2021-07-11, 14:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Well, det har hittills dött över 600 000 i usa och det ser inte ut att mattas av. I vissa swingstater är marginalen små så nog kan detta vara tungan på vågen.
Det har dött 600 000 där man hittat Covid. Oavsett om dom dött i trafiken & skjutit skallen av sig.
Hade man tillämpat samma statistikmetoder på vanlig influensa så hade man fått likartade siffror.
Citera
2021-07-11, 15:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har dött 600 000 där man hittat Covid. Oavsett om dom dött i trafiken & skjutit skallen av sig.
Hade man tillämpat samma statistikmetoder på vanlig influensa så hade man fått likartade siffror.
Nej!

Intressant att man inbillar sig COVID-19 inte dödar mer än influensan och när det är så övertydligt.
Och de som dör utanför sjukhusen av COVID-19 får inte ens vara med statistiken, så siffran är garanterat betydligt större.
Citera
2021-07-11, 15:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nej!

Intressant att man inbillar sig COVID-19 inte dödar mer än influensan och när det är så övertydligt.
Och de som dör utanför sjukhusen av COVID-19 får inte ens vara med statistiken, så siffran är garanterat betydligt större.
Det där stämmer helt enkelt inte. Jag påstår inte heller att Covid är mindre farligt än influensa, jag påtalar att man överdriver dödssiffrorna. Även om man ändrat inrapporteringen efter att Biden kom till makten.
Citera
2021-07-11, 15:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det där stämmer helt enkelt inte. Jag påstår inte heller att Covid är mindre farligt än influensa, jag påtalar att man överdriver dödssiffrorna. Även om man ändrat inrapporteringen efter att Biden kom till makten.
Dödstalen av COVID-19 är utan tvekan betydligt större än som är rapporterat.

Sen frågan om detta kommer påverka valet 2022, för då har nog inte COVID-19 försvunnit tillräckligt än.
Sen tror jag ingen kommer använda det som en argumentation i en kampanj.
Utan att det kommer ligga som ett lock över valrörelsen, och folk glömmer inte av allt skit trumpen sagt om COVID-19 och hur galet fel det mesta var.
Och hur lite trumpen brydde sig om COVID-19 i sina smittspridar rallies.

Och jag tror inte väljarna har glömt av detta än, men den som lever få se, jag är då inte säker på nått håll det kan luta åt.
Citera
2021-07-11, 15:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dödstalen av COVID-19 är utan tvekan betydligt större än som är rapporterat.

Sen frågan om detta kommer påverka valet 2022, för då har nog inte COVID-19 försvunnit tillräckligt än.
Sen tror jag ingen kommer använda det som en argumentation i en kampanj.
Utan att det kommer ligga som ett lock över valrörelsen, och folk glömmer inte av allt skit trumpen sagt om COVID-19 och hur galet fel det mesta var.
Och hur lite trumpen brydde sig om COVID-19 i sina smittspridar rallies.

Och jag tror inte väljarna har glömt av detta än, men den som lever få se, jag är då inte säker på nått håll det kan luta åt.
Att Covid-dödssiffrorna i USA skulle vara underrapporterade är du ganska ensam om att anse.

Kör du på med din TDS, du verkar må så bra av det.
Citera
2021-07-11, 15:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Att Covid-dödssiffrorna i USA skulle vara underrapporterade är du ganska ensam om att anse.

Kör du på med din TDS, du verkar må så bra av det.
Underrapportera ser man i massor av länder och extrem underrapportering, ta Ryssen tex de missade flera hundratusen och när överdödligheten kom in.

Finns ingen som bryr sig om mig i USA, men det är inte svårt och gissa att folk inte har glömt av den otroligt galna hanteringen som var där i början och allt skitsnack.
Hade trumpen tagit det på allvar, så hade han troligen varit president idag.

