2021-07-11, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu

Försök inte!
Det är politiken som styr instanser och myndigheter, dem skapar lagar och förhållningssätt som sedan skall följas!
Bara löjligt påstående!

Det du försöker säga är lika illa som grupper i USA som säger!
Det är inte personen som dödar, det är vapnet!!!
Fortfarande är det Riksdagen som bestämmer och stiftar lagar. Sen är det migrationsverket ett av sveriges verk som bla behandlar ansökningar om medborgarskap. Du är så jävla obegåvad att man blir mörkrädd om du och dina likar ska vara sveriges genbank.
Citera
2021-07-11, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, vårt folk precis som alla andra folk segregerar sig och vill leva med sina egna. Hur skulle Sverige kunna vara förlorat?

Dessutom är detta långt ifrån det värsta som någonsin utmanat vårt folks existens.

Nu låter jag som en rasistisk byfåne, kanske är också bland halva befolkningen, men nämn något som hotat Sveriges identitet mer än pågående folkförändring av Sverige.
Digerdöden på 1300-talet, Kristians tyrann och Peter/Katarinas respektive den Stores och den Storas hot mot Sverige på 1500- och 1700-tal kunde bäras och riket återhämta sig och krigsriskerna kunde desarmeras.
Liksom kalla krigets sovjetiska hot.
.
Sverige blev påminda om hur viktigt det var att försvara folk och land.

Sedan gick Sverige in i 40-talisternas mardrömsstyre.
Sveriges migrationspolitik sedan Westerberg (och pjalten Bildt) i början av 1990-talet och framåt är något helt annat.
Det går naturligtvis inte för ett land hur välordnat och inbillat rikt det än är, att öka sin population från 8,5 miljoner till 10.5 miljoner på 20 år utan att landet passerat en viss gräns.
Och över den gränsen innebär att Sverige inte går att återställa. Vi går mot okända marker och tider.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2021-07-11 kl. 12:06.
Citera
2021-07-11, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
"Det torde 'väl' gälla vice versa". Varför "torde" det det? De flesta terrorister är muslimer då borde det motsatta gälla? Nä just det. En rasist behöver inte vara xenofob heller för den delen, som en slavhandlare i afrika eller en arab som tar sig ett filippinsk hembiträde, de välkomnar främlingen eller är t.o.m. i dennes hemland men ser ner på den.

Likväl behöver en s.k. xenofob (när går gränsen för det, när man är emot 1, 5 eller 90% av befolkningen fylls på av "främlingar?) som jag inte nödvändigtvis vara rasist för att jag inte vill att massa utlänningar ska leva här. Har dessutom utländska vänner genom resor, längre utlandsvistelser, invandrare och utbytesstudenter i sverige. Tycker även araber och afrikaner kan vara trevliga, har inget emot dem, framförallt när jag mött dem på "hemmaplan" (och såklart en del i sverige). Men tycker generellt (några hundra eller tusen kan vara ok) inte andra folkslag ska bosätta sig i sverige, eftersom det förändrar vårt land (särskilt med en "onaturlig"/påtvingad asylinvandring som varit de 40 senaste åren) kulturellt, etniskt och lojalitetsmässigt.

Du har nog missat en liten detalj i mitt inlägg, nämligen: "det är nog ytterst få rasister som inte är".
Citera
2021-07-11, 12:08
Medlem
Det är intressant men spelar ingen roll vilken fakta som kommer fram på bordet, du kan aldrig få vissa individer att inse.

Jag har blivit mycket mer öppen med min kritik mot vår migrations och invandringspolitik bland vänner och bekanta. Det som förvånar mig mest är hur etniska svenskar försvarar detta elände och alltid skyller på migrationen (som de hjälper att ta in 80k varje år).

