Citat:
Ursprungligen postat av
MrStreamer
Då har vi alltså 2 allvarligare (två) fall av flera miljoner som exponeras med trumslag i media och där de klarade sig bra.
Sen enligt FHM några hundra där symptom och sjukdomar är väldigt luddiga.
Motvierar detta att vi ska vaccinera våra barn med experimentella vaccin?
Vaccin som man inte ens vet hur de ska användas. Man tycker från hälsoorganisationerna att tja, "blanda gärna från olika tillverkare". Testa vetja..
Ett sammelsurium av antaganden, gissningar och något som mest påminner om den som famlar i mörkret, Det känns inte seriöst.
Varför tar du upp vaccin?
Jag bara såg att du inte verkade ha fått med dig att barn kan drabbas av MIS-C och blandade i hopp det med Post-covid. Det är ju två olika saker. 250 barn med MIS-C och minst 200 och kanske så mycket som 1000 barn med lång-covid (gissningsvis) + då våra 15 avlidna barn.
Jag tycker inte att det är en bra idé att vaccinera barnen. Men jag tycker inte heller att det är en bra idé att låta smittan härja okontrollerat bland barnen. Jag har själv barn och tyckt att det känts någorlunda ok att låta mitt barn vara i skolan. Men för vart ny variation som kommit så har den varit lite elakare mot barnen. 6 av dessa 15 rapporterat avlidna barn rapporterades 2020 och 9 rapporterades 2021. Så som du ser så tog alfan lite fler barn en tidigare varianter. Deltan går ett steg till. Situationen med barnen kommer inte vara hållbar i längden. Vi ser ju att barnen 10-19 år var den största gruppen smittade (under enbart alfan) i våras men nu när det är sommar är barnen inte längre den största gruppen. Jag är helt övertygad om att smittspridning förekommer i skolan. Man gör faktiskt nästan inget för att förhindra smitta där.
Som förälder kan jag mycket väl tänka mig att låta mitt barn gå i skolan även denna delta våg, men deltan är elakare för barnen och så pass elak att den motiverar att vi även låter barnen hålla avstånd och medvetet försöker minimera risken för smitta i skolan.
Men det ser inte ut som om man planerar att ens försöka minska smittan i skolan till hösten. Jag kan tycka att det är lite väl fräckt att barnen ska kastas så ut i deltan för att spara in några hundralappar per barn. En luftrenare i varje klassrum skulle inte kosta mer en 100-200kr per barn, men tagit bort nästintill allt virus i klassrummen. Våra barns hälsa har tydligtvis en prislapp och det priset är för högt.