Så ja, jag tror det komemr påverka 2022 valen, men tror inte det kommer påverka 2024 valen och pga det är nog över då och folk glömmer så snabbt.
Citera
2021-07-11, 16:14
Medlem
siisters avatar
Citat:

Vem tillämpar sådana metoder? Här söker jag alltså efter ett namn av något slag
Citera
2021-07-12, 17:04
Medlem
Det är ju svårt att mäta men enl. Wikipedia så är minst 4 % av de avrättade oskyldiga ( tror undersökningen gäller USA).
Detta slår omkul alla argument för dödsstraf.
Citera
2021-07-12, 17:05
Medlem
Sorry postade i fel tråd
Citera
2021-08-02, 17:50
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Här kan du läsa om det:
Centers for Disease Control and Prevention Director Rochelle Walensky drew criticism on Sunday for her method of identifying COVID-19 deaths in the U.S., making a sudden distinction between those who died "from" the virus and those who died "with" it.

https://www.foxnews.com/politics/cdc-director-walensky-criticism-updated-guidance-coronavirus-deaths

Nu är saken den att man måste vara kapabel att läsa och tolka det man läser för att förstå. Det är knepigt för en autist. Jag varnar dig därför i förväg: Det står inte UTTYCKLIGEN att döda i trafikolyckor som har covid blir räknade som "died with covid", men det står faktiskt att tidigare så räknades ALLA som dött med covid i kroppen, som "died with covid". Nu har de ändrat detta, efter att Biden blev president.

Men, som sagt, som autist är det nog svårt för dig att tolka texten på rätt sätt.

Okej, Fox News igen! Och det står inte UTTRYCKLIGEN någonting, men du länkade det ändå?

"Det har dött 600 000 där man hittat Covid. Oavsett om dom dött i trafiken & skjutit skallen av sig."

Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vem tillämpar sådana metoder? Här söker jag alltså efter ett namn av något slag

Ingenstans kan jag tolka det som att om en covidsjuk person dör vid ett väpnat rån, då räknas dödsfallet som ytterligare ett coviddödsfall.

Kan inte heller läsa något i det första dokumentet som kan tolkas så. Det är väl som vilken obduktion (länk två) som helst?

https://www.who.int/classifications/icd/Guidelines_Cause_of_Death_COVID-19.pdf

https://www.akademiska.se/for-vardgivare/sektioner/klinisk-patologi/diagnostik/obduktion/
Citera
2021-08-03, 18:55
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Okej, Fox News igen! Och det står inte UTTRYCKLIGEN någonting, men du länkade det ändå?

"Det har dött 600 000 där man hittat Covid. Oavsett om dom dött i trafiken & skjutit skallen av sig."

Ingenstans kan jag tolka det som att om en covidsjuk person dör vid ett väpnat rån, då räknas dödsfallet som ytterligare ett coviddödsfall.

Kan inte heller läsa något i det första dokumentet som kan tolkas så. Det är väl som vilken obduktion (länk två) som helst?

https://www.who.int/classifications/icd/Guidelines_Cause_of_Death_COVID-19.pdf

https://www.akademiska.se/for-vardgivare/sektioner/klinisk-patologi/diagnostik/obduktion/
Jo, det står så, men som autist har du svårt med språkliga nyanser.

Död med covid. Dit räknas alla som dött med covid i kroppen.
Död av covid. Dit räknas alla som dött av covid.

Det kan väl ändå inte vara så svårt att förstå?

Kolla här: Om det står i tidningen att himlen var klarblå, ja då kan man förutsätta att det var solklart väder. Det är orimligt att anta något annat, även om det inte uttryckligen står att det var soligt. Så fungerar vi normisar och det är helt normalt.

Varför du länkar till svenska källor kan endast bero på att du har det svårt med engelskan.
Citera
2021-08-03, 19:08
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Jo, det står så, men som autist har du svårt med språkliga nyanser.

Död med covid. Dit räknas alla som dött med covid i kroppen.
Död av covid. Dit räknas alla som dött av covid.

Det kan väl ändå inte vara så svårt att förstå?

Kolla här: Om det står i tidningen att himlen var klarblå, ja då kan man förutsätta att det var solklart väder. Det är orimligt att anta något annat, även om det inte uttryckligen står att det var soligt. Så fungerar vi normisar och det är helt normalt.

Varför du länkar till svenska källor kan endast bero på att du har det svårt med engelskan.

Om du har på autoöversättning så är nog WHO:s riktlinjer på svenska hos dig.

Men ja, det är skillnad på att dö med eller av någonting. Personer som dött i en bilolycka med covid i kroppen är alltså inte inräknade i alla 600,000 dödsfall. Som diskussionen alltså handlade om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in