2021-07-10, 19:59
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Japp, SD har mycket mer gemensamt med Socialdemokraterna och t om Vänstern än högersidan.
I princip är det väl bara minskad invandring (Som S egentligen också vill minska) och kriminalpolitiken som förenar SD med höger sidan.

Precis så är det. Moderaterna med Reinfeldt i spetsen ville ju krossa välfärdssamhället med massiv invandring. Man har ju i princip lyckats med det. SD vill ju skapa folkhemmet 2.0 där våra trygghetssystem hålls intakta.

SD måste vara jävligt noga så att inte moderaterna dribblar bort dem fullständigt när/om Kristersson skall bilda regering. Moderaterna och Kristersson litar jag inte ett dugg på.
Citera
2021-07-10, 20:03
Medlem
Dom har alltid varit en belastning
Citera
2021-07-10, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Låt oss höra vad andra skäl kan vara om inte skjutningar, rån och våldtäkter är något du bryr dig om?

Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vilka andra skäl? Tror du att Kristersson som har två etniskt kinesiska adoptivbarn är en rasist som försöker göra Sverige till en svensk etnostat?
Ni vill se ett Sverige utan några med annorlunda hudfärg. Kriminella är ett svepskäl för detta.
Jag bill att de skall utvisas pga deras beteende och inte för att de är invandrare.
Citera
2021-07-10, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Det är nog sällsynt att invandrare skrattar ihjäl sig i Sverige. De dör av lite andra orsaker. Att tro att invandrare generellt skulle nöja sig med att leva på bidrag, när de har fått möjligheter till att skaffa ett rikt liv, är ju rena fantasier. De är tvärtom väldigt måna om att deras barn skall få ett bättre liv än de själva, och kommer alltså att anstränga sig för att skapa sig själva den högsta status de kan.
Alla människor jorden runt är likadana.
Du har nog inte rest eller bott utomlands, i alla fall inte i några U-länder.
Självklart vill alla tjäna så mycket som möjligt och att deras barn ska få det bättre liv än dom själva.
Bara det att dom lyckats få stanna i Sverige är ju målet på alla deras önskningar uppfyllt.
I dom flesta fattiga länder så är livet så hårt och enkelt uppbyggt att utan pengar dör du eller dina barn.
Det finns inga bidrag, ingen sjukvård, ingen pension, ingen fri skola osv.
Bara genom att sätta sin fot i Sverige och få stanna här så är det som att få högsta vinsten.
Barnen får rinnande vatten, får äta sig mätta får fri sjukvård, även för svåra handikapp, betald utbildning osv.
Att sen tro att föräldrarna ska börja kämpa för att få det ännu bättre är ju helt utopiskt!
Dom har ju redan med råge nått alla sina drömmars mål.
Citera
2021-07-10, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milovina
Precis så är det. Moderaterna med Reinfeldt i spetsen ville ju krossa välfärdssamhället med massiv invandring. Man har ju i princip lyckats med det. SD vill ju skapa folkhemmet 2.0 där våra trygghetssystem hålls intakta.

SD måste vara jävligt noga så att inte moderaterna dribblar bort dem fullständigt när/om Kristersson skall bilda regering. Moderaterna och Kristersson litar jag inte ett dugg på.
Dom har nog redan blivit bortdribblade, U.K använder bara SD som ett lokomotiv för att få röster.
Efter valet 2022 när/om SD tryggat statsministerposten så kommer bortförklaringarna och svepskälen för att inte genomföra den politiken SD vill.
Vi får hoppas SD är lika hårda eller ännu hårdare än Nooshi/Vänsterpartiet att hellre rösta ner U.K/Moderaterna än att bli en dörrmatta.
Citera
2021-07-10, 20:18
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebago
Ni vill se ett Sverige utan några med annorlunda hudfärg. Kriminella är ett svepskäl för detta.
Jag bill att de skall utvisas pga deras beteende och inte för att de är invandrare.

Trådens diskussion handlar om att invandringen har blivit en belastning.
Du vet liksom jag att invandrare är överrepresenterade i just dessa brott.
Det är också anledningen till varför Ulf Kristersson tar upp ämnet.

Jag håller med dig, det handlar inte om hudfärg, hudfärgen är inte diskussionsämnet utan invandrare som begår brott.

Om Ulf Kristersson har nämnt att hudfärgen är ett problem, så har jag missat det totalt.
Citera
2021-07-10, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sebago

Du svarade inte på om du tror att det är rasism som driver Kristersson?

Jag föredrar en högkulturell blatte framför en svensk raggare och har länge förespråkat att Sverige bör införa en singaporeansk modell. Dvs endast kompetens och beteende bör vara meriterande, inte hudfärg. Jag tror inte att svenskar kan rädda Sverige utan bara en kombination av dugliga svenskar och dugliga blattar. Jag tror att många som är emot massinvandringen egentligen håller med mig på denna punkt.

Men för att komma dit måste vi repatriera folk som inte har här att göra. Till dessa som bör repatrieras hör klaner och andra som inte vill anpassa sig. Vi måste också ha drakoniska straff som i Singapore och Dubai. De är båda mångkulturer som fungerar i motsats till kärringlandet Sverige som inte fungerar.

