Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Hej factoring-x!
Vänligen tillskriver inte andra dina egna tankar. Om jag hade tyckt att det var petitesser hade jag naturligtvis aldrig ens svarat, än mindre rättat mig själv. En del av korrekturfelen beror på envis autokorrektion och en del på mig själv i denna påfrestande och fuktiga värmen.
/Dora
Har du något att tillägga när det gäller Esbjörn och Ebba husaffär? När allt kommer omkring är det viktigaste vilken bild av husaffären som dominerar. Hittills har Ebba inte lyckats svartmåla Esbjörn och därmed få opinionen på sin sida. Det hjälpte inte ens att hon grovt förtalade hans ombud. Snarare kan det vara så att det grova förtalet ytterligare förstärker bilden av en skyddslös åldring som Ebba lurar. För oavsett hur illa behandlad Ebba anser sig ha blivit av media och Esbjörns dåvarande ombud sänkte hon sig själv genom det famösa inlägget på Facebook. Hon borde ha hållit sig till den juridiska processen och låtit de som ville hållas.
Min gissning är att i slutänden kommer Ebba att ha vunnit slaget om huset men förlorat kriget om väljarna och därmed partiet.
Just den här meningen bevisar dina avsikter i tråden:
"Hittills har Ebba inte lyckats svartmåla Esbjörn och därmed få opinionen på sin sida."
Ebba har aldrig svartmålat Esbjörn och jag menar aldrig, inte ens försökt svartmåla.
Hon har gjort precis allt regelrätt och moraliskt som man ska göra.
Vad gäller det ombud han blev påprackad så hade denne ingen juridisk utbildning och driver sina andra "mål" på samma famösa sätt han drivit detta.
Det är en lättnad att Esbjörn i alla fall fått riktig advokat till sist, även om det är kändis advokater utan kompetens i fastighetsrätt.
Nåja, avtalsrätt är dom ju bra på.
Vad gäller bindande köpeavtal enligt JB, köpebrev och vad som gäller, har vi redan i dec-jan avhandlat och förkovra oss i tråden.
Läs gärna på lite det är så tröttsamt att behöva förklara obestridliga fakta och lagstiftning, igen och igen och igen för alla nya ungtuppar.
Men men upprepning är lärandets moder och kanske någon läser på & tar till sig fakta.
Ja inte du då, men försök i alla fall läsa in dig.