2021-07-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratiosphere
Det är som vanligt förutfattade meningar om vad som hänt. Massa WT-kärringar börjar ana oråd och det börjar klia i deras feministfingrar. Det går inte att konstatera fakta utifrån olika inlägg utan det kommer hänvisas till FUP när den är klar och om den då kommer bli offentliga handlingar. Vilket, om nu påståendet stämmer om kvinnomisshandel, mycket talar för. Det finns ingen anledning att hålla dessa handlingar bakom stängda dörrar om det finns en till gärningsman som varit del i ett traumatiskt händelseförlopp.
Men snälla. Det blir ingen fup. Den är inte en allmän handling så länge inte något går till åtal, vilket det inte kommer hända här eftersom gärningsmannen inte lever och inte går att åtala. Man kommer slutföra förundersökningen och sen läggs den ner. Du kommer inte få tillgång till fupen alltså. Inte på något sätt.
Citera
2021-07-09, 10:50
Medlem
När ni diskuterar hur mamman borde gjort, och inte borde gjort så bör ni ha i åtanke att det inte är så jävla lätt.

Hon bär skulden för barnens död, den som fick henne att vilja ta sitt eget liv har även den blod på sina händer. De flesta inblandade har en viss skuld i det som hänt, och framför allt samhället.

Jag känner en kvinna som levt under skydd, hennes man våldtog genom att penetrera diverse föremål i hennes kropp, misshandlade henne, och deras barn. Under tiden kvinnan och barnet levde under skydd hade pappan ändå umgängesrätt, och försökte en gång ta med barnet därifrån med hjälp av släkt och socialtjänsten kunde inget göra mer än att tillkalla polis.
Hennes barn omhändertogs då hon inte ansågs vara kapabel att skydda barnet.
När hon levt under skydd i ca 1,5 år, och fått jobb, bostad, ett nytt kontaktnät. Så planerades det för barnets hemkomst, 2 veckor innan barnets hemkomst, hittar pappan henne och misshandlade henne, och vilket i sin tur ledde till att barnet inte heller kunde komma hem och också byta familjehem då ingen fick vet var barnet befann sig om pappan på något sätt kunde få ur kvinnan om var barnet var i det nuvarande familjehemmet.
Han hotade att döda de båda två, och hennes egna släkt vände henne ryggen och uttryckte att hon smutsat ner familjens heder genom att lämna sin man, och säga emot honom, de skickade henne till deras hemland och när hon fick hjälp att kontakta polis och därefter återkom till Sverige tvingade familjen henne att ha en telefon som spelade in förhöret där hon sa att hon ljugit om att de fört bort henne.
Dvs om det är hederskultur och sånt bakom, så är det lättare sagt än gjort att hantera en sån situation.
Senast redigerad av enungdam 2021-07-09 kl. 10:53.
Citera
2021-07-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Inlägg från Facebook

Angående den tragiska tågolyckan i Hässleholm. Vi vill härmed lyfta denna kvinnas tragiska öde💔

Väljer att göra inlägget anonymt så ingen ska kunna gå via min vänlista och försöka hitta namn på personen jag pratar om.

Stor sorg. Vi har mist en "syster".
Vet inte om alla hört om den hemska olyckan nere i Hässleholm igår där en mamma och hennes två barn blev påkörda av tåget?
Mamman hade blivit misshandlad länge av sin man och han hade också börjat gå på barnen.
Hon lämnade honom och levde på hemlig ort.
Men så nu kom beslutet från tingsrätten att trots allt han gjort skulle han få rätt till umgänge med barnen.
Han har hotat henne och sagt att han skulle slå ihjäl både henne o barnen när han hittar henne.
Nu till helgen skulle han få umgänge med barnen.
Mamman fick slut på hopp när rättsystemet gick emot henne. Hon såg ingen framtid för sig och sina barn längre och valde att ställa sig på spåret med dem och begå mord/självmord.

