Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Problemet är att om hon hindrar umgänget så kan mannen få hela boendet och vårdnaden av barnen, och därmed full tillgång till dom. Vilken jävla sits för en mamma. Och exet har dessutom myndigheternas godkännande. Det är svårt att leda i bevis att små barn blir terroriserade.
Jag försvarar inte kvinnans handling, det borde funnits nån annan lösning till att skydda barnen. Men vilket?
Det fetade:
Ja, om du ser mord på barn som ett sätt att "skydda barnen", då blir det inte lätt att nå framgång i ett program för utvecklat barnskydd. FN tog inte med den "skyddsmetoden" när konventionen antogs.
Just saying..
Ett sätt att öka säkerheten för barn i infekterade vårdnadstvister kan ju vara att domstolar tvingar föräldrar till gemensamma samtal. Detta för att inte resp förälders juridiska ombud skall hålla på att trigga ärendet genom alltfler inlämnade handlingar/påståenden. Tvingande samtal tillämpas redan av vissa domstolar och med gott resultat efter vad jag har förstått. De enda som är missnöjda är advokaterna, de önskar inte några bra och smidiga uppgörelser. De önskar evighetslånga processer och där våra hemförsäkringspremier bara stiger och stiger som en direkt följd..
Det självklara och grundläggande skall ju vara att polisanmälningar rörande påstått våld skall utredas med den yttersta omsorg, så att Polisen så långt som möjligt säkerställer vad som är sant.
I det här tragiska ärendet kan vi konstatera att mamman valde helt fel "lösning" för barnens säkerhet. (Den "lösningen" är så grotesk, så den är egentligen värd en "whoco"-emoji men jag avstår).
Vi kan också konstatera att, om uppgifterna om pappan är någotsånär korrekta, mamman valde helt fel man att skaffa barn med. Två barn till och med..