2021-07-09, 19:03
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vad är en säker källa för dig? Hennes vänner? Som pratar? Wller dokumentation från tingsrätt, utredning från socialen? Journaler från läkare? Det är ialf. Säkra källor för mig. Inte skitsnack från vänner. Det verkar inte funnits underlag för hennes pphittade misshandel någonstans då hon inte beviljades kontaktförbud då han inte ansågs vara ett hot wller skada för dem

Jag säger såhär..... Den som letar finner svar....
Citera
2021-07-09, 19:04
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Då kan jag bara bekräfta att det är samhället som har svikit - inte mamman - tyvärr...

Det är din åsikt. Du kan inte bekräfta något alls. Du har trollat omkring i hela tråden….åka till krogen…. besöka brottsplatsen mm.
Citera
2021-07-09, 19:06
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det är din åsikt. Du kan inte bekräfta något alls. Du har trollat omkring i hela tråden….åka till krogen…. besöka brottsplatsen mm.

Jo, jag är på väg men jag har ingen större lust att omkomma i vattenplaning och så måste jag stanna till ibland för vädret mm
Citera
2021-07-09, 19:07
Medlem
Om man klipper ihop de olika inläggen så börjar man onekligen att undra...

Mina fetningar

Citat:

Inlägg 2:

OBS!!
Vi har valt att ta bort det tragiska inlägget om kvinnan i Hässleholm. Detta pga olika hot, hot om förtal osv. Vi har säkra källor men ingen av dem vågar träda fram i dagsläget. Och därav har vi beslutat att plocka ner inlägget
Vi ville lyfta fram kvinnans öde och tackar för att vi fick det förtroendet❤️
Vi ville absolut inte peka ut någon person på något sätt. Vi ville mer belysa hur samhället brister på många punkter. Vi ber verkligen om ursäkt, om någon på något sätt har känt sig utpekad.
Vi respekterar verkligen kvinnans vänner och anhöriga och tar ner inlägget för att skydda alla inblandade❤️
Med vänliga hälsningar
RSK/NOLLTOLERANS

Inlägg 1:

gående den tragiska tågolyckan i Hässleholm. Vi vill härmed lyfta denna kvinnas tragiska öde💔

Väljer att göra inlägget anonymt så ingen ska kunna gå via min vänlista och försöka hitta namn på personen jag pratar om.

Stor sorg. Vi har mist en "syster".
Vet inte om alla hört om den hemska olyckan nere i Hässleholm igår där en mamma och hennes två barn blev påkörda av tåget?
Mamman hade blivit misshandlad länge av sin man och han hade också börjat gå på barnen.
Hon lämnade honom och levde på hemlig ort.
Men så nu kom beslutet från tingsrätten att trots allt han gjort skulle han få rätt till umgänge med barnen.
Han har hotat henne och sagt att han skulle slå ihjäl både henne o barnen när han hittar henne.
Nu till helgen skulle han få umgänge med barnen.

Mamman fick slut på hopp när rättsystemet gick emot henne. Hon såg ingen framtid för sig och sina barn längre och valde att ställa sig på spåret med dem och begå mord/självmord.

Känns förjäkligt att det får gå till så här. Att trots han gjort vad han gjort mot henne o barnen så får han ändå umgängesrätt.
Så otroligt hemskt att hon inte såg någon annan utväg.
Jag hoppas hon o barnen får frid i himlen.
Mina tankar är med anhöriga och lokföraren.
Stor sorg 💔

Jag tycker definitivt att man pekar ut någon och i det sista (översta) inlägget så gör man ju det en gång till...

Jag vill påpeka att jag känner ingen av de inblandade.
Citera
2021-07-09, 19:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Skojar du nu? Det är för det först inte sant, det finns hundratusentals som lever i hemlighet i Sverige.

För det andra är det ju inget argument att inte försöka. ”Lejonet kommer ändå hinna ifatt mig så det är ingen idé att springa”.
Så många?
Och ca hälften är män som blivit misshandlade och hotade av sina ex, eller vad säger statistiken om det? (Den senare frågan inte till dej, utan till dem som menar att svenska män rakt inte slår sina fruar, och att Kvinnor Kan Minsann De Också, vilket blir lite paradoxalt om nu männen överhuvudtaget inte ger sej på fruar/flickvänner etc.)
Citera
2021-07-09, 19:11
Medlem
Jag kan inte tro att det finns idioter här som skyddar mamman. Hennes handling var helt fel, barnen var oskyldiga, punkt slut.
Citera
2021-07-09, 19:12
Medlem
patrikfardamps avatar
Vad heter hon? Orkar inte läsa igenom alla sidor. Länka gärna en Facebook sida om det finns en sådan.
Citera
2021-07-09, 19:12
Medlem
Antingen var hon påverkad av starka mediciner eller psykos. inte första gången det händer, ovanligt med tåg och kvinna bara. Rör upp mycket känslor, då 99,9 procent föräldrar gör ALLT för att skydda sina barn, tänk när tåget kom dundrande!,,, arg på mamman bra att det utreds som mord..vila i frid barn
Citera
2021-07-09, 19:15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Det jag skriver är det skatteverket skriver. Kan man bli dummare

Edit

Du behöver aktivt hjälpa till att bevara effekten av din skyddade folkbokföring genom ditt sätt att leva och agera. Det gör du exempelvis genom att inte publicera information om dig själv på internet och att inte umgås i samma kretsar eller område som tidigare. Det innebär vanligtvis att du också måste byta arbetsplats, skola, dagverksamhet eller annan plats där du har en sysselsättning. Eventuella barn måste oftast byta förskola eller skola.

https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/skyddadepersonuppgifter.4.18e1b10334ebe8bc80001711 .html
Om du läser så ser du att de ger förslag - inte ställer krav.
Jag har levt med skyddade uppgifter och jag har en nära bekant som de sista åren haft skyddade uppgifter.
Det du skriver är inte krav för att få skyddat - sen kan du länka hur mycket du vill.
Det du gör när du går ut med felaktig information är att lura utsatta att det skyddet inte finns för dem .. därför rättar jag dig. Dina felaktigheter kan bli farliga för människor i behov av skyddet.
Citera
2021-07-09, 19:15
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Antingen var hon påverkad av starka mediciner eller psykos. inte första gången det händer, ovanligt med tåg och kvinna bara. Rör upp mycket känslor, då 99,9 procent föräldrar gör ALLT för att skydda sina barn, tänk när tåget kom dundrande!,,, arg på mamman bra att det utreds som mord..vila i frid barn

Enligt rykten/källor hade hon sökt hjälp för hennes vidriga pojkvän slog henne och barnen
Citera
2021-07-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Enligt rykten/källor hade hon sökt hjälp för hennes vidriga pojkvän slog henne och barnen
Jo hörde det och givetvis fruktansvärt. Men det ska nog till nåt mer när man tar med barnen i döden
Citera
2021-07-09, 19:22
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jo hörde det och givetvis fruktansvärt. Men det ska nog till nåt mer när man tar med barnen i döden

Lever man i skräck dygnet runt så är det i vår natur/instinkt att vi måste lösa problemet och till slut så brister det.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in