2021-07-11, 00:04
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde24
Fortfarande ingen som känner till familjen utan bara spekulationer….

Det är nog så att vi som är nyfikna ska även dö nyfiken, dom de berör - det är dom de gäller...
Att sprida fakta leder till att familj/släkt/vänner aldrig få någon ro.

värt att notera. Lab*nots Facebook och adress finns inte med någonstans, enbart hans gamla adress
Citera
2021-07-11, 00:04
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Faaaaam.... Vad jag hoppas att kalla fakta ..... Varma fakta....... Och vad alla programen heter..... Kollar upp detta och ger upprättelse till nära och kära - så att denna sagan kan få ett lyckligt slut trots omständigheterna
Det går ju inte. Men det vore onekligen intressant att se vilka steg som faktiskt togs. Från båda parters sida.

Vem missade vad?
Citera
2021-07-11, 00:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nej jag tror inte på pappan och misstror inte mamman men det finns vissa frågetecken. Det måste man väl få ha?

Jag lider med hennes svåra situation men jag anser inte att det var ett bra beslut av henne då man/ingen vet hur framtiden för henne och barnen skulle sett ut om de levt vidare. Det kanske inte skulle bli ett helvete i all evighet som alla säger.
Jag blev misshandlad länge av en man och levde under hot en tid efter jag flydde men när han träffade en ny tjej så upphörde det.
Förstår att hon måste varit desperat men jag har funderingar.

Ja, det var fel av henne att mörda barnen. Men jag tycker att anledningen ska komma fram i ljuset. Vill vi verkligen tysta ner att han eventuellt är en misshandlare och riskera att moraliskt medverka till att fler kvinnor och barn i framtiden kommer till skada? Det är bättre att göra allt i vår makt att förhindra återupprepning av denna mamma och barns tragiska öde.
Citera
2021-07-11, 00:07
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det går ju inte. Men det vore onekligen intressant att se vilka steg som faktiskt togs. Från båda parters sida.

Vem missade vad?

Jadu....Jag hoppas att denna sagan får ett bra slut och att de inte ska rinna ut i sanden.
Det är bara en tidsfråga tills nästa liknande incident kommer ske. frågan är inte OM det kommer ske - frågan är NÄR nästa liknande incident ska ske ...
Citera
2021-07-11, 00:10
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Jadu....Jag hoppas att denna sagan får ett bra slut och att de inte ska rinna ut i sanden.
Det är bara en tidsfråga tills nästa liknande incident kommer ske. frågan är inte OM det kommer ske - frågan är NÄR nästa liknande incident ska ske ...

Men sluta med plattityder människa! Säg något av vikt när du nu är så intresserad av psykologi.

Klart det sker igen.

Men polisen utreder annorlunda nu?
Citera
2021-07-11, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Naturligtvis inte. Men vad har du för underlag att tro att pappan, som inte blivit dömd för hot eller misshandel av sönerna eller Maria, skulle döda sina egna barn?

Men vaddå naturligtvis inte? Det är ju det som ni sitter här och förespråkar. Möjligtvis var en av dom just nu dom enda alternativen.

Att han inte blivit dömd utesluter inte att någonting kanske hänt. Enligt vännerna hade deras familj varit taskig emot både henne och ungarna, o då får nog ni andra ta o sätta er och läsa på lite om poisondrip..

Hon kan alltså ha valt att lämna, o killen skrikit efter henne att "jag kommer döda er alla!" och i en domstol, blir en sån händelse uppenbarligen otroligt svår att bevisa.
Citera
2021-07-11, 00:11
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Nej, det kunde dom ju inte döma. För Maria lyckades aldrig samla ihop tillräckligt med bevis mot det.

Det är beviset som ni har..

Vad är det som säger att folk skulle vara så korkade att dom sitter o hotar någon över telefonen idag.

Men - om man blir utsatt för misshandel finns det ju fysiska bevis. Att spela in någon med dold mikrofon är inte svårt. Nej att någon under längre tid - år? - skulle blivit utsatt för hot och misshandel utan att det funnits ett enda bevis eller vittne är helt enkelt inte så troligt.
Att kvinnor inte söker sjukvård eller spelar in förövaren förekommer ju därför att de inte vill bryta upp och är rädda.
Men nu hade ju Maria redan lämnat men påstod tydligen att det fortsatte - det var ju vad någon vän skrev på Facebook.
I vart fall trodde inte Tingrätten på det, så bevis fanns kanske inte…
Citera
2021-07-11, 00:12
Medlem
Nyfiken på vad alla hade känt om hon överlevt av misstag (låt säga att hon snubblade från spåret precis innan)
För är det inte så att åsikter färgas av att hon dog. Lite martyr.
Citera
2021-07-11, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men - om man blir utsatt för misshandel finns det ju fysiska bevis.

Mm, o hur svårt är det att argumentera emot något sånt idag?

Ett "nej, den slog sig på dagis!" brukar kunna räcka ett tag..

O låt säga då att han hotat (grov teori, men inte en ovanlig sådan) med att han kommer ta barnen och ihjäl dom, eller sticka utomlands när hon ville börja lämna. Då är varenda dag väldigt värdefull.

Då handlar det om hur länge rätten tänker dra ut på det.
Citera
2021-07-11, 00:18
Medlem
Bendis avatar
Efter allt som står i denna tråd: kan dessa stackars barn haft sådan ofattbar otur att de haft TVÅ föräldrar som båda var beredda att döda dem?! Vem räddar en ur det liksom…
Citera
2021-07-11, 00:20
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Nyfiken på vad alla hade känt om hon överlevt av misstag (låt säga att hon snubblade från spåret precis innan)

Det händer ( vad jag lyckats läsa) att kvinnor oftare misslyckats med sitt eget självmord då de inte väljer lika brutala metoder.

Tror absolut att hon blivit en martyr i detta fall. Säger inte att det är sant, men allt ligger så nära i tid att det enligt ”statistiken” tyder på ett kortsiktigt planerat beslut. Som att hon bara gav upp. Vad det beror på låter jag vara osagt, men de flesta kämpar väldigt länge. Hon är inte den första att ev.!! Hamna i en vårdnadstvist??? ( ej dokumenterad) med en pappa.
Citera
2021-07-11, 00:20
Medlem
colis avatar
Citat:

Väldigt bra synpunkt. Hon blir liksom ”förlåten” trots att hon mördade två små barn därför att hon nu är död.
Förfärligt egentligen för hennes hemska brott är precis lika hemsk oavsett om hon lever eller inte.
Säkert också därför som media tystar ner detta. Hade hon överlevt hade hennes namn och bild suttit på löpsedlarna framöver.

Kanske skulle man lite lite kunna påverka blivande filicid mördare om de vet att de hängs ut efter morden oavsett om de lever eller inte. Som avskräckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in