Känns förjäkligt att det får gå till så här. Att trots han gjort vad han gjort mot henne o barnen så får han ändå umgängesrätt.
Så otroligt hemskt att hon inte såg någon annan utväg.
Jag hoppas hon o barnen får frid i himlen.
Mina tankar är med anhöriga och lokföraren.
Stor sorg 💔
Det är ur kvinnan synpunkt. Varken du eller jag vet vad som hänt eller är sant.
Citera
2021-07-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enungdam
När ni diskuterar hur mamman borde gjort, och inte borde gjort så bör ni ha i åtanke att det inte är så jävla lätt.

Hon bär skulden för barnens död, den som fick henne att vilja ta sitt eget liv har även den blod på sina händer. De flesta inblandade har en viss skuld i det som hänt, och framför allt samhället.

Jag känner en kvinna som levt under skydd, hennes man våldtog genom att penetrera diverse föremål i hennes kropp, misshandlade henne, och deras barn. Under tiden kvinnan och barnet levde under skydd hade pappan ändå umgängesrätt, och försökte en gång ta med barnet därifrån med hjälp av släkt och socialtjänsten kunde inget göra mer än att tillkalla polis.
Hennes barn omhändertogs då hon inte ansågs vara kapabel att skydda barnet.
När hon levt under skydd i ca 1,5 år, och fått jobb, bostad, ett nytt kontaktnät. Så planerades det för barnets hemkomst, 2 veckor innan barnets hemkomst, hittar pappan henne och misshandlade henne, och vilket i sin tur ledde till att barnet inte heller kunde komma hem och också byta familjehem då ingen fick vet var han befann sig om pappan på något sätt kunde få ur kvinnan om var barnet var i det nuvarande familjehemmet.
Han hotade att döda de båda två, och hennes egna släkt vände henne ryggen och uttryckte att hon smutsat ner familjens heder genom att lämna sin man, och säga emot honom, de skickade henne till deras hemland och när hon fick hjälp att kontakta polis och därefter återkom till Sverige tvingade familjen henne att ha en telefon som spelade in förhöret där hon sa att hon ljugit om att de fört bort henne.
Dvs om det är hederskultur och sånt bakom, så är det lättare sagt än gjort att hantera en sån situation.
Vad som är sant eller inte vet ju inte vi som läser.
Kanske är det inte det.
Citera
2021-07-09, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Problemet är att om hon hindrar umgänget så kan mannen få hela boendet och vårdnaden av barnen, och därmed full tillgång till dom. Vilken jävla sits för en mamma. Och exet har dessutom myndigheternas godkännande. Det är svårt att leda i bevis att små barn blir terroriserade.

Jag försvarar inte kvinnans handling, det borde funnits nån annan lösning till att skydda barnen. Men vilket?
Har du barn själv? Skulle du föredra att leva som hemlös med barnen, eller ha ihjäl dem? För mig är valet inget val alls. Det är en fruktansvärd situation men inte det minsta svår. Det är helt uppenbart att man gör precis vad som helst för att skydda barnen. Väldigt enkelt. Saker som lagar, regler, andras ägodelar blir helt irrelevanta.

Uppenbarligen hölls de inte fångna, så hon hade enkelt kunnat fly. Nej det är inte kul att leva på flykt och sova i en bil, men bättre än att vara död.
Citera
2021-07-09, 10:58
Medlem
Man kan bara hoppas på att kvinnan lämnat ett brev efter sig där hon förklarar sitt handlande. Om inte annat så att hennes egna föräldrar får en förklaring om varför deras dotter gjorde det här valet. Eftersom den misshandlande mannen lever kommer vi troligen inte få någon större insyn i förundersökningen. Om det är sant som en person skriver i fb, som vi fått ta del av här idag på förmiddagen, då tror jag man kommer mörka det hela. Allt för att skydda mannen.
Citera
2021-07-09, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Precis. Detta är verkligen en rävsax. Finns det beslut så MÅSTE hon lämna barnen hos den misshandlande mannen. Gör hon inte det så riskerar hon att förlora vårdnaden helt. Det är egentligen helt bisarrt. Vilken jävla sits.
Vadå ”måste”? Vad lagen säger är väl fullständigt irrelevant när ens barns liv står på spel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Har du barn själv? Skulle du föredra att leva som hemlös med barnen, eller ha ihjäl dem? För mig är valet inget val alls. Det är en fruktansvärd situation men inte det minsta svår. Det är helt uppenbart att man gör precis vad som helst för att skydda barnen. Väldigt enkelt. Saker som lagar, regler, andras ägodelar blir helt irrelevanta.

