Citat:
Ursprungligen postat av
StorstBastVackrast
Barnen bor vad jag förstår halvtid hos sin mor, Ebba, och Ebba är hemlös, så då är barnen också hemlösa. Är det svårt för dig att förstå det?
Du som har varit med så mycket längre än mig i tråden, och som torde vara mer insatt än någon av oss andra här i ärendet borde väl veta hur det ligger till, det har ju förklarats många gånger i tråden. Det ligger om jag förstod saken rätt tre fastigheter på adressen. Inget konstigt med att det finns mer än ett hushåll där. Är det också svårt för dig att förstå?
Det är väl snarare så att det är ni Ebba-hatare som påstått detta under en längre tid, men inte vid ett enda tillfälle kunnat presentera så mycket som en gnutta till belägg för era uppenbara lögner. De står i strid med såväl vad Ebba själv säger, som att hennes ex de facto är skriven på adressen, och dessutom vad jag förstår äger fastigheten. Knappast konstigt att man bor i en fastighet man äger.
Vad gäller barnvåldtäktsmannen Binninge så har ju han själv öppet på sin facebook skrutit om sin lägenhet, sitt plåtschabrak till grill och så vidare, så vad gäller den grisen vet vi att han ljuger om det mesta, inte minst om sitt boende när han var skriven hos sin 86-åriga mor för att han skulle kunna smita undan sina skatteskulder och sitt straff för våldtäkten han försökte sig på på ett litet flickebarn, sin egen styvdotter. Fy fan vilket svin det krypet är.
På Kristdemokraterna.se skriver Ebba själv att hon bor i villa (kan ej länka från mobilen). Varför erkänner hon inte att hon är hemlös? Eller har hon inte haft tid att uppdatera den lilla detaljen under alla dessa månader?
Hon kanske inte har haft tid att uppdatera. Viktigare att googla negativa fakta om Binninge för att sedan lägga upp på sin Facebook-sida - och sedermera erkänna grovt förtal.
Du är övertygad om att hon skulle ha friats i en rättegång. Vad synd att hon inte lyssnade på dig utan på Thomas Olsson. Hade hon lyssnat på dig så hade hon sluppit skammen att erkänna grovt förtal, hamna 10 år i belastningsregistret och betala 60K.
Men uppenbart att hon omger sig av dåliga rådgivare. Enligt henne själv hade hon ju kollat upp med andra om det var OK att publicera uppgifterna. Ingen av dem insåg att det var ett solklart fall av förtal, enligt ledande juristexperter.
Frågan är vad f.ö. vad KD menar med att verka för straffskärpning om de inte ens känner till rekvisiten för förtal.
För övrigt är det tragiskt när en gaphals som förpestat tråden dygnet runt med svordomar och invektiv ersätts av en nyregistrerad dito som kör med i princip samma vokabulär. Alla andra är ”korkade”, ”pedofilkramare” och ”idioter”. Nu dessutom berikat av ”gris” till höger och vänster. Och inte hjälper det Ebba heller. Är det nu det börjar storma runt henne på riktigt?
Med såna vänner (och rådgivare) behöver Ebba inga fiender. Närmare 35 år gammal och skriver i affekt på Facebook så att hon hamnar i en juridisk process ... och förlorar.