2021-07-10, 15:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det handlar mao fortfarande om hörsägen.

Han är tidigare dömd för misshandel och det är fakta. Han är med andra ord bevisligen våldsam. Knappast någon som kan vara en trygg och stabil familjeman. Sannolikheten är därför stor att han de facto varit psykiskt och fysiskt våldsam mot mamman och barnen precis som hörsägen (från multipla källor) gör gällande.
Citera
2021-07-10, 15:30
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Han HOTADE att döda sina barn.
Mamman DÖDADE sina barn.

Stor skillnad!

Barnen skulle omhändertagits av sociala jouren och placerats i skyddat boende.
Då hade de levt idag.

Var någonstans står det att barnen skulle omhändertas av sociala jouren?
Citera
2021-07-10, 15:30
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han är tidigare dömd för misshandel och det är fakta. Han är med andra ord bevisligen våldsam. Knappast någon som kan vara en trygg och stabil familjeman. Sannolikheten är därför stor att han de facto varit psykiskt och fysiskt våldsam mot mamman och barnen precis som hörsägen (från multipla källor) gör gällande.
Ett krogbråk för 12 år sedan har knappast relevans.
Citera
2021-07-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Vet vi det? (Fetade)
Det jag hörde var att han blev dömd för misshandel mot mamman och att hon anmälde då han börjat ge sig på barnen också. Men ja, vet inte, därav frågan.
Finns det dom att länka eller få tag i isf? Det sägs i tråden att han inte dömts *för just detta.
Senast redigerad av chrisemil 2021-07-10 kl. 15:36.
Citera
2021-07-10, 15:33
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Mamman DÖDADE sina barn.

Stor skillnad!

Då hade de levt idag.

Hon ville barnen väl.... Hon fick ingen hjälp.... Samhället svek.... Hon såg till att dom följde med sin mamma...... Vissa saker får man acceptera....
Du har säkert inga barn själv
Citera
2021-07-10, 15:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Mamman DÖDADE sina barn.

Stor skillnad!

Då hade de levt idag.

Sociala jouren skulle inte ha gjort något, även om mamman ringt dit. Pappan hade ju domstolsbeslut på sin umgängesrätt. Socialen (jour eller inte) går inte emot ett sådant, om det inte framkommer NYA uppgifter. Och mamman skulle ju inte vara med barnen hemma hos pappan, så hon kunde inte veta vad som hände där och sedan ringa. Och barnen var för små för att ringa någonstans, när pappan väl stängt dörren om dem så hade de varit i hans våld.
Citera
2021-07-10, 15:39
Medlem
Blåtås avatar
Citat:

Att det kvinnan gjorde var förkastligt, fine. Men sluta försvara den man som förmodligen psykiskt och fysiskt misshandlat henne och sluta spekulera i huruvida hon själv gjort detta för hämnd osv, det är rätt äckligt.
Citera
2021-07-10, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Du måste ju vara i värre tillstånd än vad mamman var i när hon beslöt sig för att göra det hon gjorde.
Mamman hade ju i en allvarlig psykisk störning när hon gjorde detta. Men du sitter här på forumet och anser att hon gjorde rätt om pappan misshandlade barnen??? Ingen mentalt frisk människa resonerar som du gör!

Det finns många fall där en eller båda föräldrar dödat sina barn för att de velat underlätta.
Och det krävs ingen allvarlig psykisk störning för att mörda på det viset.
Uppgivenhet, att bli lämnad utan att få hjälp etc räcker. Ångest är nog en bra kandidat.
Att ställa sig framför ett tåg kräver nog mer målmedvetenhet och en tro på något större skulle jag säga. Jag försvarar inte någon i detta, men det är inget nytt. Sällsynt ja, men inte nytt.
Hade hon inte redan bett om hjälp från myndigheter etc så hade hon gjort det innan hon ställde sig på spåret.
Citera
2021-07-10, 15:42
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Hon levde på hemlig ort med skyddad identitet och ansökte om kontaktförbud. Kanske även hade kontaktförbud. Gjorde hon det bara för skojs skull då eller? Om nu inte kriminella albanen är så farlig? Låter rimligt.
Senast redigerad av henkess 2021-07-10 kl. 15:48.
Citera
2021-07-10, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag vet inte om detta är berättat tidigare, men fick idag pratat med en nära släkting som bor utanför Helsingborg som i sin tur har gemensamma vänner som kvinnan i fråga.

