2021-07-11, 18:48
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du har hängt för mycket i biverkningstråden märker jag...
Nej, ingenting faktiskt. Men jag har läst datan, och lyssnat på riktiga medicinare som vet vad dom pratar om. Bla Pierre Curry, och mrna teknikens grundare Robert Malone.
Citera
2021-07-11, 18:59
Medlem
Citat:
Du har hängt för mycket i biverkningstråden märker jag...

Dumt å chansa när vi inte vet ännu. Nya biverkningar tillkommer hela tiden.
Senast var det hjärninflammation.

Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det var precis det som Adam Alsing hade gjort före han fick covid och resten vet vi hur det gick.

Däremot att alltid sköta sin kropp genom kost och motion är bra men knappast enbart det som avgör hur man klarar en covid.

Fast han började för sent. Han var fortsatt för stor.

I stort är det kost och motion som avgör hur man klarar Coviden.
Och vad är det mer som avgör hur man klarar den tänker du?
Citera
2021-07-11, 19:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det var precis det som Adam Alsing hade gjort före han fick covid och resten vet vi hur det gick.

Däremot att alltid sköta sin kropp genom kost och motion är bra men knappast enbart det som avgör hur man klarar en covid.

Adam Alsing var allt annat än frisk. Han led av svår övervikt och hade fördiabetes och var på håret att tvingas ta insulinsprutor.

Han gick visserligen ner några kilon på slutet, men det var för sent.

Att leva ohälsosamt under lång tid sliter på organen.

Nu vet vi att det är farligt att vara överviktig och att alla som är det måste börja ta tag i det. Helst för ett år sedan.

Var tredje amerikan har precis som Adam fördiabetes. Undra på att de har problem med covid.
Citera
2021-07-11, 19:14
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Adam Alsing var allt annat än frisk. Han led av svår övervikt och hade fördiabetes och var på håret att tvingas ta insulinsprutor.

Han gick visserligen ner några kilon på slutet, men det var för sent.

Att leva ohälsosamt under lång tid sliter på organen.

Nu vet vi att det är farligt att vara överviktig och att alla som är det måste börja ta tag i det. Helst för ett år sedan.

Var tredje amerikan har precis som Adam fördiabetes. Undra på att de har problem med covid.
Vad du tjatar. Samma skit har du skrivit om tidigare.

Jag bemötte ett inlägg om att bara röra på sig räcker inte till.
Det behövs betydligt mer och under längre tid för att bygga upp en kropp igen mot långvarigt förfall.
Jag tycker du är jäkligt otrevlig när du kritiserar avlidna personer som exempelvis Adam Alsing.
Du är givetvis avundsjuk på vad han uppnådde.
Du är enbart patetisk och troligen helt ensam. Ingen vill ha dig. Barnlös och ensam.
Citera
2021-07-11, 19:21
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Motion är bra recept mot covid dessutom är det grattis och det ökar livsglädjen.

Så långt säger jag inte emot.

Min invändning gällde en skribent vars inlägg betraktar kost och motion som dom enda intressanta aspekterna av epidemin. Den skribenten beskriver dålig livsstil som orsaken till att vi har ett problem med Covid-19, samtidigt som viruset beskrivs som ett "fjant-virus". Inläggen om kost och motion blandas med anklagelser om att meningsmotståndarna lider av urinläckage.

Att motion är bra för hälsan tvivlar jag inte på.

Citat:
Dom flesta elitidrottare som fått covid har klarat sig lindrigt.
Gå lite i berg hade vart en bra semester syssla för många. Få upp konditionen och bättra immunförsvaret.
Samtidigt som man får D-vitamin av solen.

Ja. Nu på sommaren gör solens ultravioletta strålar att D-vitamin bildas i huden. Ett välfyllt lager av D-vitamin ger kroppen bättre förutsättningar att klara av Covid-19.
Citera
2021-07-11, 19:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vad du tjatar. Samma skit har du skrivit om tidigare.

Jag bemötte ett inlägg om att bara röra på sig räcker inte till.
Det behövs betydligt mer och under längre tid för att bygga upp en kropp igen mot långvarigt förfall.
Jag tycker du är jäkligt otrevlig när du kritiserar avlidna personer som exempelvis Adam Alsing.
Du är givetvis avundsjuk på vad han uppnådde.
Du är enbart patetisk och troligen helt ensam. Ingen vill ha dig. Barnlös och ensam.

Poletten har inte trillat ner. Du fortsätter att skylla ifrån dig och tror att om man ”frisk” om man är kraftigt överviktig och har fördiabetes.

Jag kritiserar inte Adam, utan återger vad han själv berättat i intervjuer plus poddar.

