2021-07-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Detta var något hennes vänner sa, ja. Utredningen riktades åt annat håll och gav pappan delad vårdnad och umgänge. Hon tog skyddad id för att hindra pappan se barnen. Ansökte om kontakt förbud för hindra pappan se barnen. När rätten inte ansåg att det förelåg någon fara för barnens liv och hälsa så valde hon att döda dem för att hindra pappan sina bqrn

Ja jag måste inflika här att mig veterligen så har bara dubbelmördarens aka mammans "sida" lyfts. Om man nu i efterhand inser vad denna mördare var kapabel till att göra mot sina egna barn, tänk då vad hon kan ha gjort medans hon var i livet. Så det måste ju ändå tas med i scenariot att pappan visste hur labil mamman var och i sin tur försökte skydda barnen?
Citera
2021-07-09, 22:26
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Nej, vi försvarar inte mord av barn, det är därför vi inte försvarar den riktiga mördaren (HAN) som även misshandlade både henne och barnen.....
Jaja.... Du vill skylla på henne..... Men det fanns något som gjorde att hon tog initiativet..... Det va inte corona, det va förmodligen inte pengabrist...... Vad var det då, tro du?

Sluta fantisera. Hon tog barnen med sig i döden.
Citera
2021-07-09, 22:27
Medlem
Citat:
Detta var något hennes vänner sa, ja. Utredningen riktades åt annat håll och gav pappan delad vårdnad och umgänge. Hon tog skyddad id för att hindra pappan se barnen. Ansökte om kontakt förbud för hindra pappan se barnen. När rätten inte ansåg att det förelåg någon fara för barnens liv och hälsa så valde hon att döda dem för att hindra pappan sina bqrn

Jasså'ru...så du är åklagare på Kristianstads tingsrätt, och tar dig friheten att skriva vad ni kommit fram till ? har inte ni tystnadsplikt ? Du kanske ska tänka på sekretessen ? Är du berusad eller ?
Citera
2021-07-09, 22:30
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Sluta fantisera. Hon tog barnen med sig i döden.

Men varför? Nej du vet inte.
Citera
2021-07-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Jasså'ru...så du är åklagare på Kristianstads tingsrätt, och tar dig friheten att skriva vad ni kommit fram till ? har inte ni tystnadsplikt ? Du kanske ska tänka på sekretessen ? Är du berusad eller ?
Nej. Detta är offentliga handlingar som privatpersoner kan ta del utav och som finns längre bak i tråden. 🙂
Citera
2021-07-09, 22:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Angående kontaktförbud mot den misshandlande luringen (alla vet vad muslimska män gör mot sina kvinnor, misshandelsdom eller ej) så tror jag inte folk i tråden vet hur jäkla svårt det är att få till. Talar av egen erfarenhet.

För ett antal år sen så vittnade jag (och min sambo) mot en lokal förmåga i en rättegång. Övriga vittnen hotades av hans gäng och ingen dök upp på rättegången, men vissa av oss har lite mer civilkurage. Så han dömdes till fängelse i ett antal månader, mycket tack vare oss. Det första han gjorde när han kom ut var att åka hem till mig för att stå och gorma mordhot mot mig, min sambo och våra familjer nedanför fönstret, han försvann och kom tillbaka efter ett par timmar och gjorde det igen. Vi ringde snuten som kom och plockade upp honom, men inget mer hände än att han släpptes morgonen efter (brott kan inte styrkas, ord mot ord). Vi ansökte om kontaktförbud, och vad tror ni hände? Inte ett dyfft. Kontaktförbud medgavs icke, trots att vi vittnat mot en yrkeskriminell som sedemera mordhotat oss. Vi fick vackert upprota våra liv och flytta till en annan ort.

Så mycket hjälper samhället till, så mycket bryr det sig. Glöm aldrig att kriminellas integritet alltid går före Svenssons trygghet.

Ett både hoppfullt (ert agerande) och tröstlöst (resten) inlägg, tack!

