Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Om det du skriver stämmer, att han helt saknar juridisk utbildning och erfarenhet, förutom sin egen rättegång och fängelsevistelse då är det ju rent skojeri han sysslar med, så tillvida om han inte upplyser sina "klienter" om att han saknar varje form av formell juridisk kompetens. Tänk om han dessutom arvoderat sig i de fall han har haft motsvarande ett advokatarvode. Detta är ju inget annat än ett slags juridiskt kvacksalveri!
På ett annat forum där han härjade påstod han sig ta ut 2000kr/h av Esbjörn. Men om det är sant vet jag så klart inte. Men som den skojare han verkar vara skulle det inte alls förvåna mig.
Jag har letat men inte hittat tillstymmelse till utbildning i hans historik. Han företrädde någon "östermalmsdam" i något fall som också det verkade gå mest åt skogen för henne, sedan påstås det att han företrätt ensamkommande flyktingar men det är inget jag kollat upp om det stämmer. Han jagar lätta offer, om man säger så, det verkar uppenbart. Sedan verkar det som han har någon hållhake på den där juristbyrån Hurtig som tydligen använder honom för deras smutsiga uppdrag. Han är tveklöst den ursprungliga definitionen på "brännvinsadvokat".
Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Vid en skadeståndstalan - hur ska han kunna påvisa att han har lidit en ekonomisk skada? Hans klienter har förmodligen varit få, och dessutom är hans verksamhet i det närmaste att beskriva som en ren lurendrejeriverksamhet (om det du skriver om ingen utbildning stämmer). Ska en skojare kunna hävda att han har lidit ekonomisk skada ifall han fått en försämrad möjlighet att lura upp folk? Detta är helt orimligt.
Exaktemente, och det mest komiska av allt är ju att han har ingen verksamhet, han har ingen anställning, och han har ingen inkomst. Det är allt förutsättningar för hans bedrägeri gentemot brottsoffret, flickan som han försökte våldta, skattemyndigheten och kronofogden. Han har ju skulder på flera hundra tusen som han har duckat i över 15 år. Men han skryter gärna på sin facebook-sida om alla fina viner, dyra stekar, och annat, som han konsumerar.
Men sådana saker, det får man inte berätta i sossarnas sverige, bedragare och barnvåldtäktsmän, pedofiler, som han, dom ska skyddas mot vanliga människor. Däremot är det helt ok hänga ut unga oskyldiga ensamstående mammor, de får man säga vad som helst om. Man får gärna våldta dem också, och om de berättar något om att de blivit våldtagna, då ska de straffas, för våldtäktsmän, särskilt barnvåldtäktsmän, pedofiler, verkar det som, de ska skyddas.
Så är det i sverige, idag. Det är precis det vi sett i fallet med Esbjörn, Binninge och Ebba, huset och "förtalet".