Det har fått mig att inse att det är inte invandring/invandrare som är vårt stora problem. Utan hjärntvättade svenskar som bor i för bra områden som inte ser problemen. Det är större chans att realistiska invandrare förstår allvaret än dessa.
Citera
2021-07-11, 12:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Nu låter jag som en rasistisk byfåne, kanske är också bland halva befolkningen, men nämn något som hotat Sveriges identitet mer än pågående folkförändring av Sverige.
Digerdöden på 1300-talet, Kristians tyrann och Peter/Katarinas respektive den Stores och den Storas hot mot Sverige på 1500- och 1700-tal kunde bäras och riket återhämta sig och krigsriskerna kunde desarmeras.
Liksom kalla krigets sovjetiska hot.
.
Sverige blev påminda om hur viktigt det var att försvara folk och land.

Sedan gick Sverige in i 40-talisternas mardrömsstyre.
Sveriges migrationspolitik sedan Westerberg (och pjalten Bildt) i början av 1990-talet och framåt är något helt annat.
Det går naturligtvis inte för ett land hur välordnat och inbillat rikt det än är, att öka sin population från 8,5 miljoner till 10.5 miljoner på 20 år utan att landet passerat en viss gräns.
Och över den gränsen innebär att Sverige inte går att återställa. Vi går mot okända marker och tider.
Fördrivningen från Skatien då Skandinavien (Skatinavien) fylldes med folk? Dvs då vi kom hit och blandade oss med adamiterna som redan bodde här.

https://youtu.be/_1OVwuCdkK4

Edit:
Om man vill gräva ännu djupare i vilka utmaningar vårt folk tidigare mött;

https://youtu.be/-ohreeLlCcw
(Kortare film)
Senast redigerad av LadySweden 2021-07-11 kl. 12:31.
Citera
2021-07-11, 13:02
Medlem
pandemonium71s avatar
Man kan inte låta bli att göra en del reflektioner när man läser många av kommentarerna här.

Många som påstår sig tycka att SD är rätt är samtidigt mot Moderaterna trots att det är enda sättet för SD att verkligen få inflytande i dagsläget är ett samarbete mellan dessa två partier. Man undrar ju mest om det är vänstertroll som desperat försöker slå en kil mellan dessa partier. Lönlöst, det kommer bli en regering ledd av M med stöd av SD nästa val.

Det andra är att man verkar tro att ett partis politiska linje är statisk och att människor syn på saker inte kan förändras. Ni som hänvisar till vad någon tyckte för flera år sedan är bara obotligt korkade. Verkligheten förändras snabbt och mycket har hänt i samhällsutvecklingen.

Är det några partier man bör syna och som faktiskt regerat de senaste 7 åren och därmed kunnat driva genom beslut på att minska invandringen så är det Löfvens misserabla bygge. Att gå tillbaka längre är bara dumt. Beslut måste tas på den verklighet man ser utvecklas, något sossarna inte klarar av.
Citera
2021-07-11, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Man kan inte låta bli att göra en del reflektioner när man läser många av kommentarerna här.

Många som påstår sig tycka att SD är rätt är samtidigt mot Moderaterna trots att det är enda sättet för SD att verkligen få inflytande i dagsläget är ett samarbete mellan dessa två partier. Man undrar ju mest om det är vänstertroll som desperat försöker slå en kil mellan dessa partier. Lönlöst, det kommer bli en regering ledd av M med stöd av SD nästa val.

Det andra är att man verkar tro att ett partis politiska linje är statisk och att människor syn på saker inte kan förändras. Ni som hänvisar till vad någon tyckte för flera år sedan är bara obotligt korkade. Verkligheten förändras snabbt och mycket har hänt i samhällsutvecklingen.