Du skjuter brevbäraren just nu.
Citera
2021-07-11, 19:24
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Motion är bra recept mot covid dessutom är det grattis och det ökar livsglädjen.
Dom flesta elitidrottare som fått covid har klarat sig lindrigt.
Gå lite i berg hade vart en bra semester syssla för många. Få upp konditionen och bättra immunförsvaret.
Samtidigt som man får D-vitamin av solen.

Stämmer det verkligen, kan inte säga att jag sett någonstans att vältränade skulle klara sig bättre mot c19 jämfört med mer normal tränade och nu menar jag inte de med t ex kraftig övervikt. Finns väll ett antal exempel på elit idrottsmän/kvinnor som blivit väldigt sjuka, dock så är dessa ju oftast ganska unga så de brukar ju överleva om de får vård i tid.
Citera
2021-07-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja men ojdå. Nu blev det jobbigt för dig förstår jag. Anklaga andra för att endast googla i en minut när du själv typ inte googlade överhuvudtaget. Jag kan inte mycket om detta men jag har typ lärt mig att Lancet är ett ställe där det inte publiceras skit, men det tycker typ du liksom? Förstår att det är jobbigt för dig när media uppmärksammar relevant forskning liksom, men vi som är intresserade av ämnet läser och lär oss så mycket vi kan liksom. Sedan får du väl kanske titta tillbaka lite och undersöka anledningen till att jag kallade en person för korkad, men det klarar du antagligen inte av liksom. Du får typ fortsätta leva i din förvrängda värld. *hihi*
Jag tycker genuint synd om dig. Jag menar det faktiskt. Du måste vara en mycket sorgsen person som behöver den här plattformen för att nå någon slags bekräftelse genom att bete dig som du gör. Det är inte bara beklämmande, det är djupt tragiskt.

Hope that helps.
Citera
2021-07-11, 19:37
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Vilket patetiskt spektakel denna pandemi blivit i MSM! Nu skriver den största kvällstidningen att;

Citat:
Deltaoron ökar; så kan du resa säkert i sommar.
Går det att bli mer ambivalent och hycklande i en slikt kort mening, än detta?
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2021-07-11 kl. 19:40.
Citera
2021-07-11, 19:44
Medlem
Citat:
Nej det är inte en förkylning. Visserligen muterar den men vaccin skyddar ändå till viss del. Ingen har heller påstått att viruset utrotas med vaccinet men du kan däremot pressa ned smittan i såpass stor utsträckning att pandemin inte längre finns kvar.

Jodå, coronavirus klassar vi som förkylning, och alla jag känner som smittades fick förkylning. Jag tror att du har fel bild av förkylningsvirus, de är värre än du tror:

Coronavirus är en virusfamilj som bland annat orsakar sjukdomar hos fåglar, däggdjur och människor. Hos människor orsakar de förkylning med halsont och hosta, och ibland lunginflammation. Vanligtvis är symptomen lindriga, men sjukdomarna kan i ovanliga fall vara dödliga.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Coronavirus

Alla virus är farligare när vi inte har flockimmunitet. Övriga förkylningsvirus lär ha dödat många i historien när de först dök upp, men inom kort tid så byggs immuniteten upp och skadeverkningar minskar.

Sluta vara hysterisk över en förkylning.
Citera
2021-07-11, 19:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Knappast. De är inte påverkade för att de inte går runt med hängmage och äter nyttig mat varje dag. De lever längst i världen redan och klarar såklart covid bäst också. Det är inte en slump.
Ja men hallå[. Om den logiken gäller så är vi typ ett av världens mest ohälsosamma länder. Vi är typ feta tjockisar jämfört med Japan liksom. Den slutsatsen tvingas man dra eftersom vi är det 12:e mest smittade landet och Japan det 142:a liksom? Men den logikien kanske bara gäller i ena fallet men inte i det andra? Det är svårt det där med logik, sune, och att vara konsekvent är ännu svårare när man som dig typ inte förstår att se på saker nyktert. Och dessutom inte är nykter. Du kanske borde typ strunta i att försöka dig på det där? *hihi*
Citera
2021-07-11, 19:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja men hallå[. Om den logiken gäller så är vi typ ett av världens mest ohälsosamma länder. Vi är typ feta tjockisar jämfört med Japan liksom. Den slutsatsen tvingas man dra eftersom vi är det 12:e mest smittade landet och Japan det 142:a liksom? Men den logikien kanske bara gäller i ena fallet men inte i det andra? Det är svårt det där med logik, sune, och att vara konsekvent är ännu svårare när man som dig typ inte förstår att se på saker nyktert. Och dessutom inte är nykter. Du kanske borde typ strunta i att försöka dig på det där? *hihi*

Och du tror att man kan jämföra länders statistik rakt upp och ner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in