2021-07-09, 19:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Hans bakgrund är som outbildad misslyckad försäljare, som han försökte försörja sig på innan han dömdes för misshandel av barn, kvinnofridskränkning, skadegörelse samt våldtäktsförsök på barn, sin egen styvdotter, i hennes eget sovrum.

Därefter fick han spendera några år i fängelse. Varefter han har försökt framställa sig själv som "jurist". Han verkar inte ha förstått att fängelsevistelse inte innebär att man sedan kan titulera sig "jurist". Han har såvitt känt aldrig haft någon anställning på någon juristbyrå, men han lär ha agerat ombud vid några fall, där han återigen tycks ha misslyckats ganska fatalt.

Efter den där domen så har han skulder hos kronofogden på över 100 000 kr till brottsofferfonden för skadestånd till flickan han försökte våldta, därtill har han också skulder på över 100 000 till skatteverket. Allt detta har han smitit undan genom att vara skriven hos sin mamma, och på olika vis undanhålla sina tillgångar ifrån myndigheterna.

Att han har valt att stå i rampljuset med hans tveksamma bakgrund är snudd på komiskt. Ebbas löjliga förtal är ingenting jämfört med vad som kommit fram här och i sociala medier. I princip halva Sverige vet vilken kuf snubben är. Hans egna förtjänst.
2021-07-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det är kutym här på fb att man lämnar källhänvisning till sina påståenden. Lämna källhänvisning ang. Binninges utbildning för att få bärighet till ditt påstående. I annat fall bör det kastas i soptunnan som dina övriga missvisande och lögnaktiga påståenden och annat dravel

Först efterfrågad du källhänvisning och sedan påstår du att mina inlägg är missvisande och lögnaktiga, helt utan någon som helst saklighet och allra minst några källhänvisningar som styrker dina påståenden.

Så förklara du nu vad det är jag ljugit om och presentera då bevisen för dina påståenden. Annars är det ju bara du som ljuger, enligt ditt eget resonemang.
2021-07-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Klart hon visste vad denna lag betyder - i annat fall bör hon inte ha förtroendet att få vara med vid lagstiftande..Hon ville helt enkelt svartmåla ombudet för att vinna sympatier i fastighetsaffären samt förflytta fokus. Det funkade dock inte denna gång eftersom ombudet gjorde en anmälan.

Hela fastighetsaffären är humbug mot en äldre herre. Sitta och trycka med en väninna vid avtalsskrivningen - finns inte en juste punkt i detta.
Kan hon verkligen ha mage att lägga ut detta hus på sin instagram sen (om hon vinner målet)? Jo; det kan hon säkert. Vid förra valet var hon vän och ett piggt inslag som drog till sig många pensionärer. Nu har hon visat sitt rätta jag med vassa klor och en hård och manipulativ sida. Hon ser inte ens snäll ut längre, bara aggresiv.
Hon har också ljugit om att hennes barn är hemlösa. Hur skulle de vara hemlösa om deras pappa bor i Marielund? Fast jag har svårt att tro han skulle bo hos Ebbas föräldrar i Marielund trots att han är folkbokförd på den adressen. I synnerhet eftersom även Ebba ska bo där, enligt folkbokföringen. Därtill vet jag att han de facto bor bor i centrala Uppsala oavsett var han angett sig vara folkbokförd. Ebbas anhängare har i denna tråd försökt försvara henne genom att påstå att man kan vara hemlös även om man inte är bostadslös. Det låter som den tidigare afghanaktivist Fatime Khavaris förklaring om att en psykisk död är också en död.
2021-07-09, 20:01
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Tvärtom faktiskt. Man är Oskyldig tills motsatsen bevisats. Det är inte förrän EFTER att det fallit en fällande dom i tinget, som någon är skyldig. Ebba har erkänt trots att hon är oskyldig, ungefär som Tomas Quick, men av andra skäl.