Är det några partier man bör syna och som faktiskt regerat de senaste 7 åren och därmed kunnat driva genom beslut på att minska invandringen så är det Löfvens misserabla bygge. Att gå tillbaka längre är bara dumt. Beslut måste tas på den verklighet man ser utvecklas, något sossarna inte klarar av.
Om tillräckligt många röstar på SD så kan det istället bli en regering ledd av SD med stöd av M, vilket skulle vara det optimala

M är själva ansvariga för den stora invandring som varit och är. När vi hade en M ledd regering så hade vi även en enorm invandring, glöm inte det.
Citera
2021-07-11, 13:55
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Du får ju komma ihåg att "öppna era hjärtan" yttrades för snart sju år sedan. Det var en tid då minsta lilla ord mot invandring tolkades som rasistiskt. Det krävdes ytterst lite att få den stämpeln, som du säkert minns. "Förstörde" för partiet är fel ord, eftersom att sätta ner foten och gå på sitt vanliga spår hade genererat ännu färre röster i valet 2014 när alla var väldigt för att värna om alla människor. Det du ser nu är egentligen inte ett resultat av invandring, om man med det menar att man blandar människor efter att dom kommit hit, utan helt enkelt ett resultat av långvarig segregation. Ren och skär invandring är egentligen gynnsam för Moderaterna. Personer som mer eller mindre kan utföra slitande arbetsuppgifter mot en så låg lön som möjligt. Det gör i förlängningen att dom rikare blir rikare. Men det kan man naturligtvis inte säga högt. Men! Det blir ett problem när dom inte skjuter på varandra ute i "sina" förorter, utan när det brinner bilar i solsidan.

En annan sida av myntet är att det är ett år till valet och folk är mycket trötta på diverse ting som händer i samhället just nu. Att inte rida på den vågen vore väldigt dumt om man vill fånga så många röster som möjligt. Att gå ut idag och säga "öppna era hjärtan" hade nämligen varit att skjuta sig i båda fötterna samtidigt. Men i en tid när det var "inne" att vara så godhjärtat så är det ganska logiskt att Reinfeldt red på den vågen. Politik är ett jävla skådespel, glöm aldrig det.
Instämmer i det du skriver. Dock kan vänstern gapa om "öppna era hjärtan" och samtidigt få folk att rösta på dom. Så störande och varenda gång någon blivit rånad eller nedslagen så hoppas jag att offret röstade rödgrönt. 2018 hade alla möjligheten att rösta bort detta fiasko till regering men gjorde inte det. SD är tydligen farligare än rånare och mördare.
Citera
2021-07-11, 13:57
Medlem
KalleNixons avatar
Lita ALDRIG på moderaterna..aldrig aldrig någonsin!! Det är det mest principlösa parti som finns! Kristersson var Reinfeldts man, glöm aldrig det! Nu har han plötsligt vänt kappan efter vinden och låtsas som han alltid tycks så här. Denna falska och ömkliga politiker som var med och mobbade SD!
Citera
2021-07-11, 13:58
Medlem
Flashsmashs avatar
[quote=at0m3n|76482742]nvandringen-i-sverige-har-blivit-en-belastning/QUOTE]
Nej, du skämtar. De driver med oss. Personligen bryr jag mig egentligen inte. Men satt i en större stad igår och iakttog hur en bil i miljonklassen stannade vid ett kebabhak. Kändes som att där klev en massa illegala pengar ut från den bilen
Citera
2021-07-11, 13:58
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
Tuffe Uffe var för fri invandring när han var MUF ordförande på Reichfeldts tid,sen sålde han ut hela allmännyttan till privata ägare för en spottstyver när han fick makten i sthlm..
Jag försvarar inte tuffe Uffe och är inte direkt nöjd med hans insats. Hur som helst är det bråttom för varje kraft som vill göra ett försök att skriva nya lagar och se till att dräggen utvisas och låses in. Danmark är ett föredöme och där finns mycket att hämta.
Citera
2021-07-11, 14:01
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
ulf-kristersson-invandringen-i-sverige-har-blivit-en-belastning
Nej, du skämtar (förmodligen inte). De driver med oss. Personligen bryr jag mig egentligen inte (jo, det gör jag). Men satt i en större stad igår och iakttog hur en bil i miljonklassen stannade vid ett kebabhak. Kändes som att där klev en massa illegala pengar ut från det fordonet. (de gick in via bakdörren, de ägde stället - alternativt pressade de ägarna på pengar.).
Senast redigerad av Flashsmash 2021-07-11 kl. 14:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in