(Avslutningsvis så tror jag egentligen inte att Sverige kan räddas och har planerat flytt utomlands sedan 2018.)
Senast redigerad av Sinestro 2021-07-10 kl. 20:24.
Citera
2021-07-10, 20:32
Medlem
Styrande politiker verkar vara tagna på sängen!
Vem sa "detta kommer hända"??

Sen står man ändå med kallingarna nere o väntar!!!

Vad hade svensk polis gjort utan hjälp från FBI och Fransk polis?

Denna regering är ett skämt!
Igår dog en till person!!!

Vi ska knäcka gängen säger regeringen! De skall inte få en millimeter!
Jävla skitsnack från en oduglig regering!
Läs hur många ggr S sagt de skall knäcka gängen de senaste åren! Det blir ett skämt!

Är det med pizza o mer bidrag?

Har ju funkat bra de senaste 20 åren!!!
Senast redigerad av Sine-metu 2021-07-10 kl. 20:34.
Citera
2021-07-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du svarade inte på om du tror att det är rasism som driver Kristersson?

Jag föredrar en högkulturell blatte framför en svensk raggare och har länge förespråkat att Sverige bör införa en singaporeansk modell. Dvs endast kompetens och beteende bör vara meriterande, inte hudfärg. Jag tror inte att svenskar kan rädda Sverige utan bara en kombination av dugliga svenskar och dugliga blattar. Jag tror att många som är emot massinvandringen egentligen håller med mig på denna punkt.

Men för att komma dit måste vi repatriera folk som inte har här att göra. Till dessa som bör repatrieras hör klaner och andra som inte vill anpassa sig. Vi måste också ha drakoniska straff som i Singapore och Dubai. De är båda mångkulturer som fungerar i motsats till kärringlandet Sverige som inte fungerar.

(Avslutningsvis så tror jag egentligen inte att Sverige kan räddas och har planerat flytt utomlands sedan 2018.)
I mångkulturella samhällen blir politiken lätt "vad är bäst för min grupp?" istället för "vad är bäst för vårt land/folk?". Sverige har haft många problem över vår historia, men vi har kunnat lösa dessa problemen förr eller senare eftersom vi varit ett homogent land. (Kina har också haft många problem över deras historia, men de har kunnat lösa dessa problemen förr eller senare eftersom de varit ett ganska homogent land...) Det enskilt största problemet Sverige har är svenskar som dig (förutsatt att du är svensk), eftersom du inte är tribalistisk. Du känner ingen större samhörighet med andra svenskar medan nästan alla invandrare känner en mycket stor samhörighet med andra invandrare (från sin grupp) och känner ingen samhörighet med svenskar. Det verkar som om du vill leva i ett meritokratiskt, mångkulturellt samhälle, men det går i praktiken inte att uppnå (pga. etnisk tribalism). Singapore fungerar eftersom över 75% av folket där är kineser, men det hade nog sett väldigt annorlunda ut om endast 40% var kineser... Det är svenskar med ditt synsätt som håller på att förstöra Sverige.
Citera
2021-07-10, 20:45
Medlem
"blivit"
Citera
2021-07-10, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av id748
I mångkulturella samhällen blir politiken lätt "vad är bäst för min grupp?" istället för "vad är bäst för vårt land/folk?". Sverige har haft många problem över vår historia, men vi har kunnat lösa dessa problemen förr eller senare eftersom vi varit ett homogent land. (Kina har också haft många problem över deras historia, men de har kunnat lösa dessa problemen förr eller senare eftersom de varit ett ganska homogent land...) Det enskilt största problemet Sverige har är svenskar som dig (förutsatt att du är svensk), eftersom du inte är tribalistisk. Du känner ingen större samhörighet med andra svenskar medan nästan alla invandrare känner en mycket stor samhörighet med andra invandrare (från sin grupp) och känner ingen samhörighet med svenskar. Det verkar som om du vill leva i ett meritokratiskt, mångkulturellt samhälle, men det går i praktiken inte att uppnå (pga. etnisk tribalism). Singapore fungerar eftersom över 75% av folket där är kineser, men det hade nog sett väldigt annorlunda ut om endast 40% var kineser... Det är svenskar med ditt synsätt som håller på att förstöra Sverige.
Det moderna Singapores skapare Lee Kuan Yew har en viktig punkt att tillägga som många tokliberaler medvetet undviker att nämna eller mer troligt inte fattar.
Sveriges invandring har ju i princip enbart varit av den kalibern.

Singapore's Lee: we can't integrate Muslims

https://www.heraldsun.com.au/blogs/andrew-bolt/singapores-lee-we-cant-integrate-muslims/news-story/f7064e21e9803db2f7139a119607c64c
Citera
2021-07-10, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av id748

Jag har alltid röstat emot massinvandring så jag kan inte hålla med dig om din analys. För övrigt vet jag att det är meningslöst att prata med dig så du får inga fler svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in