vara ärlig. Jag väntar fortfarande på att du kommer med en källa som påvisar att bara riskgrupperna behöver vaccineras.
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Haha har du bott under en sten?
Det är bara att gå in på folkhälsomyndigheten, socialstyrelsen eller euromomo och titta på antal dödsfall i olika åldersgrupper. Det krävs verkligen inget geni för att se klart och tydligt att vaccination av andra uttöver riskgrupper är fullständigt hål i huvudet. Speciellt vaccination av barn är bara ren och skär ondska rätt igenom och har noll och ingenting att göra med någon folkhälsa.
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ondska?!😂 Du verkar ha en snäv begreppsvärld.
Citat:
Vad annars kallar du det när man vaccinerar barn mot ett virus dom på inget sätt är i farozonen ändå? Vaccinet för barn är farligare än vad covid är för dom. Man utsätter dom alltså för en högre risk helt i onödan. Det är ondska och det är bara ekonomiska intressen som ligger bakom. Vi vet nu också att sprikproteinet koncentreras i stora mängder i äggstockarna och kan orsaka långtidsproblem med fertilitet. Och det är ingen konspirationsteori utan faktisk data.

Om det inte är ondska så vet jag inte vad som är det.

Du visar på ett bra exempel på vaccinmotståndarnas dubbeltänk.

När man diskuterar vaccinerna, så påpekar vaccinmotståndarna risken för långsiktiga effekter på hälsan. Det är en fullt befogad invändning. Jag tycker det känns obehagligt att injicera ett preparat som har tagits fram i panik i en stor del av befolkningen. I synnerhet känns det obehagligt att ge ett sådant preparat till barn.

Vaccinmotståndarnas märkliga vändning kommer när man börjar diskutera viruset. Vips, så är det plötsligt enbart dödsfall som räknas. Nu räknas inte riskerna för långsiktiga effekter på hälsan. Att många människor har överlevt infektion, anser vaccinmotståndarna vara bevis för att viruset inte är någonting att bekymra sig över. När det gäller viruset, så bekymrar sig vaccinmotståndarna inte för att utsätta barn för kinesernas experiment. Barn påstås klara viruset bra, och vaccinmotståndarna har ingen som helst oro för långsiktiga effeker på barnen.

Jag har svårt att förstå dessa skiftande kriterier, beroende på huruvida man diskuterar vaccin eller virus. I ena fallet anses försiktighetsprincipen vara jätteviktig. I andra fallet är försiktighetsprincipen bortglömd.
Citera
2021-07-11, 22:01
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Vaccinet för barn är farligare än vad covid är för dom. Man utsätter dom alltså för en högre risk helt i onödan. Det är ondska och det är bara ekonomiska intressen som ligger bakom. Vi vet nu också att sprikproteinet koncentreras i stora mängder i äggstockarna och kan orsaka långtidsproblem med fertilitet. Och det är ingen konspirationsteori utan faktisk data.

Om det inte är ondska så vet jag inte vad som är det.

Din hypotes är alltså att vi får i oss mer spik-protein vid vaccination än vid genomgången infektion? Har du något belägg för detta? Jag vet inte hur det förhåller sig därvidlag, men anar att det snarare är mer än faktor 1000 till vaccinets fördel.

Du får gärna ta mig ur den villfarelsen.
Citera
2021-07-11, 22:01
Medlem
Citat:
Precis! Den enda man kan lita på är sig själv och sin egen hälsa. Tro inte att någon verkligen bryr dig om dig och din familjs hälsa när de hetsar om att ni ska vaccinera er. Glöm det!

Ta hand om dig själv istället och lita inte på att nåt jävla läkemedelsbolag eller politiker ska rädda ditt arsle.

Det enda jag hört från myndigheterna världen över är att man ska vaccinera sig och noll info om hur man bör sköta om sin hälsa i förebyggande syfte. Och detta medan statistiken är tydlig med vilka det är som far illa.
Instämmer i mycket ingen skall tro att det inte enbart handlar om pengar MYCKET pengar och mutor kring det osv...
Citera
2021-07-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Jag tänkte mer på om du hade läst någon studie där man sett att elitidrottsmän skulle klara sig bättre för jag har inte sett någon sådan utan snarare verkar de drabbas precis som alla andra.
Annars håller jag med dig att de borde klara sig bättre men jag kan inte hitta någon källa på att de har någon fördel att de har bättre fysik för att undvika att bli svårt sjuka, det verkar som det är något annat som avgör om man blir svårt sjuk eller ej.