Uppenbarligen hölls de inte fångna, så hon hade enkelt kunnat fly. Nej det är inte kul att leva på flykt och sova i en bil, men bättre än att vara död.
Jag har barn själv. Och visst kan man leva på flykt. Men till slut kommer myndigheterna i fatt, och man förlorar barnen fullt ut till den person som man flytt ifrån.
Citera
Medlem
Finns det domar, polisanmälningar, vittnesmål angående den här mannen
som sägs ha trakasserat henne? Något?
Citera
Medlem
Citat:
Problemet är att om hon hindrar umgänget så kan mannen få hela boendet och vårdnaden av barnen, och därmed full tillgång till dom. Vilken jävla sits för en mamma. Och exet har dessutom myndigheternas godkännande. Det är svårt att leda i bevis att små barn blir terroriserade.

Jag försvarar inte kvinnans handling, det borde funnits nån annan lösning till att skydda barnen. Men vilket?
Det fetade:
Ja, om du ser mord på barn som ett sätt att "skydda barnen", då blir det inte lätt att nå framgång i ett program för utvecklat barnskydd. FN tog inte med den "skyddsmetoden" när konventionen antogs.
Just saying..

Ett sätt att öka säkerheten för barn i infekterade vårdnadstvister kan ju vara att domstolar tvingar föräldrar till gemensamma samtal. Detta för att inte resp förälders juridiska ombud skall hålla på att trigga ärendet genom alltfler inlämnade handlingar/påståenden. Tvingande samtal tillämpas redan av vissa domstolar och med gott resultat efter vad jag har förstått. De enda som är missnöjda är advokaterna, de önskar inte några bra och smidiga uppgörelser. De önskar evighetslånga processer och där våra hemförsäkringspremier bara stiger och stiger som en direkt följd..

Det självklara och grundläggande skall ju vara att polisanmälningar rörande påstått våld skall utredas med den yttersta omsorg, så att Polisen så långt som möjligt säkerställer vad som är sant.

I det här tragiska ärendet kan vi konstatera att mamman valde helt fel "lösning" för barnens säkerhet. (Den "lösningen" är så grotesk, så den är egentligen värd en "whoco"-emoji men jag avstår).

Vi kan också konstatera att, om uppgifterna om pappan är någotsånär korrekta, mamman valde helt fel man att skaffa barn med. Två barn till och med..
Senast redigerad av Carinah78 2021-07-09 kl. 11:05.
Citera
2021-07-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fy fan vad hemskt!!! Hoppas han åker dit för vållande! Och att tingsrätten (?) straffas de med. Vilken ofattbar sorg.

Är du dum på riktigt? Ska han åka dit för vållande för att Hon tar livet av sig!? Det var väl inte han som gav sig själv umgängesrätt med barnen!?. Något han absolut inte borde fått såklart! Skyll på det sjuka land vi lever i och dess pissdåliga rättssystem istället...
Citera
2021-07-09, 11:04
Medlem
Citat:
Jag har barn själv. Och visst kan man leva på flykt. Men till slut kommer myndigheterna i fatt, och man förlorar barnen fullt ut till den person som man flytt ifrån.
Skojar du nu? Det är för det först inte sant, det finns hundratusentals som lever i hemlighet i Sverige.

För det andra är det ju inget argument att inte försöka. ”Lejonet kommer ändå hinna ifatt mig så det är ingen idé att springa”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in