2021-07-11, 17:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Big pharma är friskrivnafrån ansvar när vaccin projektet pågår.
Lena h införde väl nån typ av försäkring att staten tar ansvar för ev vaccinskador.
Dock kommer detta bli svårt att bevisa.
Nu ska det ges en tredje dos i höst till riskgrupper osv. Mer flis som rullar in.

Dom flesta har förflutit i den branschen så dom är vänliga till läkemedel.

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja vem har så stor makt? Darth Vader, Hydra eller Hitler. Jag väntar med spänning på svaret.

Jobbar big pharma gratis tror du? Nope. De ligger i deras intresse att maxa vinsten. Ju fler som ska vaxxas desto mer vinst.

Det fula är att de inte vill ta ansvar för eventuella skador.

Och vi som inte vill delta i experimentet kallas alltså för ”antivaxxers”. Alltså vad är det för hjärntvätt som pågått här?

För de flesta av oss är covid inget att bry sig om. Och alla behöver inte vaccinera sig.

Det är ingen slump att media börjar hetsa om varianter nu trots att döda nästan är nere på noll och covid knappt existerar i avloppsvattnet i Sthlm.
Citera
2021-07-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jobbar big pharma gratis tror du? Nope. De ligger i deras intresse att maxa vinsten. Ju fler som ska vaxxas desto mer vinst.

Och vi som inte vill delta i experimentet kallas alltså för ”antivaxxers”. Alltså vad är det för hjärntvätt som pågått här?

För de flesta av oss är covid inget att bry sig om. Och alla behöver inte vaccinera sig.

Det är ingen slump att media börjar hetsa om varianter nu trots att döda nästan är nere på noll och covid knappt existerar i avloppsvattnet i Sthlm.

Du verkar själv ganska hjärntvättad om jag ska vara ärlig. Jag väntar fortfarande på att du kommer med en källa som påvisar att bara riskgrupperna behöver vaccineras.
Citera
2021-07-11, 17:45
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Då har vi alltså 2 allvarligare (två) fall av flera miljoner som exponeras med trumslag i media och där de klarade sig bra.

Sen enligt FHM några hundra där symptom och sjukdomar är väldigt luddiga.

Motvierar detta att vi ska vaccinera våra barn med experimentella vaccin?
Vaccin som man inte ens vet hur de ska användas. Man tycker från hälsoorganisationerna att tja, "blanda gärna från olika tillverkare". Testa vetja..
Ett sammelsurium av antaganden, gissningar och något som mest påminner om den som famlar i mörkret, Det känns inte seriöst.
Varför tar du upp vaccin?

Jag bara såg att du inte verkade ha fått med dig att barn kan drabbas av MIS-C och blandade i hopp det med Post-covid. Det är ju två olika saker. 250 barn med MIS-C och minst 200 och kanske så mycket som 1000 barn med lång-covid (gissningsvis) + då våra 15 avlidna barn.

Jag tycker inte att det är en bra idé att vaccinera barnen. Men jag tycker inte heller att det är en bra idé att låta smittan härja okontrollerat bland barnen. Jag har själv barn och tyckt att det känts någorlunda ok att låta mitt barn vara i skolan. Men för vart ny variation som kommit så har den varit lite elakare mot barnen. 6 av dessa 15 rapporterat avlidna barn rapporterades 2020 och 9 rapporterades 2021. Så som du ser så tog alfan lite fler barn en tidigare varianter. Deltan går ett steg till. Situationen med barnen kommer inte vara hållbar i längden. Vi ser ju att barnen 10-19 år var den största gruppen smittade (under enbart alfan) i våras men nu när det är sommar är barnen inte längre den största gruppen. Jag är helt övertygad om att smittspridning förekommer i skolan. Man gör faktiskt nästan inget för att förhindra smitta där.

Som förälder kan jag mycket väl tänka mig att låta mitt barn gå i skolan även denna delta våg, men deltan är elakare för barnen och så pass elak att den motiverar att vi även låter barnen hålla avstånd och medvetet försöker minimera risken för smitta i skolan.

Men det ser inte ut som om man planerar att ens försöka minska smittan i skolan till hösten. Jag kan tycka att det är lite väl fräckt att barnen ska kastas så ut i deltan för att spara in några hundralappar per barn. En luftrenare i varje klassrum skulle inte kosta mer en 100-200kr per barn, men tagit bort nästintill allt virus i klassrummen. Våra barns hälsa har tydligtvis en prislapp och det priset är för högt.
Citera
2021-07-11, 17:51
Medlem
Citat:
Det vet jag inte såklart men vaccinet är testat på motsvarande målgrupp. Risken med smittan torde vara högre än de minimala riskerna som finns med respektive vaccin.

Det finns inga tester på lång sikt.

Citat:
Såklart, att jag inte tänkte på det....Du menar alltså att samtliga epidemiologer i världen går läkemedelsbranschens ärenden? Låter spännande: var kan jag läsa mer om detta samhällsfenomen?

Det säger jag inte. Men många har förflutit i branschen och kvar kontakter där. Deras mål är att alla ska vaccineras och hoppas att det hjälper. Det är deras affärsidé.

Citat:

Dessutom så är planerna redan inne på att alla ska börja vaccineras igen, Med en tredje dos.
Hetsen pågår för fullt om Delta och Delta + osv. Mer skydd behövs mot denna i form av booster dos.
Det gäller att smida när järnet är varmt.

Media skriker sig hesa och skrämmer folk. Det är en fantastisk reklam.Många är media knarkare därute och lyder media snällt.

