Citat:
Ursprungligen postat av
One2Many
Angående kontaktförbud mot den misshandlande luringen (alla vet vad muslimska män gör mot sina kvinnor, misshandelsdom eller ej) så tror jag inte folk i tråden vet hur jäkla svårt det är att få till. Talar av egen erfarenhet.
För ett antal år sen så vittnade jag (och min sambo) mot en lokal förmåga i en rättegång. Övriga vittnen hotades av hans gäng och ingen dök upp på rättegången, men vissa av oss har lite mer civilkurage. Så han dömdes till fängelse i ett antal månader, mycket tack vare oss. Det första han gjorde när han kom ut var att åka hem till mig för att stå och gorma mordhot mot mig, min sambo och våra familjer nedanför fönstret, han försvann och kom tillbaka efter ett par timmar och gjorde det igen. Vi ringde snuten som kom och plockade upp honom, men inget mer hände än att han släpptes morgonen efter (brott kan inte styrkas, ord mot ord). Vi ansökte om kontaktförbud, och vad tror ni hände? Inte ett dyfft. Kontaktförbud medgavs icke, trots att vi vittnat mot en yrkeskriminell som sedemera mordhotat oss. Vi fick vackert upprota våra liv och flytta till en annan ort.
Så mycket hjälper samhället till, så mycket bryr det sig. Glöm aldrig att kriminellas integritet alltid går före Svenssons trygghet.
Ett både hoppfullt (ert agerande) och tröstlöst (resten) inlägg, tack!
Om (den rare oskyldige lille) skurken inte blir dömd så har inget hänt, enligt förvånansvärt många tyckare i denna tråd.
De skulle samtidigt kunna fråga sej: vem i denna tragiska historia
är faktiskt dömd för misshandel, må vara 2009.
Så vitt jag vet bara en.