Det finns poliser som till och med dömts och straffats och har kvar jobbet. Det är två olika saker, Tråkigt att höra att du inte bara inte har kunskap om detta utan dessutom sprider sådana felaktigheter. Det är domstolar som fäller folk för brott, men det är som regel inte domstolar som avgör om poliser skall få behålla jobbet om de begått brott, utan det är polisens ansvarsnämnd.
Fel av dig, det heter annorlunda men har samma verkan som dom, dvs hanterats olika men har samma betydelse, att ta ett strafföreläggande innebär inte att man kan anses oskyldig. Beviset är att man accepterat strafföreläggandet, och man kan inte ta det vidare rättsligt och kan därmed aldrig frias för den saken. Böterna är straffet, om man anser sig oskyldig får man gott neka, och inte betala böterna. Böter är kopplat till brott, att betala dem gör man erkänner sig skyldig. Punkt.

Om poliser. Dom leder inte till automatiskt uppsägning, det görs en avvägning brottets art. Men om personen frias är det svårt att säga upp polisen. Enligt ditt resonemang skulle ett strafföreläggande göra det näst intill omöjligt att säga upp polisen även om handlingen är av sådan art som brukar ge en uppsägning, detta då denne inte är fälld enligt dig.

Smaka på ordet strafförläggande, straff, man tar sitt straff. Kalla det gärna straffad i stället för dömd. Helt klart samma sak.
2021-07-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hon har också ljugit om att hennes barn är hemlösa. Hur skulle de vara hemlösa om deras pappa bor i Marielund?

Barnen bor vad jag förstår halvtid hos sin mor, Ebba, och Ebba är hemlös, så då är barnen också hemlösa. Är det svårt för dig att förstå det?

Citat:
Fast jag har svårt att tro han skulle bo hos Ebbas föräldrar i Marielund trots att han är folkbokförd på den adressen. I synnerhet eftersom även Ebba ska bo där, enligt folkbokföringen.

Du som har varit med så mycket längre än mig i tråden, och som torde vara mer insatt än någon av oss andra här i ärendet borde väl veta hur det ligger till, det har ju förklarats många gånger i tråden. Det ligger om jag förstod saken rätt tre fastigheter på adressen. Inget konstigt med att det finns mer än ett hushåll där. Är det också svårt för dig att förstå?

Citat:
Därtill vet jag att han de facto bor bor i centrala Uppsala oavsett var han angett sig vara folkbokförd. Ebbas anhängare har i denna tråd försökt försvara henne genom att påstå att man kan vara hemlös även om man inte är bostadslös.

Det är väl snarare så att det är ni Ebba-hatare som påstått detta under en längre tid, men inte vid ett enda tillfälle kunnat presentera så mycket som en gnutta till belägg för era uppenbara lögner. De står i strid med såväl vad Ebba själv säger, som att hennes ex de facto är skriven på adressen, och dessutom vad jag förstår äger fastigheten. Knappast konstigt att man bor i en fastighet man äger.

Vad gäller barnvåldtäktsmannen Binninge så har ju han själv öppet på sin facebook skrutit om sin lägenhet, sitt plåtschabrak till grill och så vidare, så vad gäller den grisen vet vi att han ljuger om det mesta, inte minst om sitt boende när han var skriven hos sin 86-åriga mor för att han skulle kunna smita undan sina skatteskulder och sitt straff för våldtäkten han försökte sig på på ett litet flickebarn, sin egen styvdotter. Fy fan vilket svin det krypet är.
2021-07-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Att han har valt att stå i rampljuset med hans tveksamma bakgrund är snudd på komiskt. Ebbas löjliga förtal är ingenting jämfört med vad som kommit fram här och i sociala medier. I princip halva Sverige vet vilken kuf snubben är. Hans egna förtjänst.
Det "löjiga" blir inte lika löjligt när den lilla elaka förtalade Binninge i tron att det skulle ge henne fördel i hennes svårbemästrade lidelse efter Esbjörns hus. Fy fan!

