Citat:
Ursprungligen postat av
chrisemil
Jag vet inte om detta är berättat tidigare, men fick idag pratat med en nära släkting som bor utanför Helsingborg som i sin tur har gemensamma vänner som kvinnan i fråga.
Det ska röra sig om en man (antagligen pappan till barnen) som misshandlat kvinnan en längre tid innan hon lyckats anmäla.
Mannen hade börjat ge sig på barnen också vid denna tiden.
Han ska tydligen ha dömts till fängelse, kvinnan har fått skyddad identitet och flyttat till "hemlig" ort med två av barnen.
Mannen hade fått kontakt och besöksförbud och släpptes nyligen, men hade ändå kontaktat och sagt något i stil med: "Låt mig träffa mina barn annars tar jag livet av dig!" etc etc.
Han hade fått reda på adress och allt på något sätt.
Trots detta fick hon ingen vidare hjälp och kände antagligen att detta var den bästa utvägen.
Fråga mig inte hur långt det måste gå för att komma till den slutsatsen, men det har hänt iaf.
Detta är obekräftade uppgifter för min personliga del (jag vet hur retligt det är med uppgifter från "min farfars kompis kusin", men detta tyckte jag att jag behövde framföra i tråden), bekräftade såtillvida att min släkting var på husbilssemester och stannade utanför Örkelljunga sista dagarna (helgen) för att träffa vänner där, vänner som kännde kvinnan privat, de hade aldrig träffat mannen, kvinnan hade bara berättat under den tid han satt inlåst.
Kanske tagits upp liknande berättelse innan, isf är jag antagligen sist på bollen, fick informationen idag åtminstone.
Tack för din info.
Tänker att man kanske kan hämta uppgifter från åklagarkammaren i Kristianstad (målnummer AM-73128-21) och polisens händelserapport i Hässleholm.
Eftersom åklagarkammaren skriver NN 3 i sitt dokument:
"Kontaktförbud ska inte
meddelas Krasn*q*, Lab*not,
19900227-2871, med
avseende på NN 3 (Sekretessmarkering)."
Samtidigt skriver de ut hela namnet för M:
"2021-06-14 N*cklasson, Mar*a""
Tolkar detta som om ett av barnen avses med NN3.
Dokumentet från åklagarkammaren borde vara en offentligt handling som kan begäras ut.
Har sök utan att hitta. Hur ska man gå tillväga?
Gick bet på sökning i polisen i Hässleholms händelserapportering.
Hur hittar man dessa handlingar?