Om (den rare oskyldige lille) skurken inte blir dömd så har inget hänt, enligt förvånansvärt många tyckare i denna tråd.

De skulle samtidigt kunna fråga sej: vem i denna tragiska historia är faktiskt dömd för misshandel, må vara 2009.

Så vitt jag vet bara en.
Citera
2021-07-09, 22:35
Medlem
Citat:
Men varför? Nej du vet inte.
Polisen har inlett en utredning om två fall av mord.*

– Vi har inlett en förundersökning gällande mord av de två yngre personerna, säger Robert Loeffel, polisens presstalesperson

– Vi har inlett en förundersökning om mord. Målsägande är de döda barnen, säger Evelina Olsson vid polisens ledningscentral Syd

Vi misstänker att det inte rör sig om olycksfall utan utreder två misstankar om mord, säger Evelina Olsson.
https://www.expressen.se/kvallsposten/larm-om-olycka-vid-jarnvag-flera-personer-pakorda/
Känns det bättre nu? Är det tydligare?
Citera
2021-07-09, 22:37
Medlem
Citat:
Nej. Detta är offentliga handlingar som privatpersoner kan ta del utav och som finns längre bak i tråden. 🙂

Det finns inga länkar till handlingar/dokument (PDF el. dyl.) längre bak i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Jag är väldigt säker på en sak.
hon ville inte ta ungarna in i himmelen
Så det är inte mord i den bemärkelsen.
Detta är något/någon annans fel.
Tragiskt, bara tragiskt....

Sedan har jag en hälsning från anhöriga till medier - lämna anhöriga ifred och sök inte upp kvinnans anhöriga, arbetskamrater, gamla ex, gamla klasskompisar.... Detta är en tragedi. Kvinnan i fråga är ingen mördare.
Punkt slut.
Självklart är kvinnan i fråga en mördare om hon ställt eller lagt sina barn framför ett framrusande tåg.

I så fall kan var och varannan förälder döda sina barn på grund av olika yttre omständigheter.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mi-Randa
Det är inte 0 logik i detta!
Det är en fruktansvärd mardröm som många lever i...
Tänk dig själv, ett scenario där barnen blir sexuellt utnyttjad av sin pappa, och han får obevakade umgängeshelger, trots att han är dömd (Även i fallen där han inte är dömd men ord står mot ord).
Om man gömmer sina barn, el inte går med på umgänge, så blir man av med vårdnaden och barnet få bo hos sin förövare!!!
Människor blir trasiga av sånt här!

Jag gissar att denna händelse är ett "startskott" på nåt som jag tror legat och pyrt under ngr år...
Såhär går det när rättsväsendet failar ur, total katastrof och tragik!
Jaha, ännu en trådsanning eller vad kommer den idén ifrån?
Jag vill nog påstå att mord är ett värre brott än det du insinuerar.

Samhället har failat - ja. Framför allt för att samhället inte såg och ingrep mot mamman innan hon dödade barnen.
Citera
2021-07-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ett både hoppfullt (ert agerande) och tröstlöst (resten) inlägg, tack!

Om (den rare oskyldige lille) skurken inte blir dömd så har inget hänt, enligt förvånansvärt många tyckare i denna tråd.

De skulle samtidigt kunna fråga sej: vem i denna tragiska historia är faktiskt dömd för misshandel, må vara 2009.

Så vitt jag vet bara en.
Så vitt du vet? Är din info ryckten på flashback eller har du tagit del av domstolshandlingar? Dela gärna med dig isåfall
Citera
2021-07-09, 22:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ja då förstår jag dig. Om du är 60 så fanns dd inga skolkurator på din tid
Tvärtom faktiskt. Jag är snart 55 och på min tid fanns både skolsköterska, kurator och särskilt anställda "rastvakter". Resurserna till skolan var långt högre i slutet på 60 och under 70-talet än de någonsin varit senare.

Edit
För att inte tala om att vi hade fritidsgårdar, kvällsaktiviteter och ordnade discon efter skoltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in