2021-07-09, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vännerna försöker fan rättfärdiga hennes handlingar genom att säga att hon var utsatt och det ska då helt plötsligt vara förstående och okej att hon mördat sina barn. Dem förskönar två jävla mord!!! Helt stört!

Undra om samma personer också har sympati för den där pappan som sköt sina två barn och sen sig själv? Håller med, helt jävla sjukt att folk försvarar mord på barn. Men inte så konstigt att hon gick och körde mord/ självmord när hon omgavs av människor som uppenbarligen tycker att barnmord är okej om det är i syfte att man inte vill att fadern ska få träffa barnen igen. Vad är det för jävla samhälle? Vad är det för sjuka människor? Blir illamående. Inte ens kvinnan i Fritzels källare mördade sina barn.
Citera
2021-07-09, 17:15
Medlem
Beck86s avatar
Vet någon hur länge hon och barna befann sig på annan ort?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Finns inga fakta som presenterats i tråden, vad du än skriver sida upp och sida ner.
Jag är absolut inte nöjd med det Sverige vi har fått senaste decenniet, tycka det är obehagligt att köra bil ensam på natten eller röra sig fritt i centrala Göteborg vilket tid som helst på dygnet. Trots all skit vi har så måste vi ändå vara överens om att innan vi anklagar måste vi ha säkra källor.

Inte enligt dig, men enligt mig har det kommit fram mycket information som verkar relevant.

Och förstår att utvecklingen är trist. Men just nu är det här den fakta som vi har.. Det du sitter och efterfrågar idag, kan ta flera jävla månader o komma fram till. Det är inte någon fråga som man ställer. Och även om du skulle ha den informationen i ditt eget jävla knä just nu, så skulle det fortfarande helt orelevant för en sådan trådstart.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettefrack
Du e sjuk... Svenska människor å inget du kan något om. Vi har en stor yt-kanal ihop. Nått du aldrig lär få. Men möt oss vid Kumla... Örebro lite där. Vågar du?tönt

Vad ska jag dit och göra? Vad ska jag våga? Håll dig till ämnet istället din pundare. Jaha och i det här fallet då? Varför gjordes inget sådant då, så hade det varit frid och fröjd nu då menar du? Svaret är att det inte fungerar mer än kanske för ett litet tag. Det är systemet som måste hjälpa till då. Men då vet vi, hon borde gömt barnen hos dig då, så kan ju inget gå fel. Så kanske även du kan ta fram stora batongen och försvara dig med, häftigt.
Citera
2021-07-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Men herregud, är det någon jävla kukmätartävling mellan invandrare och svensk för er det här?

När folk flyr över vattnet har dom ofta nätverk och flyr som en hel familj. Och under hela den resan, finns det människor efter människor som står där o hjälper dem på traven. Pröva o vara en ensam liten flicka o göra den resan.

Vart var människorätts organisationen för den här flickan.. Kan bete mig som er, o fråga er varför du inte var där någonstans o hjälpte. Vill jag inte göra dock, för o ställa den frågan på ett sånt sätt, är direkt oschysst.
Ja, det blir en kukmätartävling. Den hjälpande handen som finns här i sverige finns inte i krigsdrabbade länder. Kvinnor som skiljer sig är tvungna att t.ex prostituera sig och leva på gatan Denna kvinnan kunde gå till kvinnojour och få tak över huvudet, stöd för barnen, ekonomiskt bidrag. Flyr som en hel familj? Det kunde väl hon också ha gjort tillsammans med sina barn och få en ny start? Du försöker rättfärdiga att hon faktiskt mördat hennes barn. Finns ingen alls mening att ta deras liv. Känner man sig deprimerad så ta ditt eget liv om du är svag och inte dina barns. ...
Citera
2021-07-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Vet någon hur länge hon och barna befann sig på annan ort?
Har inget svar på det mer än att deras gemensamma hus såldes ganska nyligen i början av juni så det kan inte ha varit länge, tror jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok dömd för något för tolv år sedan. Men inte mot henne väl?

Om den döda kvinnan är den utpekade, vilket väl det mesta talar för, verkar hon haft skyddad identitet. Det är också väldigt troligt att det har med hennes fd. man att göra. Så något har han väl antagligen gjort mot henne.

