Citat:
Ursprungligen postat av
hasse3344
Tex rökning, alkoholkonsumtion, snabbmat, beroende av opioder, psykisk ohälsa som ignoreras och outsourcing till fattiga länder.
Psykisk ohälsa kan vara grundorsak till problemen som du nämner med tobak, alkohol, opioider och dålig kost.
Citat:
Ursprungligen postat av
hasse3344
Finns hur mycket som helst att välja och vraka mellan som inte bara drabbar dödssjuka 83-åringar. Men inte många som brytt sig om att göra världen till en bättre plats innan tidningarna började skriva skräckrubriker och politikerna började begränsa era liv.
Jag tycker nog att det görs ganska stora insatser för att förebygga dödsfall på många områden, åtminstone i Västvärlden. Det är annorlunda i fattiga länder, men dessa länders invånare har själva skapat sina problem, genom att skaffa många fler barn än det finns resurser för. Det kan inte Västvärlden göra någonting åt. Men Västvärlden borde kanske inte utnyttja fattiga länders misär till outsourcing, så på den punkten får jag ge dig rätt.
Jag är fortfarande inte bekväm med tanken på att försöka bygga upp immunitet genom att medvetet låta viruset skölje genom befolkningen, och därmed offra en massa liv till viruset. Förutom dödsfallen, så tillkommer även en massa sjukfall, belastning på sjukvården, och patienter som blir sjuka under lång tid. Prislappen för immuniteten är alltså mycket högre än enbart dödsoffren.