Det ska röra sig om en man (antagligen pappan till barnen) som misshandlat kvinnan en längre tid innan hon lyckats anmäla.
Mannen hade börjat ge sig på barnen också vid denna tiden.
Han ska tydligen ha dömts till fängelse, kvinnan har fått skyddad identitet och flyttat till "hemlig" ort med två av barnen.
Mannen hade fått kontakt och besöksförbud och släpptes nyligen, men hade ändå kontaktat och sagt något i stil med: "Låt mig träffa mina barn annars tar jag livet av dig!" etc etc.
Han hade fått reda på adress och allt på något sätt.

Trots detta fick hon ingen vidare hjälp och kände antagligen att detta var den bästa utvägen.
Fråga mig inte hur långt det måste gå för att komma till den slutsatsen, men det har hänt iaf.

Detta är obekräftade uppgifter för min personliga del (jag vet hur retligt det är med uppgifter från "min farfars kompis kusin", men detta tyckte jag att jag behövde framföra i tråden), bekräftade såtillvida att min släkting var på husbilssemester och stannade utanför Örkelljunga sista dagarna (helgen) för att träffa vänner där, vänner som kännde kvinnan privat, de hade aldrig träffat mannen, kvinnan hade bara berättat under den tid han satt inlåst.

Kanske tagits upp liknande berättelse innan, isf är jag antagligen sist på bollen, fick informationen idag åtminstone.
Tack för din info.

Tänker att man kanske kan hämta uppgifter från åklagarkammaren i Kristianstad (målnummer AM-73128-21) och polisens händelserapport i Hässleholm.

Eftersom åklagarkammaren skriver NN 3 i sitt dokument:

"Kontaktförbud ska inte
meddelas Krasn*q*, Lab*not,
19900227-2871, med
avseende på NN 3 (Sekretessmarkering)."

Samtidigt skriver de ut hela namnet för M:

"2021-06-14 N*cklasson, Mar*a""

Tolkar detta som om ett av barnen avses med NN3.

Dokumentet från åklagarkammaren borde vara en offentligt handling som kan begäras ut.
Har sök utan att hitta. Hur ska man gå tillväga?

Gick bet på sökning i polisen i Hässleholms händelserapportering.

Hur hittar man dessa handlingar?
Citera
2021-07-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Tack för din info.

Tänker att man kanske kan hämta uppgifter från åklagarkammaren i Kristianstad (målnummer AM-73128-21) och polisens händelserapport i Hässleholm.

Eftersom åklagarkammaren skriver NN 3 i sitt dokument:

"Kontaktförbud ska inte
meddelas Krasn*q*, Lab*not,
19900227-2871, med
avseende på NN 3 (Sekretessmarkering)."

Samtidigt skriver de ut hela namnet för M:

"2021-06-14 N*cklasson, Mar*a""

Tolkar detta som om ett av barnen avses med NN3.

Dokumentet från åklagarkammaren borde vara en offentligt handling som kan begäras ut.
Har sök utan att hitta. Hur ska man gå tillväga?

Gick bet på sökning i polisen i Hässleholms händelserapportering.

Hur hittar man dessa handlingar?

Domar etc kontaktar man tingsrätten för, det är ju inte säkert att han dömts i Kristianstad t.ex. Men klart, finns det inget på Lexbase så lär det inte finnas någon annanstans heller, tror jag.
Räcker att man har ett namn och personnummer är guld, lätt för dem att hitta då.

Tack för info btw!
Citera
2021-07-10, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Kanske med en pappa som misshandlar sina barn? Då tycker jag nog att hon gjorde rätt....
Pappan är ostraffad och barnen oskyldiga. Har du nått som bevisar motsatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in