2021-07-10, 16:03
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatis
Pappan är ostraffad och barnen oskyldiga. Har du nått som bevisar motsatsen?

Dömd för misshandel tidigare. https://m.facebook.com/story.php?sto...n__=%2As%2As-R
Citera
2021-07-10, 16:04
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatis
Du kan inte använda nått som står på facebook att styrka dina anklagelser med. Lägg ut domen!

Jag har inte länkat domen, det var där dom snackade om att han misshandlat barnen och morsan, och hotat ta död på dom. Där i bland kommentarerna länkades domen för första gången, tidigt i kommentarerna. Vet inte varför den togs bort, kanske dom inte ville gå ut med fullständiga namnet.
Citera
2021-07-10, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sociala jouren skulle inte ha gjort något, även om mamman ringt dit. Pappan hade ju domstolsbeslut på sin umgängesrätt. Socialen (jour eller inte) går inte emot ett sådant, om det inte framkommer NYA uppgifter. Och mamman skulle ju inte vara med barnen hemma hos pappan, så hon kunde inte veta vad som hände där och sedan ringa. Och barnen var för små för att ringa någonstans, när pappan väl stängt dörren om dem så hade de varit i hans våld.

Nej, du har fel.
Socialtjänsten har lagen på sin sida att omhänderta barn, vare sig umgängesrätt eller vårdnadshavare. De kan placera barnen i jourhem med sekretess.
Citera
2021-07-10, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Hon ville barnen väl.... Hon fick ingen hjälp.... Samhället svek.... Hon såg till att dom följde med sin mamma...... Vissa saker får man acceptera....
Du har säkert inga barn själv

Det är inte relevant om jag har barn eller ej.

Och nej, mamman ville INTE barnen väl.
Hon dödade sina barn.
Det faktum får du acceptera.
Citera
2021-07-10, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Var någonstans står det att barnen skulle omhändertas av sociala jouren?

Ja, var står det?
Citera
2021-07-10, 16:14
Medlem
Denna kvinnan va psykiskt sjuk! Det finns mycket hon hade kunnat göra för att rädda sina barn men hon valde att döda dom PUNKT! Hon är en mördare, hon är värre än sin ex make som hon så hemskt gärna ville ”rädda” sina barn ifrån. Denna kvinnan förlora sin makt och då skulle hon hämnas genom att döda barnen.

Och vilket sätt hon valde att mörda sina barn på är HEMSKT och bara en tvättäkta psykopat kan göra så mot sina oskyldiga barn. Finns inget ni säger som rättfärdiga det denna psykopat människan har gjort! Jag hoppas hon ruttnar i helvetet.
Citera
2021-07-10, 16:16
Medlem
NewHopes avatar
Det är inte ett faktum. Du vet inte vad hon ville. Det får du acceptera. Låt andra försöka förstå situationen, även om du själv inte vill.
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Det är inte relevant om jag har barn eller ej.

Och nej, mamman ville INTE barnen väl.
Hon dödade sina barn.
Det faktum får du acceptera.
Citera
2021-07-10, 16:20
Medlem
Blåtås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Det är rätt äckligt att bara kalla det som den kallblodiga mördaren gjorde för "förkastligt"!

Okej, tänker inte positionera ut mig själv i detta för mycket när man inte har all fakta på bordet. Men vissa tycker kvinnan är helt oskyldig, jag menar att hon inte är det men samtidigt verkar hon precis som barnen vara ett offer så jag vill inte fördöma henne för mycket.. Tycker mest detta är riktigt tragiskt och det får mig faktiskt att må riktigt dåligt. Som någon sa i tråden tidigare, man får tänka på att uttrycka sig på ett respektfullt sätt.
Citera
2021-07-10, 16:23
Medlem
Det är helt klart ett fruktansvärt beslut av mamman att ta med sina barn in i döden.
Känns som om hon hade kunnat tänka klart så hade det kunnat sluta bättre.

Men kanske är det inte så lätt som kvinna/mamma när man misshandlas av sin muslimska man som troligtvis har en helt släkt bakom sig?.. Kanske kände hon JUST DÅ ingen annan utväg?..

Tragiskt med män som slår på sina kvinnor och barn, riktiga TÖNTAR.. RIKTIG MES!
Citera
2021-07-10, 16:24
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Tack för din info.

Tänker att man kanske kan hämta uppgifter från åklagarkammaren i Kristianstad (målnummer AM-73128-21) och polisens händelserapport i Hässleholm.

Eftersom åklagarkammaren skriver NN 3 i sitt dokument:

"Kontaktförbud ska inte
meddelas Krasn*q*, Lab*not,
19900227-2871, med
avseende på NN 3 (Sekretessmarkering)."

Samtidigt skriver de ut hela namnet för M:

"2021-06-14 N*cklasson, Mar*a""

Tolkar detta som om ett av barnen avses med NN3.

Dokumentet från åklagarkammaren borde vara en offentligt handling som kan begäras ut.
Har sök utan att hitta. Hur ska man gå tillväga?

Gick bet på sökning i polisen i Hässleholms händelserapportering.

Hur hittar man dessa handlingar?

Tror man måste ringa dom direkt och begära ut dom.
Citera
2021-07-10, 16:25
Medlem
NewHopes avatar
Stämmer inte. Kommer du ihåg hur det gick för Esmeralda?
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Nej, du har fel.
Socialtjänsten har lagen på sin sida att omhänderta barn, vare sig umgängesrätt eller vårdnadshavare. De kan placera barnen i jourhem med sekretess.
Citera
2021-07-10, 16:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag har inte länkat domen, det var där dom snackade om att han misshandlat barnen och morsan, och hotat ta död på dom. Där i bland kommentarerna länkades domen för första gången, tidigt i kommentarerna. Vet inte varför den togs bort, kanske dom inte ville gå ut med fullständiga namnet.

Det jag sett är avslaget på kontaktförbudet och att någon skrev att han var dömd för misshandel 2009 men inget som styrker detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in