Massor med information kommer att gå om intet om HD inte fortsatt utreds. Hennes roll måste klargöras. För mig är det osannolikt att HD inte kände till något om mordet före rättegången i TR. Sedan är bara frågan i vilken grad. Dock så mycket att det kan vara brottsligt.
Jag tror det sved hos åkl Hiding att släppa HD. Hon vet också att HD är inblandad. Åtminstone MINST skyddande av brottsling.
Jag trodde först att hon blandade ihop sin egen titel, jag själv måste ofta tänka efter om jag är moster eller faster till alla mina respektive syskonbarn eftersom både mina bröder och mina systrar har småbarn.
Men nej, MD visste nog vad hon sa där. För sammanlagt med det så kallade skämtet till HD och det faktum att MD vid tillfället inte själv var mormor så känns det inte sannolikt att hon sa fel.
Nej, det liknar de pikar och "skämt" som Steffe drog titt som tätt, vilket gjorde folk obekväma.
Familjens lilla spexare och fixare
Rådman/domare Ull* Gustavss*n var tidigare Ordförande i Sveriges Simsällskap men sparkades från det ämbetet när hon gjort offentliga uttalanden om slöjbeklädda. Eftersom Hax mamma Birgitt* Axelss*n är vän av Sverigedemokraterna OCH varit involverad i styrelsen Örebros simallians finns misstanke om att de tu känner varandra.
Rådman/domare Björn Lind*n anställde en person som tidigare dömts för kvinnofridskränkning samt sitter i styrelsen för en stiftelse som delar ut stödmedel till regionala lantbruk och olika satsningar. Hax pappa SOA kan sannolikt känna honom.
Vem/vilka i närkretsen som kände åklagare Mats B som lade ned utredningen om bilincidenten OCH bedömde att det räckte med att beslagta digitala enheter och inte besluta om en utökad husrannsakan när han beslutade släppa Steffe fri från anhållan den 15e maj, vet jag inte. Kanske inget jäv alls, men åkl kvinnosyn är kanske likt den store Björns? Mest tror jag på att personlig vän till Steffe i form av IT-forensiker och hans uppfattning om sin polare kan ha påverkat jouråklagaren i besluten.
Tack för utförligt svar. Jag trodde Sim-Ulla var nån som SD kände vi sin gamla simmarkarriär i ungdomen.
Jag glömde att HD också är gammal simmare.
Till skillnad från SDs päron så verkar SOA och BA varit mer aktivt engagerade i simningen. Inte omöjligt att BA känner Ulla. De verkar ju ha både simningen och åsikterna gemensamt.
Kuriosa apropå kvinnofridskränkaren:
Innan sommarsemestrarna var han utlånad från Örebro till en tingsrätt i en annan del av landet som har lite akut personalbrist på domarsidan pga många föräldralediga. Kanske är han där ännu.
Jag tror mer på din teori om sunkig kvinnosyn hos åklagaren.
Såna herrar och damer låter sig inte påverkas av om nån liten datanisse knackar på och säger bu eller bä om den tilltalade som person.
Kan bara tänk mig den tysta talande blicken under höjda ögonbryn en åklagare skulle ge nån IT-snubbe som försöker lägga sig i annat än de arbetsuppgifter han har i uppdrag att utföra.
Jag har ett antal frågor gällande en så kallad psykopat som jag vill ställa till er övriga medlemmar och trådskribenter, detta med anledning av att det har diskuterats rikligt i L*na Wesstr*m-tråden om just en psykopat.
Gällande St*fan Davidss*n
Fråga 1: Kan man anse att SD var talför och ytligt charmig ?
Fråga 2: Hade SD grandiositet ?
Fråga 3: Kan man säga att SD saknade ånger och skuldkänslor ?
Fråga 4: Kan man säga att SD hade bristande empatisk förmåga ?
Fråga 5: Kan man säga att SD var patologiskt
lögnaktig ?
Fråga 6: Kan man anse att SD var fullständigt bedräglig och manipulativ ?
Fråga 7: Kan man säga att SD hade ett flackt känsloliv ?
Fråga 8: Var SD en impulsiv människa ?
Fråga 9: Kan man säga att SD hade bristande kontroll över sitt beteende ?
Fråga 10: Kan man anse att SD var en person som hade behov av spänning och även blev lätt uttråkad ?
Fråga 11: Kan man säga att SD hade en parasiterande livsstil ?
Fråga 12: Varför hade SD promiskuitet ?
Tillägg: En så kallad psykopat har alltid en hemlig agenda vilken enbart gagnar individen själv. Psykopaten vill ha någonting av någon och kan göra precis vad som helst för att få det, oavsett om det handlar om makt så som status och även om Sex och pengar.