Citat:
Well spotted, Ebba har gjort sig skyldig till grovt förtal.
Citat:
Jag har heller aldrig påstått att det fanns ett åtalsbeslut.
Detta var en nyhet. Men det är så klart ingen nyhet. Det är en lögn. Ännu bara ett påhitt. Det fanns aldrig något åtalsbeslut. Ännu bara en korkad kommentar från ett korkat troll som inte vet vad hen babblar om.
Citat:
Okej. Du har alltså ingen aning om vilka grunder du syftade på i ditt inlägg när du påstod att det var " mycket exakt samma grunder" som Esbjörns grunder för att ogiltigförklara avtalet om husköpet.Det påstods att ett strafföreläggande inte kan överklagas, Jag påtalade felaktigheten i det och gjorde en relevant jämförelse mellan fallen.
Du får gärna fördjupa dig i detaljerna kring ett överklagande om du vill. Det kunde kanske vara nyttigt för dig, så du får lära dig lite.
Du får gärna fördjupa dig i detaljerna kring ett överklagande om du vill. Det kunde kanske vara nyttigt för dig, så du får lära dig lite.
Citat:
Det är ju just därför hon kan gå med i RO. Men du har som vanligt fel. Det finns möjligheter att överklaga även godkända strafförelägganden.
Det är du som behöver fatta en massa saker, som t.ex. att man kan vara oskyldig trots att man accepterat ett strafföreläggande, samt även att sådana faktiskt kan överklagas, även om möjligheterna är begränsade. Men omöjligt är det inte. Faktum är att det är i mångt och mycket exakt samma grunder för ett sådant överklagande från Ebba som skulle kunna ligga till grund för det, som Esbjörns hävdade grund för att ogiltigförklara avtalet, vilket dock i hans fall inte utgör någon rättslig grund, vilket det däremot skulle göra för Ebba vid ett överklagande. Men innan du ens börjar försöka fatta hela den cirkusen, så behöver du fatta de mer grundläggande sakerna jag nämnde ovan.
Ebba har möjligheten att överklaga strafföreläggandet. Grisen Binninge däremot har inga instanser kvar att överklaga domen för det våldtäktsförsök han utsatte ett flickebarn för, sin egen styvdotter, den äckliga grisen.
Det är du som behöver fatta en massa saker, som t.ex. att man kan vara oskyldig trots att man accepterat ett strafföreläggande, samt även att sådana faktiskt kan överklagas, även om möjligheterna är begränsade. Men omöjligt är det inte. Faktum är att det är i mångt och mycket exakt samma grunder för ett sådant överklagande från Ebba som skulle kunna ligga till grund för det, som Esbjörns hävdade grund för att ogiltigförklara avtalet, vilket dock i hans fall inte utgör någon rättslig grund, vilket det däremot skulle göra för Ebba vid ett överklagande. Men innan du ens börjar försöka fatta hela den cirkusen, så behöver du fatta de mer grundläggande sakerna jag nämnde ovan.
Ebba har möjligheten att överklaga strafföreläggandet. Grisen Binninge däremot har inga instanser kvar att överklaga domen för det våldtäktsförsök han utsatte ett flickebarn för, sin egen styvdotter, den äckliga grisen.
Senast redigerad av DoraF 2021-07-10 kl. 17:11.
Senast redigerad av DoraF 2021-07-10 kl. 17:11.
jag råder henne till fullständig och villkorslös reträtt NU! Inte en sekund är att förlora då detta sväller.....