Bra Gollum torskade dit..

Och du tycker det är bra att KDs partiledare agerar fastighetshaj inför valåret

Om Ebba varit normalt pålitlig hade hon hållit sitt löfte att släppa sin oblyga åtrå till Esbjörns hus. Nu fög Ebbas skit in i fläkten och hela den moraliskt begränsade sekten/ partistyrelsen är nerskitade upp över öronen.
2021-07-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Fel av dig, det heter annorlunda men har samma verkan som dom, dvs hanterats olika men har samma betydelse, att ta ett strafföreläggande innebär inte att man kan anses oskyldig.

Rätt av mig, fel av dig.

Först säger du att det har "samma verkan som dom", vilket är precis vad jag hela tiden hävdat, och bara uttrycket i sig anger att det är olika saker men att det har "samma verkan".

Men sedan har du visst samma behov som övriga Ebba-hatare, och börjar skriva om saker och ting.
Helt plötsligt överger du ditt eget uttalande om "samma verkan" och påstår att det "har samma betydelse".

Helt plötsligt blir "samma verkan" till "samma betydelse". Men, nej. Samma verkan, inte samma betydelse. Rätt av mig. Fel av dig.

Att man accpeterar ett strafföreläggande kan mycket väl ändå innebära att man är oskyldig, det kan också innebära att man skulle ha friats om det prövats i domstol. Däri ligger en av de stora skillnaderna mellan föreläggande och dom.

Citat:
Beviset är att man accepterat strafföreläggandet, och man kan inte ta det vidare rättsligt och kan därmed aldrig frias för den saken.

Fel. Att man accepterar ett strafföreläggande utgör inget bevis. Det är anmärkningsvärt att du gör ett sådant påstående. Det visar bara hur otroligt okunnig du är i straffrätt.

Citat:
Om poliser. Dom leder inte till automatiskt uppsägning, det görs en avvägning brottets art. Men om personen frias är det svårt att säga upp polisen. Enligt ditt resonemang skulle ett strafföreläggande göra det näst intill omöjligt att säga upp polisen även om handlingen är av sådan art som brukar ge en uppsägning, detta då denne inte är fälld enligt dig.

Oj, du vrider verkligen på vad man skriver mer än någon annan. Det du påstår ovan är ju rent påhitt och du lägger dina egna påhitt i min mun. Vad jag skrev var att det är polisens ansvarsnämnd som avgör om den som begått ett brott också skall förlora jobbet. Att du sedan tolkar det som fan läser bibeln får stå för dig. Lägg inte dina fantasier i min mun!

Citat:
Smaka på ordet strafförläggande, straff, man tar sitt straff. Kalla det gärna straffad i stället för dömd. Helt klart samma sak.

Ja visst, man tar straffet. Det spelar ingen roll om man accepterat föreläggandet som skyldig eller oskyldig, har man accepterat får man ta straffet. Jag har då aldrig påstått något annat. Återigen är det du som tolkar saker och ting som fan läser bibeln. Men att man accepterar att ta straffet betyder inte nödvändigtvis att man begått brottet, eller att det ens begåtts något brott, som i fallet med Ebbas facebookinlägg.

Det förefaller som du inte klarar av att skilja på skuld och straff. Du kanske skulle fundera lite över det.
2021-07-09, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Esbjörn och Binninge är gjorda till åtlöje inför hela det svenska folket. Hoppas det var värt det när folk i mataffären kommer att viska lite om dem och glo mer än vanligt.

