Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
Den Tom som omtales i artikkelen var visst ikke samme Tom som TF, i følge Svartediket, som først fant og la ut artikkelen.
Jeg la ut link til artikkelen i innlegg #70635, som et eksempel på paramilitær leiemorder.
Jeg er usikker på om jeg engang tenkte over navnet til vedkommende da jeg la den ut.
Det var ihvertfall ikke intensjonen min å koble intervjuobjektet til denne konkrete saken, men
for å vise et eksempel på hva slags type person som muligens kunne tenkes å ha vært involvert.
Ang. TF har jeg vanskelig for å tro at han, hvis involvert på noen som helst måte, har tatt
livet av AEH. Men en person som han har vel kanskje hatt forbindelser til slike miljøer
i de områdene han har operert - altså utenlands. Videre tenker jeg at han kunne ha
satt TH i forbindelse med folk fra slike miljøer, uten å vite hva det dreide seg om.
Så kan han da ha lagt sammen to og to da han hørte om forsvinningen, og på bakgrunn
av at han evt. kjente litt til THs personlighet, skjønt hva som hadde skjedd.
Dette er for ordens skyld mine egne spekulasjoner.
Det gjenstår jo å finne bevis for forbindelser mellom TF og TH.
Jeg kan ikke huske hvem som lanserte navnet hans her i tråden.
Jeg tenker uansett at den som tok AEH av dage, enten er en person som har hatt
et intenst emosjonelt forhold til henne - eller en person som overhodet ikke har
hatt noen emosjonell tilknytning. Så da blir det, i mitt enkle hode, enten TH selv
eller en innleid drapsmann, formodentlig ikke fra nærmiljøet eller fra Norge.
TH later ikke til å være en som gir rom for tilfeldigheter.