2021-07-10, 17:16
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --Moustafa
Vänta... Folk tror fortfarande att Covid kommer döda allt i sitt spår? Herregud lever folk under stenar?
”Döda allt i sina spår”??

Nä, men hittills 600 000 döda och det avtar inte direkt. Med marginaler på 10 000 röster typ i swingstater så kan det mycket väl påverka.
Citera
2021-07-10, 17:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Det stämmer ju inte? Ämnet är om den låga vaccinationsgraden mot Covid bland republikaner kommer att påverka valen i USA. Att Covid med sjukvård-, migation- och restriktionsfrågor kommer påverka alla länders valresultat inser ju alla.
Det enda som saknas för att veta vad tråden handlar om är ett frågetecken i rubriken.
Otroligt självklart ämne med den texten, sen om det blir en sak är en annan fråga.
Citera
2021-07-10, 17:36
Medlem
En del republikaner och en del demokrater dör väl. Kan säga samma sak om ex. mord eller människor som dör av myggbett. Hur tror du myggbetten som leder till dödsfall påverkar valet, din tomte?

Frågor på det?
Citera
2021-07-10, 17:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
En del republikaner och en del demokrater dör väl. Kan säga samma sak om ex. mord eller människor som dör av myggbett. Hur tror du myggbetten som leder till dödsfall påverkar valet, din tomte?

Frågor på det?
Har ~622000 människor dött samtidigt av myggbett i USA?

Sen är sjukdomar av myggor viktiga, men inget som nått det politiskaplanet.
Pandemi har och rejält, ingen skulle ju ens dö enligt trumpen och nu står vi här med ~622000 döda.

Men det kommer bli en viss självsaneringen av att inte ta vaccinet, och kommer ändra rösterna som ges.
Citera
2021-07-10, 19:58
Medlem
--Moustafas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
”Döda allt i sina spår”??

Nä, men hittills 600 000 döda och det avtar inte direkt. Med marginaler på 10 000 röster typ i swingstater så kan det mycket väl påverka.
600 000 döda med covid, inte på grund av covid. Och det dör i genomsnitt 200 personer med Covid i USA just nu, per dag. Det är 73 000 personer på ett helt år. Det är samma siffra som den vanliga säsongsinfluensan och trots förvrängningen i siffran. Men nej, Covid är digerdöden och de som inte vaccinerar sig kommer att dö!
Hur outbildad ska man få vara undrar jag.
Citera
2021-07-10, 20:52
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
600 000 döda med covid, inte på grund av covid. Och det dör i genomsnitt 200 personer med Covid i USA just nu, per dag. Det är 73 000 personer på ett helt år. Det är samma siffra som den vanliga säsongsinfluensan och trots förvrängningen i siffran. Men nej, Covid är digerdöden och de som inte vaccinerar sig kommer att dö!
Bra bra, fortsätt bara. Det blir toppen. Ingenting att se här, bara en massa döda GOP-muppar. Keep going 👍🏻👍🏻👀
Citera
2021-07-10, 21:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej, de som inte vaccinerar sig kommer inte dö som flugor, dock komemr de dö i EN mycket HÖGRE grad än de som inte tagit vaccin.

Och vi har sedan extremt längesedan passerat vad en svår influensasäsong dödar.
Det är vad vi kallar för fakta i en pandemi och en uppenbar sådan.
Citera
2021-07-11, 01:26
Medlem
--Moustafas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nej, de som inte vaccinerar sig kommer inte dö som flugor, dock komemr de dö i EN mycket HÖGRE grad än de som inte tagit vaccin.

Och vi har sedan extremt längesedan passerat vad en svår influensasäsong dödar.
Det är vad vi kallar för fakta i en pandemi och en uppenbar sådan.
En pandemi är inte konstant till skillnad från en influensa. Så långt förväntar jag mig inte att du tänker, dock. Du läser siffran som står på pappret och sedan förfäktar den in i det sista. Inget kritiskt tänkande överhuvudtaget. Det är fy skäms, enligt vaccintorskarna.
Citera
2021-07-11, 01:31
Medlem
--Moustafas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Bra bra, fortsätt bara. Det blir toppen. Ingenting att se här, bara en massa döda GOP-muppar. Keep going 👍🏻👍🏻👀
Inte många som kommer att dö, men fortsätt hoppas du tolerante
Citera
2021-07-11, 05:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
En pandemi är inte konstant till skillnad från en influensa. Så långt förväntar jag mig inte att du tänker, dock. Du läser siffran som står på pappret och sedan förfäktar den in i det sista. Inget kritiskt tänkande överhuvudtaget. Det är fy skäms, enligt vaccintorskarna.
Det intressanta här är att vi har en pandemi och den kommer finnas kvar till åtminstone 2022, vad du försöker säga men inte klarar av, det vet jag inte.
Och vad det ska ge oss och prata om när det är över nu, det är inte heller någon som vet.

Och COVID-19 gav ju Biden vinsten 2020 valet, så det är logiskt och tro att det kan ha en effekt 2022 också.

Det låter nästan som du försöker låtsas bort COVID-19, så lycka till med, du lyckas aldrig.
Citera
2021-07-11, 12:44
Medlem
Trump trummar ju ihop folk till möten irl igen, och det är de som är mest emot att vaccinera sig. Så det är klart att fler sådana människor möter döden än de som vaccinerar sig och/eller inte frotterar sig i onödan med folk.

Risken finns ju att dessa Trumpfans upptäcker att det är många som varit på möten och inte vaccinerat sig dör och kanske, men bara kanske, ser att Trump har uppmanat dem till dessa. De som attackerade CH ansåg ju att Trump fått dem att göra det.
Citera
2021-07-11, 14:22
Medlem
--Moustafas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det intressanta här är att vi har en pandemi och den kommer finnas kvar till åtminstone 2022, vad du försöker säga men inte klarar av, det vet jag inte.
Och vad det ska ge oss och prata om när det är över nu, det är inte heller någon som vet.

Och COVID-19 gav ju Biden vinsten 2020 valet, så det är logiskt och tro att det kan ha en effekt 2022 också.

Det låter nästan som du försöker låtsas bort COVID-19, så lycka till med, du lyckas aldrig.
Vem svarar du på? Ditt svar har ju ingenting med diskussionen att göra. Ja, covid kommer att fortsätta vara relevant men vi snackade om dödssiffror, inte om huruvida politiker kommer att använda Covid som en kampanjfråga, vilket de definitivt kommer att göra. Vaccinet är ju uppenbarligen en stekhet fråga just nu. Vi postar ju båda två i en tråd om frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in