2021-07-10, 16:01
Medlem
Bylwes avatar
Rätt segt att göra en Macaulay Culkin, fast utan pengarna...
Citera
2021-07-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Du kan inte döma utifrån hur en människa ser ut, eller är du bara ironisk?

Nej, givetvis dömer jag inte efter enbart utseendet. Jag anser att du har rätt i dina inlägg i frågan och när jag såg bilderna på honom så tyckte jag att han såg ut som en riktig ärkepedofil; den omanliga, äckliga blicken och den skeva uppsynen. Han påminner inte så lite om "superpedofilen" David Berg, grundaren av och ledaren för den ökända sekten Children of God.
Jag är alltså inte ironisk! Pedofiler har ofta ett speciellt utseende, uppför sig gärna som barn själva och brukar i allmänhet vara direkt omanliga.

Edit: Olle Hellbom var även ganska lik Jimmy Saville, ett annat känt pedofiläckel.
Senast redigerad av Cowboyhatten 2021-07-10 kl. 16:28.
Citera
2021-07-10, 16:40
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Olle Hellbom gjorde avgjort sitt till, en riktig snuskgubbe. Minns mycket väl de underliga kameravinklarna på Annikas bak och underbyxor när hon gled nerför ledstången i trappan, samt andra sexuellt laddade klipp. Tror inte några av barnskådisarna vill gräva djupare i hur de exploaterades. En som däremot gjorde det för tjugo år sedan, och utlöste ett ramaskri, är konstnären Palle Torsson med videokonstverket Pippi Examples.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pippi_Examples

Budbäraren blev skjuten, så mycket för konstnärlig frihet ..

Här slätar Karin Olsson över pedofilers exploatering av barn för att hon själv inte förstår hur de fungerar. Då som nu.
https://www.expressen.se/blogg/karin...rnets_princip/
Förstår precis vad du menar, och då är jag varken pedofil eller varit offer för en. Men det är sådant man tänker på när det blir så jävla tydligt. Samma sak när det kommer till föräldrar som lägger ut sina nakna barn på Facebook. Det är lika jävla vidrigt.
Citera
2021-07-10, 16:44
Bannlyst
Åh det är sorgligt. Dom har hjärntvättats till att hata sig själva och de bästa samhället som funnits- Det är sorgligt att dom hyllar ondska nu.

Jag kollar på dom filmerna, tycker dom riktigt bra.
Citera
2021-07-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Men googla bilder på Olle Hellbom. Han ser ju ut som en riktig ärkepedofil. Fy fan, detta förstör ju filmerna totalt. Det fanskapet var väl säkert på ungarna också.
Ditt argument för detta är...hans utseende? Måste du skita ner forumet med såna här fullständigt hjärndöda argument?
Citera
2021-07-10, 17:04
Medlem
Citat:
Naturligtvis är jag inte pedofil, då skulle jag inte skriva som jag gör. Det är ju det jag säger, nakna barn var inget konstigt då, men om du regisserar en film där du zoomar in och exponerar barns intimare delar är det något som inte stämmer. Du verkar inte se det uppenbara utan kallar det överkänsligt.

Minns du hur det var under 70-talet, hur pedofiler flyttade fram sina positioner? Annina Rabe i SvD:
https://www.svd.se/pedofili-i-folkhemmet

Får jag fråga, dras du själv sexuellt till barn eller är det så att du inte ens uppfattar att det pågick och pågår en sexualisering av minderåriga? Jag tror Astrid Lindgren-barnskådisarna känner skam för att de har använts som vuxnas objekt på ett sätt som överskrider deras integritet. Då menar jag inte endast de sexuella undertonerna, utan hur de dresserades av de vuxna i hela filmkonceptet.
Sexualisering av minderåriga sker och skedde också då, men det betyder inte att regissören gjorde det och att exakt allt som folk kan använda som runkmaterial för någon är producerat för att tillfredsställa pervon. Väldigt många sexualiserar fötter, mycket vanligare än pedofili, men det betyder inte att jag har den minsta tanke på det om jag gör en scen med en barfota kvinna. Extremt korkat argument.

Det finns dessutom många fler icke-pedofiler än pedofiler, så att säga att hans syfte måste ha varit perverst bara för att en minoritet pervon kan tänka sig att runka till det gör din poäng dubbelt korkad.
Senast redigerad av ThomeThome 2021-07-10 kl. 17:11.
Citera
2021-07-10, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThomeThome
Ditt argument för detta är...hans utseende? Måste du skita ner forumet med såna här fullständigt hjärndöda argument?

Nja, det var några inlägg i tråden där man påpekade att en hel del scener i filmerna som Olle Hellbom regisserat, visade avklädda barn och liknande. Mitt påpekande om hans utseende är naturligvis helt ovetenskapligt. Det är enbart min egen subjektiva bedömning att han ser ut att vara en vidrig ärkepedofil.
Citera
2021-07-10, 17:13
Medlem
Citat:
Nja, det var några inlägg i tråden där man påpekade att en hel del scener i filmerna som Olle Hellbom regisserat, visade avklädda barn och liknande. Mitt påpekande om hans utseende är naturligvis helt ovetenskapligt. Det är enbart min egen subjektiva bedömning att han ser ut att vara en vidrig ärkepedofil.
Och min bedömning är att sådant var normalt, mainstream och fullständigt icke-kontroversiellt på den tiden och att ens utseende inte säger något om ens sexuella perversioner.
Citera
2021-07-10, 17:24
Medlem
Citat:
Och min bedömning är att sådant var normalt, mainstream och fullständigt icke-kontroversiellt på den tiden och att ens utseende inte säger något om ens sexuella perversioner.

Ja, man kan ju ha olika uppfattningar om saker och ting, inget konstigt med det. I mina ögon dock, så framstår det tyvärr som att Hellbom hade mycket osunda sexuella preferenser och böjelser.
Citera
2021-07-10, 17:28
Medlem
Citat:
Ja, man kan ju ha olika uppfattningar om saker och ting, inget konstigt med det. I mina ögon dock, så framstår det tyvärr som att Hellbom hade mycket osunda sexuella preferenser och böjelser.
Ja, pga hans utseende. En åsikt som är baserat på en fullständigt hjärndöd grund. Du måste ju uppenbarligen tro att ens utseende har något med ens psyke och sexuella perversioner att göra, vilket inte kan betyda något annat än att du är en idiot. Ditt utseende har noll koppling till din sexualitet.
Senast redigerad av ThomeThome 2021-07-10 kl. 17:30.
Citera
2021-07-10, 17:30
Medlem
Citat:
Ja, pga hans utseende. En åsikt som är baserat på ett fullständigt hjärndöd grund.

Nej, baserat på passepartous inlägg i den här tråden. Hans utseende är endast en pikant detalj i sammanhanget.
Citera
2021-07-10, 17:33
Medlem
Citat:
Nej, baserat på passepartous inlägg i den här tråden. Hans utseende är endast en pikant detalj i sammanhanget.
Hans argument är ju också rätt korkade. Enligt hans logik så är du pedofil om du gör en film med en scen där ett barn badar i badkläder, bara för att det finns pervon som runkar till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in