Faktum är att man kan undra någon kan vara så korkad att man förstör hela sitt eget liv och gör det nästan omöjligt för en själv att lyckas med nåt, för en skuld på ett par hundra papp, och inledningsvis var det väl bara drygt 100 papp, innan han började mygla med skatten. Det är i ett större perspektiv inga pengar alls för en normal svensk. Man får intrycket att han dedikerat sitt eget liv åt att smita undan en skuld bara för att han inte kunde acceptera att han fälldes för brotten han begick. Men vem vet, om Ebba är schysst kanske hon betalar av hans skuld hos fogden och gör honom skuldfri. För henne är det ju än mer en piss i Nilen, lite drygt en månadslön bara.
2021-07-09, 21:21
Medlem
Citat:
Barnen bor vad jag förstår halvtid hos sin mor, Ebba, och Ebba är hemlös, så då är barnen också hemlösa. Är det svårt för dig att förstå det?

Du som har varit med så mycket längre än mig i tråden, och som torde vara mer insatt än någon av oss andra här i ärendet borde väl veta hur det ligger till, det har ju förklarats många gånger i tråden. Det ligger om jag förstod saken rätt tre fastigheter på adressen. Inget konstigt med att det finns mer än ett hushåll där. Är det också svårt för dig att förstå?

Det är väl snarare så att det är ni Ebba-hatare som påstått detta under en längre tid, men inte vid ett enda tillfälle kunnat presentera så mycket som en gnutta till belägg för era uppenbara lögner. De står i strid med såväl vad Ebba själv säger, som att hennes ex de facto är skriven på adressen, och dessutom vad jag förstår äger fastigheten. Knappast konstigt att man bor i en fastighet man äger.

Vad gäller barnvåldtäktsmannen Binninge så har ju han själv öppet på sin facebook skrutit om sin lägenhet, sitt plåtschabrak till grill och så vidare, så vad gäller den grisen vet vi att han ljuger om det mesta, inte minst om sitt boende när han var skriven hos sin 86-åriga mor för att han skulle kunna smita undan sina skatteskulder och sitt straff för våldtäkten han försökte sig på på ett litet flickebarn, sin egen styvdotter. Fy fan vilket svin det krypet är.

Det finns minst en tråd på Flashback om Binninge och hans brott och lögner. Skriv där om Binninge. Så att vi kan slippa honom i denna tråd. Den här tråden handlar ju om Ebbas brott och lögner, inte Binningens. Ebba är skriven i Marielund, på en fastighet där även hennes föräldrar och hennes ex är skrivna på. Om det finns flera hus på fastigheten där Ebba bor med sina föräldrar medan Ebbas ex ska bo i ett annat hus på fastigheten så förstår jag inte varför Ebba påstår att hon och hennes barn är hemlösa. Barnen har då väldigt nära till sin pappa då han bor på samma gård som mamman och morföräldrarna. Om Ebba ändå vill lura till sig ett nytt hus i närområdet så vore det skönt om hon lät bli att ljuga om att hon och hennes barn är hemlösa.
2021-07-09, 21:42
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det finns minst en tråd på Flashback om Binninge och hans brott och lögner. Skriv där om Binninge. Så att vi kan slippa honom i denna tråd. Den här tråden handlar ju om Ebbas brott och lögner, inte Binningens. Ebba är skriven i Marielund, på en fastighet där även hennes föräldrar och hennes ex är skrivna på. Om det finns flera hus på fastigheten där Ebba bor med sina föräldrar medan Ebbas ex ska bo i ett annat hus på fastigheten så förstår jag inte varför Ebba påstår att hon och hennes barn är hemlösa. Barnen har då väldigt nära till sin pappa då han bor på samma gård som mamman och morföräldrarna. Om Ebba ändå vill lura till sig ett nytt hus i närområdet så vore det skönt om hon lät bli att ljuga om att hon och hennes barn är hemlösa.

Då Binninge var part i målet så handlar tråden även om honom.
2021-07-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Då Binninge var part i målet så handlar tråden även om honom.
Målet handlade om förtal och inte om Binniges brott, var han bor eller hur mycket han ljuger.
2021-07-09, 22:06
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Målet handlade om förtal och inte om Binniges brott, var han bor eller hur mycket han ljuger.

Målet handlade om förtal av Binninge så vad han har gjort som har föranlett detta mål är av intresse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in