Ok, i såna fall vad är det annars som avgör?
Citera
2021-07-11, 22:13
Medlem
Har lite antibiotika liggande hemma, är sjuk i Covid och vet att antibiotika inte biter på virus.
Det skadar dock inte att ta dessa, ifall man har en bakterie i kroppen som försvagar en ytterligare kan det vara bra att ta kål på dessa... Eller?
Citera
2021-07-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Har lite antibiotika liggande hemma, är sjuk i Covid och vet att antibiotika inte biter på virus.
Det skadar dock inte att ta dessa, ifall man har en bakterie i kroppen som försvagar en ytterligare kan det vara bra att ta kål på dessa... Eller?

Nej!
Du dödar nämligen en jävla massa goda bakterier med penicillin. Detta försvagar kroppen.
Citera
2021-07-11, 22:41
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Du visar på ett bra exempel på vaccinmotståndarnas dubbeltänk.

När man diskuterar vaccinerna, så påpekar vaccinmotståndarna risken för långsiktiga effekter på hälsan. Det är en fullt befogad invändning. Jag tycker det känns obehagligt att injicera ett preparat som har tagits fram i panik i en stor del av befolkningen. I synnerhet känns det obehagligt att ge ett sådant preparat till barn.

Vaccinmotståndarnas märkliga vändning kommer när man börjar diskutera viruset. Vips, så är det plötsligt enbart dödsfall som räknas. Nu räknas inte riskerna för långsiktiga effekter på hälsan. Att många människor har överlevt infektion, anser vaccinmotståndarna vara bevis för att viruset inte är någonting att bekymra sig över. När det gäller viruset, så bekymrar sig vaccinmotståndarna inte för att utsätta barn för kinesernas experiment. Barn påstås klara viruset bra, och vaccinmotståndarna har ingen som helst oro för långsiktiga effeker på barnen.

Jag har svårt att förstå dessa skiftande kriterier, beroende på huruvida man diskuterar vaccin eller virus. I ena fallet anses försiktighetsprincipen vara jätteviktig. I andra fallet är försiktighetsprincipen bortglömd.

Som jag ser det, har vi redan blivit utsatta för det första experimentet, Kinesernas. Jag ser ingen anledning till att utsätta mig för ytterligare ett, speciellt inte när det första experimentet ändå visade sig vara relativt harmlöst för min demografi och i synnerhet för barn.

Så varför då utföra ytterligare ett experiment på barn som så vitt jag förstått det faktiskt är farligare för dom statistiskt sätt än vad själva viruset i sig självt är? Jag har inte sett några bevis på långtidseffekter av covid som är övertygande eller går utanför spannet av vad andra "vanliga" virus kan orsaka i en population.

Däremot har jag sett tillräckligt för att vara övertygad om att det här "vaccinet" orsakar biverkningar som är långt över det normala, i synnerhet bland yngre.

Lägg sedan till den sinnessjuka responsen runt om i världen, den äckliga propagandan, och det flagranta berövandet av grundläggande rättigheter. Sammantaget gör det mig minst sagt skeptisk och jag har valt att helt enkelt inte spela med i det här spelet, alls.

Det gör mig inte till en vaccinmotståndare generellt, men i just det här fallet har jag starka invändningar.

Jag vet inte om spikproteinet är mindre farligt vid naturlig infektion, om det är en annan process eller vad det nu kan vara. Men att utsätta barnen för ännu ett experiment? När vaccinet ändå inte skyddar mot att bli bärare av viruset och har noll effekt på barns sjukdomsutveckling av covid? Absolut inte!
Senast redigerad av Hexen666 2021-07-11 kl. 22:45.
Citera
2021-07-11, 22:43
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Dålig ide
Citera
2021-07-11, 23:03
Medlem
Citat:
Smitta? Jag pratar om hur man undviker att bli allvarligt sjuk. Smitta behöver inte vara farligt alls.

Man undgår at blive alvorligt syg af Covid-19, ved ikke at blive blive smittet - det ved alle tænkende mennesker.
Citera
2021-07-11, 23:06
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Man undgår at blive alvorligt syg af Covid-19, ved ikke at blive blive smittet - det ved alle tænkende mennesker.
Suck, nej. Du undviker att bli allvarligt sjuk genom att leva hälsosamt och se till att du får i dig korrekt näring. Du kan inte göra något för att undvika smitta, om du inte vill leva isolerad i en källare för resten av livet. Men då blir du ännu sjukare än om du skulle få covid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in