2021-07-09, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
De uppgifter jag lämnat är jag helt hundra på att stämmer, jag vet att det är så men absolut är motivet fortfarande obekräftat även om tråden nog är ganska så rätt på det med misshandel m.m av exet. Tyvärr är nog motivet svårt att bekräfta för att den som vet är död.

Vet du om hon lämnat något avskedsbrev?
Citera
2021-07-09, 18:12
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Hon kanske gjorde barnen en tjänst.... Det lär man aldrig få veta och det är väl lika bra de
Nej precis, bäst att lämna det för vad det är.
Citera
2021-07-09, 18:14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru-Dahlia
Söker man stöd från socialtjänsten för att få hjälp att lämna en våldsam relation är det just de kraven som ställs för att kunna placeras på ett skyddat boende. Oftast är detta boende en bit ifrån sin vistelsekommun och kvinnan och barnet kan bo där i syfte att starta igång ett nytt liv. Placeringen kan vara allt från ett par dagar till månader, beroende av behov.

Men det går att ansöka om skyddad identitet på egen hand och inte alls ha hjälp av socialtjänsten i den processen. Jag se dock fördelar med att söka socialtjänstens stöd, vilket kan vara både iForm av vägledande samtal och placering (där samtalen ingår från boendepersonal). För det är en snårig och känslomässig djungel att lämna en våldsam relation, samtidigt som personen behöver lära sig mycket om hur man skyddar sig själv i vardagen.
Ja, det är två skilda saker. Söker man skyddat boende genom Socialtjänsten så gäller deras regler. Skyddade uppgifter/identitet är däremot något som Skattemyndigheten handlägger och beslutar om - och där finns inte de uppräknade kraven.
Citera
2021-07-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Nej precis, bäst att lämna det för vad det är.
Barmhärtighetsmord menar du?
Citera
2021-07-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
NI sitter och ifrågesätter hur tingsrätten kunde tilldela pappan delad vårdnad och umgängesrätt. Frågan är hur tingsrätten inte fråntog mamman vårdnaden och tillät henne ha barnen. Det är ju trots allt hon som mördat barnen och varti psykiskt instabil

Precis, ytterligare ett bevis på att tingsrätten är totalt inkompetenta.

Kan dom låta barnen tas hand om en mamma som tar ungarna med sig till spåret kan dom lika gärna låta barnen tas hand om en misshandlande pappa

"Men om pappan varit hotfull hade tingsrätten tagit ifrån honom barnen"

Jovisst tjoflöjt
Citera
2021-07-09, 18:16
Medlem
Har hört att det cirkulerar en text på sociala medier som är skriven av en vän till kvinnan. Det står typ att hon gjorde detta för att fly från pappan som var våldsam och hon såg ingen annan utväg. Vi vet ju inte om allt stämmer men ändå

Nån som har en länk till det
Citera
2021-07-09, 18:17
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Barmhärtighetsmord menar du?
Nej, mer att man aldrig kommer få veta anledningen till handlingen.
Citera
2021-07-09, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Har hört att det cirkulerar en text på sociala medier som är skriven av en vän till kvinnan. Det står typ att hon gjorde detta för att fly från pappan som var våldsam och hon såg ingen annan utväg. Vi vet ju inte om allt stämmer men ändå

Nån som har en länk till det
https://www.facebook.com/daliagardensweden/posts/1451894451843338
Citera
2021-07-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du kommenterade inte min idé om att sända den sörjande pappan en bukett blommor. Tyckte du att det vore opassande att uttrycka medkänsla med en person som för bara ett par dar sen mist sina två barn genom mord? Jag är säker på att han skulle uppskatta gesten.

PS: Du vet att du kan blommografera även från utlandet?
Allt är inte värt att kommentera
Det är alldeles för lågt. Skicka dina blommor själv.. karln är ju ledig, ni passar säkert finfint ihop
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Nej, mer att man aldrig kommer få veta anledningen till handlingen.

Har också tänkt på det, men om jag tänker på ett annat känt barnmord/föräldrasjälvmord, så fick faktiskt allmänheten en lång och detaljerad redogörelse för polisens utredning, i efterhand.

En första liten ledtråd från polisen kom efter ca 10 dar. Dock tog det 11 månader innan de gick ut med den långa redogörelsen. Kanske kommer ngt liknande i detta fall. Man kan hoppas. Men ja det kan möjligen ta lång tid här med då..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Med makens bakgrund så har det antagligen funnits en hotbild från hans släktingar också. Hoppas nu de låter MGMs far vara iaf.

Ja det är ju tyvärr så i den kulturen, man får oftast hela deras megasläkt efter en. Men jag tycker det är väldigt konstigt om inte besöken skulle vara övervakade!
Citera
2021-07-09, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcape
År mannen mäklare?
Han jobbar på Bergendahls, tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto