2021-07-11, 20:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Jag förstår inte varför du frågar? Har jag sagt att jag inte vill veta?

Varför verkar du bli så upprörd när fler och fler personer, nu t.o.m. med sitt namn, framträder för att berätta vad de vet? Jag förstår verkligen inte. Jag är här för att få veta mer.
Citera
2021-07-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför verkar du bli så upprörd när fler och fler personer, nu t.o.m. med sitt namn, framträder för att berätta vad de vet? Jag förstår verkligen inte. Jag är här för att få veta mer.

Det är bara att läsa orden jag skrivit. Det finns inga dolda budskap. Sista gången: jag blir upprörd när folk inte ens vill kalla M för mördare, trots att det var hon som tog med sig barnen upp på spåret och höll dem där.
Citera
2021-07-11, 20:54
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Det där är klippt från instagram och hon kände inte mamman verkar det som.

Däremot så svarar en i posten som verkar känna pappan.
Citera
2021-07-11, 20:54
Medlem
Passitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Ta en titt på inlägget ovanför ditt så ser du ett exempel på någon som inte ens vill kalla det mord.

Vi vet inte mer konkret än vad som skrivits i tidningar och via polisuttalanden m.m. Det blir förmodligen inte mer detaljerat än så här, och vi kommer aldrig att kunna förstå exakt varför det skedde.

Edit: herrejävlar, till och med inlägget EFTER ditt har gått genom en tredagarsprocess och hjärntvättat sig själv till att ta ifrån mamman skulden. Nu är det "kvinnovåldets" fel.

Jag ger upp. Sverige är efterblivet.

Så rent konkret finns inga bevis för att denna man skulle varit våldsam mot denna kvinna eller deras barn? Har jag fattar rätt?
Citera
2021-07-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flora1
Några har kallat mamman här på FB för mördare. Hur många fel hade socialen gjort i några andra fall? Tog rakt av barnen bort från en snäll familj och gav tillbaka till WT familj. Ingen hade straffats.
Denna mamman måste vara så ledsen och bedrövat att hon valde döden för alla tre. Hon visste varför. Vila i frid alla tre. Nu är ni änglar.

Bara två av dem är änglar och vilar i frid den tredje är långt nere någonstans...
Citera
2021-07-11, 20:56
Bannlyst
Citat:
Kan vi möjligtvis få en länk till inlägget? Kanske maskat eftersom det är konto med namn.

https://www.instagram.com/p/CRJOpH4rShl/
Citera
2021-07-11, 20:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det där är klippt från instagram och hon kände inte mamman verkar det som.

Däremot så svarar en i posten som verkar känna pappan.

Ok, det må så vara. Men om vi ska misstro varenda inlägg som kommer fram lär inte de som har förstahandsinformation heller vilja framträda. Vill vi folk som vet ska tystas ner eller känna sig trygga med att berätta för oss?
Citera
2021-07-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passito
Så rent konkret finns inga bevis för att denna man skulle varit våldsam mot denna kvinna eller deras barn? Har jag fattar rätt?

Korrekt. Det finns nån sorts avslag till kontaktförbud samt ev en skyddad identitet, men det är lite oklart.

Jag kan mycket väl tänka mig att han varit jävlig mot hela familjen, men det saknas konkreta bevis.
Citera
2021-07-11, 20:58
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ok, det må så vara. Men om vi ska misstro varenda inlägg som kommer fram lär inte de som har förstahandsinformation heller vilja framträda. Vill vi folk som vet ska tystas ner eller känna sig trygga med att berätta för oss?

Jag skrev att i posten finns en som verkar känna pappan.

Varför användaren här valt att klippa in en hel text från IG förstår jag inte. Hon har väl läst inlägget som cirkulerade här inne. Det första som de var tvungna att radera. Det där inlägget säger inte mig någonting.
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-07-11 kl. 21:00.
Citera
2021-07-11, 21:01
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
https://www.instagram.com/p/CRJOpH4rShl/

Nåväl.. om sanningshalten i detta är hög så lär vi få reda på det om ett tag via allehanda hashtags i var och varannan debattartikel i Aftonhoran. Den som lever får se. Tills dess kan man ta det som hörsägen, gissningar eller en ren skröna.. eller som man vill.
Citera
2021-07-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Skyddat boende torde kunna tolkas som ett möjligt BEVIS för att personen i fråga PÅSTÅTT att hon är utsatt för hot.
Några BEVIS för att dessa påståenden är sanna är ett skyddat boende verkligen inte.
Precis som i länkarna du citerade är detta något som en person generöst kan och brukar erbjudas om vederbörande uppger att hon känner sig hotat.

Är man i en vårdnadstvist och vill misskreditera den andre föräldern, är det väldigt lätt att påstå att denne misshandlat, hotat eller begått sexuella övergrepp. Påstår man något sådan blir man näst intill per automatik erbjuden skyddat boende akut. Om man då tackar nej, kanske man mister lite i trovärdighet inför kommande utredning och rättsprocess.

I det här fallet hade Tingsrätten efter sedvanlig polisutredning konstaterat att det inte fanns några bevis för att Maria eller barnen verkligen blivit hotade eller misshandlade av exet.
Om all utredning kring Marias anklagelser mot exet var färdigbehandlad och han friats i rätten, borde väl då sannolikt hennes, av staten betalda, skyddade boende upphöra och erbjudas någon annan.
Eller pågick det ytterligare polisutredningar?

Det är kanske inte så troligt att det pågick ytterligare utredning eftersom domstolen också nyligen gett pappan umgängesrätt med sönerna.

Först och främst är det märkligt att inte dina inlägg raderas av mod p.g.a - Fr o m nu har vi följande regler i tråden: Inlägg med omaskade namn kommer att raderas och eventuellt varnas.
Varje gång du gör ett inlägg kan du läsa reglerna ovanför svarsrutan för den post/inlägg du svarar på.

Sen så får jag ta igen att jag tyckte du verkade kunnig i ämnet.
Jag tolkar det som att du bortser ifrån att det är myndigheter som beslutar om en person ska bli beviljad både skyddade personuppgifter och skyddat boende ? Soc gör en utredning och då måste de ha ordentligt på fötterna för att fatta sådana beslut.
Citera
2021-07-11, 21:10
Medlem
Citat:

Vill du inte veta varför mamman mördade sina barn?
Inte nog med att hon mördade sina barn. Hon utsatte tågföraren för ett trauma, kanske livslångt, och satte alla passagerare i en mycket obehaglig situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in