Men det är inte alltid en person är enbart gärningsperson eller enbart offer. Det kanske är så som du säger, och det kanske är så att hade det inte varit för hennes ex så skulle det här aldrig hänt. Men samtidigt så är hon inte den enda som levt med en förtryckande och eventuellt misshandlande man - i de flesta fall slutar det inte med att kvinnan tar sig själv och sina barn i döden. Så det går inte att endast skylla på mannen.

Vi ska också komma ihåg att den utpekade mannen har albanskt namn. Det är sannolikt så att en del av trådens skribenter påverkas av det - hade så inte varit fallet hade det legat närmare till hands att peka ut henne som en galen kvinna, punkt.

Jag vet inte vem som var offer i misshandelsdomen 2009.

Jag uppfattar det också så att kvinnans skyddade identitet berodde på partnern.
Jag antar att har man skyddad identitet eller skyddade personuppgifter som det också kallas för
så finns inga offentliga handlingar om kvinnans anmälningar om ofredande, olaga hot, misshandel eller sexualbrott om hon ö.h.t har vågat anmäla partnern för något.

Det är väl oftast bara en gärningsperson när det kommer till brott i nära relationer. Offren kan vara flera, oftast kvinnan och barn/barnen om barn finns med i bilden. Jag lägger ingen större vikt vid etnicitet av varken GM eller offer, det är lika tragiskt oavsett att det gick så långt som det gjorde.
Citera
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavalcantie
Kvinnan levde på hemlig ort med skyddad identitet. Såväl hon som barnen var allvarligt hotade till livet av barnens pappa nästa gång de sågs.

Tingsrätten tilldömde nyss pappan umgänge och första umgänget skulle ske nu i helgen.

Pga omständigheterna ber jag er alla sluta spekulera i vem/ vilka och andra detaljer som inte tillför något i tråden.

Polisen utreder saken som mord då barnen ej valde detta frivilligt.

Om det fanns ett reellt hot från mannen mot barnen, så skulle knappast tingsrätten ha dömt hon till umgänge. Hur efterbliven tror du att tingsrätten är?
Uppgiften om hotet mot barnen kommer knappast från några av de underlag som tingsrätten haft tillgång till inför domen, det är helt uppenbart.
Citera
2021-07-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Om du tänker på inlägget där det länkas till avslaget av kontaktförbud så var det personen i tråden som skrev att han var dömd för misshandel 2009.

(FB) Personer påkörda av tåg Hässleholm (2021-07-07)

Ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purrloin
Vad är anledningen till att hon valde att avsluta sitt och sina barns liv, menar du? Hon fick bara feeling för det en dag och ställde sig framför tåget?

Undrar vem det är som är en idiot här…

Det mest sannolika är att han har misshandlat dem, ja. Men det är inte omöjligt att en kvinna, låt säga djupt psykiskt sjuk, blir så pass fylld med bitterhet och hämndbegär mot en f.d. make att hon tar livet av sig med deras gemensamma barn för att hon inte står ut med tanken att hon inte får ensam vårdnad.

Som sagt, det är osannolikt jämfört med alternativet, men inte omöjligt.
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Har inget svar på det mer än att deras gemensamma hus såldes ganska nyligen i början av juni så det kan inte ha varit länge, tror jag.

Undrar var grisen är idag....
Citera
2021-07-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cavalcantie
Kvinnan levde på hemlig ort med skyddad identitet. Såväl hon som barnen var allvarligt hotade till livet av barnens pappa nästa gång de sågs.

Tingsrätten tilldömde nyss pappan umgänge och första umgänget skulle ske nu i helgen.

Pga omständigheterna ber jag er alla sluta spekulera i vem/ vilka och andra detaljer som inte tillför något i tråden.

Polisen utreder saken som mord då barnen ej valde detta frivilligt.
Vad är grejen? Då har socialen och familjerätten gjort beslutet att det är för barnens bästa och faderns rätt att få träffa varandra och att det föreligger ingen fara för barnen. Även om han skulle ha haft umgänge så är familjerätten med vid överlämnande så hon hade inte behövt närvara. Skyddade hon sina barn mot pappan genom att mörda dem?

Känner flera kvinnor som har skyddade uppgifter pga. Hot från pappan men barnen får givetvis träffa sin pappa och det göra genom familjerätten. Inga konstigheter alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in