2021-07-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Massor med information kommer att gå om intet om HD inte fortsatt utreds. Hennes roll måste klargöras. För mig är det osannolikt att HD inte kände till något om mordet före rättegången i TR. Sedan är bara frågan i vilken grad. Dock så mycket att det kan vara brottsligt.
Jag tror det sved hos åkl Hiding att släppa HD. Hon vet också att HD är inblandad. Åtminstone MINST skyddande av brottsling.
Citera
2021-07-11, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Precis det reagerade jag också på.

Jag trodde först att hon blandade ihop sin egen titel, jag själv måste ofta tänka efter om jag är moster eller faster till alla mina respektive syskonbarn eftersom både mina bröder och mina systrar har småbarn.

Men nej, MD visste nog vad hon sa där. För sammanlagt med det så kallade skämtet till HD och det faktum att MD vid tillfället inte själv var mormor så känns det inte sannolikt att hon sa fel.
Nej, det liknar de pikar och "skämt" som Steffe drog titt som tätt, vilket gjorde folk obekväma.
Familjens lilla spexare och fixare
Citera
2021-07-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tragiskt.
Du skrev tidigare att askan är spridd, i minneslund eller i det fria?

Fick svar, vad spelar det för roll! Gräv inte!
Citera
2021-07-11, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, det liknar de pikar och "skämt" som Steffe drog titt som tätt, vilket gjorde folk obekväma.
Familjens lilla spexare och fixare

Ja hon reviewern beskrev ju utförligt i sitt vittnesmål att SD skrattade åt istället för med personer. Och att hon inte uppskattade det.

Säkert flera vittnen som nämnde det.

Hans ena bror beskrev att han inte uppskattade SDs humor under uppväxten. Att den var konstig.
Citera
2021-07-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad bra. Då kan nu familjen gå vidare och fotsätta med bouppteckning och annat nödvändigt. Fast HD borde fortf granskas ytterligare tycker jag.

Jag tycker det är en absolut självklarhet att HD skall fortsättas med att granskas, även om det sker på det privata planet.

HD var den personen i det tidigare triangeldramat (SD och LW samt HD) som hade det starkaste motivet för att få sin rival L*na Wesstr*m röjd ur vägen.

Bästa grepp om HD har medlemmen @develi och som dessutom är rikligt och väl bevandrad i mordet på L*na Wesstr*m 2018.

Medlemmen @develi är också (enligt mig) väldigt insiktsfull [klok och kunnig] inom psykologin.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-11, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror det sved hos åkl Hiding att släppa HD. Hon vet också att HD är inblandad. Åtminstone MINST skyddande av brottsling.

Det existerar ingen som helst tvivel ifrån min sida gällande HD. Yodinnan var, på ett eller annat sätt involverad i mordet på L*na Wesstr*m.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Rådman/domare Ull* Gustavss*n var tidigare Ordförande i Sveriges Simsällskap men sparkades från det ämbetet när hon gjort offentliga uttalanden om slöjbeklädda. Eftersom Hax mamma Birgitt* Axelss*n är vän av Sverigedemokraterna OCH varit involverad i styrelsen Örebros simallians finns misstanke om att de tu känner varandra.

Rådman/domare Björn Lind*n anställde en person som tidigare dömts för kvinnofridskränkning samt sitter i styrelsen för en stiftelse som delar ut stödmedel till regionala lantbruk och olika satsningar. Hax pappa SOA kan sannolikt känna honom.

Vem/vilka i närkretsen som kände åklagare Mats B som lade ned utredningen om bilincidenten OCH bedömde att det räckte med att beslagta digitala enheter och inte besluta om en utökad husrannsakan när han beslutade släppa Steffe fri från anhållan den 15e maj, vet jag inte. Kanske inget jäv alls, men åkl kvinnosyn är kanske likt den store Björns? Mest tror jag på att personlig vän till Steffe i form av IT-forensiker och hans uppfattning om sin polare kan ha påverkat jouråklagaren i besluten.

Tack för utförligt svar. Jag trodde Sim-Ulla var nån som SD kände vi sin gamla simmarkarriär i ungdomen.

Kuriosa apropå kvinnofridskränkaren:

Jag tror mer på din teori om sunkig kvinnosyn hos åklagaren.
Såna herrar och damer låter sig inte påverkas av om nån liten datanisse knackar på och säger bu eller bä om den tilltalade som person.
Citera
2021-07-11, 18:07
Medlem
Jag har ett antal frågor gällande en så kallad psykopat som jag vill ställa till er övriga medlemmar och trådskribenter, detta med anledning av att det har diskuterats rikligt i L*na Wesstr*m-tråden om just en psykopat.

Gällande St*fan Davidss*n

Fråga 1: Kan man anse att SD var talför och ytligt charmig ?

Fråga 2: Hade SD grandiositet ?

Fråga 3: Kan man säga att SD saknade ånger och skuldkänslor ?

Fråga 4: Kan man säga att SD hade bristande empatisk förmåga ?

Fråga 5: Kan man säga att SD var patologiskt
lögnaktig ?

Fråga 6: Kan man anse att SD var fullständigt bedräglig och manipulativ ?

Fråga 7: Kan man säga att SD hade ett flackt känsloliv ?

Fråga 8: Var SD en impulsiv människa ?

Fråga 9: Kan man säga att SD hade bristande kontroll över sitt beteende ?

Fråga 10: Kan man anse att SD var en person som hade behov av spänning och även blev lätt uttråkad ?

Fråga 11: Kan man säga att SD hade en parasiterande livsstil ?

Fråga 12: Varför hade SD promiskuitet ?

Tillägg: En så kallad psykopat har alltid en hemlig agenda vilken enbart gagnar individen själv. Psykopaten vill ha någonting av någon och kan göra precis vad som helst för att få det, oavsett om det handlar om makt så som status och även om Sex och pengar.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-11, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergslag
https://gofile.io/d/Prz2kn

Jag la upp en karta och bild på gravstenen. Det blir nu väldigt lätt att hitta. Här på flashback hjälper vi alla för info.

Gravstenen till vänster om Lenas handlar även där om en riktig tragedi.......

Var det den lilla pojken som drunknade? Som SR gjorde en dokumentär om.
Tragedi och för tidig död det med precis som LWs död.
Citera
2021-07-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
[/b]

Var det den lilla pojken som drunknade? Som SR gjorde en dokumentär om.
Tragedi och för tidig död det med precis som LWs död.

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_personal_info.php?order_id=3653171&s et_site_id=2&cat=home&sign=7222a9e090d9baa1384e8ca 3c29ccaf1
Citera
2021-07-11, 19:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergslag
https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_personal_info.php?order_id=3653171&s et_site_id=2&cat=home&sign=7222a9e090d9baa1384e8ca 3c29ccaf1

Så sorgligt...så sorgligt...

Så mycket smärta på en och samma plats.

En familj som förlorat ett bedårande litet barn, och bredvid barn som förlorat sin mor.
Bådas död under mycket tragiska omständigheter.
Citera
2021-07-11, 19:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så sorgligt...så sorgligt...

Så mycket smärta på en och samma plats.

En familj som förlorat ett bedårande litet barn, och bredvid barn som förlorat sin mor.
Bådas död under mycket tragiska omständigheter.

Det är ändå vackert och tröstande på något vis att Lena och barnet får ligga bredvid varandra. Blev riktigt rörd av denna info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in