Citat:
Du verkar själv ganska hjärntvättad om jag ska vara ärlig. Jag väntar fortfarande på att du kommer med en källa som påvisar att bara riskgrupperna behöver vaccineras.

Finns nog ingen direkt källa på det. Alla ska vaccineras,dom som inte vill ta vaccinet får nedsättande epitet kastade på sig.
Citera
2021-07-11, 17:59
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Nej, se bara på Aftonbl´det som till och med har någon serie om "Virusjägarna" där man skall skrämma medborgarna, mitt i en pågående (nåja) pandemi, med vart nästa dödsnzistvirus kommer få sitt utbrott - är de inte kloka, eller månne har de en agenda? You do the math!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GaoVpQ/virusjagarna
Citera
2021-07-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Då har vi alltså 2 allvarligare (två) fall av flera miljoner som exponeras med trumslag i media och där de klarade sig bra.

Sen enligt FHM några hundra där symptom och sjukdomar är väldigt luddiga.

Motvierar detta att vi ska vaccinera våra barn med experimentella vaccin?
Vaccin som man inte ens vet hur de ska användas. Man tycker från hälsoorganisationerna att tja, "blanda gärna från olika tillverkare". Testa vetja..
Ett sammelsurium av antaganden, gissningar och något som mest påminner om den som famlar i mörkret, Det känns inte seriöst.

Javisst! Vi kör en cocktail. Det kanske blir bra...? Och det mot ett muterande förkylningsvirus som över 99% klarar att kicka, hur galant som helst. Även vi lite äldre...En cocktail av lite olika nödgodkända vaccin. Ska ni skjuta i era ungar detta? Därför att? Vad är den eventuella vinsten om det går bra? Risk/bennefit-ration är ju fan helt off här. Ser ni inte det? Sinnessjukt!
Citera
2021-07-11, 18:21
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Haha har du bott under en sten?
Det är bara att gå in på folkhälsomyndigheten, socialstyrelsen eller euromomo och titta på antal dödsfall i olika åldersgrupper. Det krävs verkligen inget geni för att se klart och tydligt att vaccination av andra uttöver riskgrupper är fullständigt hål i huvudet. Speciellt vaccination av barn är bara ren och skär ondska rätt igenom och har noll och ingenting att göra med någon folkhälsa.
Citera
2021-07-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Haha har du bott under en sten?
Det är bara att gå in på folkhälsomyndigheten, socialstyrelsen eller euromomo och titta på antal dödsfall i olika åldersgrupper. Det krävs verkligen inget geni för att se klart och tydligt att vaccination av andra uttöver riskgrupper är fullständigt hål i huvudet. Speciellt vaccination av barn är bara ren och skär ondska rätt igenom och har noll och ingenting att göra med någon folkhälsa.

Ondska?!😂 Du verkar ha en snäv begreppsvärld.
Citera
2021-07-11, 18:34
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ondska?!😂 Du verkar ha en snäv begreppsvärld.
Vad annars kallar du det när man vaccinerar barn mot ett virus dom på inget sätt är i farozonen ändå? Vaccinet för barn är farligare än vad covid är för dom. Man utsätter dom alltså för en högre risk helt i onödan. Det är ondska och det är bara ekonomiska intressen som ligger bakom. Vi vet nu också att sprikproteinet koncentreras i stora mängder i äggstockarna och kan orsaka långtidsproblem med fertilitet. Och det är ingen konspirationsteori utan faktisk data.

Om det inte är ondska så vet jag inte vad som är det.
Citera
2021-07-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag börjar tröttna på "kost och motion" som en mirakellösning på hela epidemin.

Ett annat argument som jag börjar tröttna på, är det ständigt återkommande argumentet som handlar om läckande urinblåsa.

Att vara egocentrisk kan vara ett mycket dumt förhållningssätt. Däremot kan det vara bra med viss egoism.

Du har rätt i att restriktionerna inte är ett naturligt fenomen. Restriktionerna är en politisk respons på viruset, som är ett naturligt fenomen. Eller ... jag tar tillbaka det. Det här viruset är troligtvis inte ett naturligt fenomen. Det är ett experiment som rymde från laboratoriet i Kina.

Motion är bra recept mot covid dessutom är det grattis och det ökar livsglädjen.
Dom flesta elitidrottare som fått covid har klarat sig lindrigt.
Gå lite i berg hade vart en bra semester syssla för många. Få upp konditionen och bättra immunförsvaret.
Samtidigt som man får D-vitamin av solen.
Citera
2021-07-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Vad annars kallar du det när man vaccinerar barn mot ett virus dom på inget sätt är i farozonen ändå? Vaccinet för barn är farligare än vad covid är för dom. Man utsätter dom alltså för en högre risk helt i onödan. Det är ondska och det är bara ekonomiska intressen som ligger bakom. Vi vet nu också att sprikproteinet koncentreras i stora mängder i äggstockarna och kan orsaka långtidsproblem med fertilitet. Och det är ingen konspirationsteori utan faktisk data.

Om det inte är ondska så vet jag inte vad som är det.

Du har hängt för mycket i biverkningstråden märker jag...
Citera
2021-07-11, 18:48
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Motion är bra recept mot covid dessutom är det grattis och det ökar livsglädjen.
Dom flesta elitidrottare som fått covid har klarat sig lindrigt.
Gå lite i berg hade vart en bra semester syssla för många. Få upp konditionen och bättra immunförsvaret.
Samtidigt som man får D-vitamin av solen.
Det var precis det som Adam Alsing hade gjort före han fick covid och resten vet vi hur det gick.

Däremot att alltid sköta sin kropp genom kost och motion är bra men knappast enbart det som avgör hur man klarar en covid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in