2021-07-09, 18:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Okej. Skriver till dig ett beslut från skatteverket.

Ni kan när som helst själva anmäla borttagning av den skyddade folkbokföringen. Skatteverker har även möjlighet att ta bort den i vissa fall. Det kan t.ex vara om:
-förutsättningarna för att få skyddad inte längre är uppfyllda
- ni inte har anmält korrekt adress och post kommer i retur till skatteverket
- ni inte själva bidrar till att skyddet får någon effekt, t.ex genom qtt vara aktiva på sociala medier eller genom att begå brott eller vistas i kriminella miljöer.
Jag föreslår att du läser det som det står och inte som en absolut tvingande regel - för det är inte det.
Att begå brott och vistas i kriminella miljöer diskvalificerar säkert - vissa typer att aktivitet som drar till sig många följare på nätet kan säkert också vägas in, men de villkor som du hävdade finns inte.

Citat:
Ett av kraven för att ha skyddade uppgifter är dels att bryta med tidigare kontakter, byta bostad, arbetsplats, inte ha sociala medier allt för att minimera risken att bli upphittad, platstjänster, lägger upp en bild på en restaurang som bara finns i stockholm kanske elr dylikt. Lägga upp bilder tillsammans med vänner som man kan ta reda på var de bor, att man är på semester i grekland elr vsd det kan vara.
Man får ha kontakt med vänner och släktingar
Man måste inte flytta
Man måste inte byta arbete
Man får lägga upp bilder etc på t ex facebook osv osv..

Det du skriver gäller inte helt enkelt.
Citera
2021-07-09, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Så är det nog. Enligt Ratsit är han gift fortfarande

Är det inte så att om det finns minderåriga barn så är det en ”betänketid ” på 6 månader innan skilsmässan går igenom?
Citera
2021-07-09, 18:02
Medlem
Var är debatten om kvinnors våld mot barn nånstans?
Citera
2021-07-09, 18:02
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jollies
Är det inte så att om det finns minderåriga barn så är det en ”betänketid ” på 6 månader innan skilsmässan går igenom?
Det stämmer men ansökan borde var registrerad i rätten om den gjorts. Tiden räknas ju från och med att ansökan kommer till TR.
Citera
2021-07-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Asså jo.... Mycket är bekräftat men helt hundra år ingen här.... Vi vet vilka det gäller... Men varför vet vi inte etc etc

De uppgifter jag lämnat är jag helt hundra på att stämmer, jag vet att det är så men absolut är motivet fortfarande obekräftat även om tråden nog är ganska så rätt på det med misshandel m.m av exet. Tyvärr är nog motivet svårt att bekräfta för att den som vet är död.
Citera
2021-07-09, 18:04
Medlem
Citat:
Ett av kraven för att ha skyddade uppgifter är dels att bryta med tidigare kontakter, byta bostad, arbetsplats, inte ha sociala medier allt för att minimera risken att bli upphittad, platstjänster, lägger upp en bild på en restaurang som bara finns i stockholm kanske elr dylikt. Lägga upp bilder tillsammans med vänner som man kan ta reda på var de bor, att man är på semester i grekland elr vsd det kan vara.

Söker man stöd från socialtjänsten för att få hjälp att lämna en våldsam relation är det just de kraven som ställs för att kunna placeras på ett skyddat boende. Oftast är detta boende en bit ifrån sin vistelsekommun och kvinnan och barnet kan bo där i syfte att starta igång ett nytt liv. Placeringen kan vara allt från ett par dagar till månader, beroende av behov.

Men det går att ansöka om skyddad identitet på egen hand och inte alls ha hjälp av socialtjänsten i den processen. Jag se dock fördelar med att söka socialtjänstens stöd, vilket kan vara både iForm av vägledande samtal och placering (där samtalen ingår från boendepersonal). För det är en snårig och känslomässig djungel att lämna en våldsam relation, samtidigt som personen behöver lära sig mycket om hur man skyddar sig själv i vardagen.
Citera
2021-07-09, 18:05
Medlem
Är det någon som vet om pappans umgänge med barnen skulle vara övervakat? Jag menar eftersom det tydligen fanns en anledning till varför mamman hade skyddad identitet så borde besöken blivit övervakade?
Och om det nu var så illa som det påstås så hade jag som mamma spelat in varje samtal med pappan och lagt fram alla bevis på hot.
Citera
2021-07-09, 18:08
Medlem
Beck86s avatar
Söker man hjälp av allmänheten men sedan får avslag för hjälp - vad har man då för val om man inte ska göra något som är olagligt givetvis...
Citera
2021-07-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Är det någon som vet om pappans umgänge med barnen skulle vara övervakat? Jag menar eftersom det tydligen fanns en anledning till varför mamman hade skyddad identitet så borde besöken blivit övervakade?
Och om det nu var så illa som det påstås så hade jag som mamma spelat in varje samtal med pappan och lagt fram alla bevis på hot.

Med makens bakgrund så har det antagligen funnits en hotbild från hans släktingar också. Hoppas nu de låter MGMs far vara iaf.
Citera
2021-07-09, 18:09
Medlem
Citat:
NI sitter och ifrågesätter hur tingsrätten kunde tilldela pappan delad vårdnad och umgängesrätt. Frågan är hur tingsrätten inte fråntog mamman vårdnaden och tillät henne ha barnen. Det är ju trots allt hon som mördat barnen och varti psykiskt instabil

Jag undrar också över det. Fanns tecken tidigare på att hon mådde dåligt och var självmordsbenägen? Vet någon om hon led av någon psykisk sjukdom?

Misshandel i nära relation skapar ju psykiskt lidande, men det är inte alltid att man blir självmordsbenägen. Hon bör själv ha haft suicidala tankar innan hon började tänka på att även ta livet av barnen.
Citera
2021-07-09, 18:09
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
De uppgifter jag lämnat är jag helt hundra på att stämmer, jag vet att det är så men absolut är motivet fortfarande obekräftat även om tråden nog är ganska så rätt på det med misshandel m.m av exet. Tyvärr är nog motivet svårt att bekräfta för att den som vet är död.
Så från att inte ens veta vilka de handlade om så har du blivit så insatt så du har 100% säkra uppgifter?

2021-07-07, 18:05
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Ja det verkar så. Är det någon som vet vem den vuxne är ?
(FB) Personer påkörda av tåg Hässleholm (2021-07-07)

Vilka uppgifter är det du lämnat som du är så säker på?
Citera
2021-07-09, 18:11
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Var är debatten om kvinnors våld mot barn nånstans?

Ja, den känns ju högst aktuell i denna tråd.

Helt klart är iaf att mamman var psykiskt sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in