2021-07-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Den Tom som omtales i artikkelen var visst ikke samme Tom som TF, i følge Svartediket, som først fant og la ut artikkelen.

Det finns da mange Tom
Citera
2021-07-09, 15:17
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det finns da mange Tom

Jeg hadde heller ingen grunn til å tro at dette ikke var riktig Tom, siden han ikke nevnes med etternavn i artikkelen, og siden artikkelen ble lagt ut når vi diskuterte TF, men så kom det noen andre og sa at det IKKE var riktig Tom.

Så da stemmer vel det da.
Citera
2021-07-09, 15:19
Medlem
Citat:
Mye interessant artkkel.

Leiesoldaten
Med falskt britisk pass reiste norske Tom verden rundt som leiesoldat. En lukka verden prega av penger, vold og spenningssøkende menn.

https://www.nrk.no/trondelag/xl/tom-reiste-verden-rundt-som-leiesoldat-1.12857546

Sikker på at dette er samme TF som snakkes om? Står ingenting om f.eks. Bombehunder osv i denne artikkelen som det står om på LinkedIn
Citera
2021-07-09, 15:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Den Tom som omtales i artikkelen var visst ikke samme Tom som TF, i følge Svartediket, som først fant og la ut artikkelen.

Jeg la ut link til artikkelen i innlegg #70635, som et eksempel på paramilitær leiemorder.
Jeg er usikker på om jeg engang tenkte over navnet til vedkommende da jeg la den ut.
Det var ihvertfall ikke intensjonen min å koble intervjuobjektet til denne konkrete saken, men
for å vise et eksempel på hva slags type person som muligens kunne tenkes å ha vært involvert.

Ang. TF har jeg vanskelig for å tro at han, hvis involvert på noen som helst måte, har tatt
livet av AEH. Men en person som han har vel kanskje hatt forbindelser til slike miljøer
i de områdene han har operert - altså utenlands. Videre tenker jeg at han kunne ha
satt TH i forbindelse med folk fra slike miljøer, uten å vite hva det dreide seg om.
Så kan han da ha lagt sammen to og to da han hørte om forsvinningen, og på bakgrunn
av at han evt. kjente litt til THs personlighet, skjønt hva som hadde skjedd.

Dette er for ordens skyld mine egne spekulasjoner.

Det gjenstår jo å finne bevis for forbindelser mellom TF og TH.
Jeg kan ikke huske hvem som lanserte navnet hans her i tråden.

Jeg tenker uansett at den som tok AEH av dage, enten er en person som har hatt
et intenst emosjonelt forhold til henne - eller en person som overhodet ikke har
hatt noen emosjonell tilknytning. Så da blir det, i mitt enkle hode, enten TH selv
eller en innleid drapsmann, formodentlig ikke fra nærmiljøet eller fra Norge.
TH later ikke til å være en som gir rom for tilfeldigheter.
Senast redigerad av Svartediket 2021-07-09 kl. 15:31.
Citera
2021-07-09, 16:01
Avslutad
Hvis det finnes en forbindelse mellom TH og TF, så tror jeg at TFs rolle har vært å søke etter udetonert sprengstoff ifm THs utbyggingsprosjekter.
Citera
2021-07-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystix
Sikker på at dette er samme TF som snakkes om? Står ingenting om f.eks. Bombehunder osv i denne artikkelen som det står om på LinkedIn

Du beskriver ikke alt om livet ditt i en eller flere artikler, eller gjør du det? Google, les, se på bilder og sammenlign bilder med bilder om leiesoldaten.
Citera
2021-07-09, 16:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Du beskriver ikke alt om livet ditt i en eller flere artikler, eller gjør du det? Google, les, se på bilder og sammenlign bilder med bilder om leiesoldaten.

Hvis man googler litt, finner man ut at en trønder i 30-årene i 2016 ble pågrepet
og siktet for et dobbeldrap i Sierra Leone, og at pågripelsen ble gjort med bakgrunn
i et intervju mannen hadde gjort der han fortalte om sitt virke som leiesoldat.

Da mener jeg vi kan slå fast en gang for alle at "Tom" i NRK-intervjuet ikke er TF.
TF var født i 1970 (jfr. MyHeritage), og vil således ha vært 45 eller 46 år gammel i 2016.
Citera
2021-07-09, 18:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis man googler litt, finner man ut at en trønder i 30-årene i 2016 ble pågrepet
og siktet for et dobbeldrap i Sierra Leone, og at pågripelsen ble gjort med bakgrunn
i et intervju mannen hadde gjort der han fortalte om sitt virke som leiesoldat.

Da mener jeg vi kan slå fast en gang for alle at "Tom" i NRK-intervjuet ikke er TF.
TF var født i 1970 (jfr. MyHeritage), og vil således ha vært 45 eller 46 år gammel i 2016.

Stemmer. Opprinnelig dørvakt på utested i Trøndelag han i NRK-artikkelen.
TF derimot kommer fra Lørenskog.
Men jeg tenker som du, at han kan ha hatt forbindelser, og satt TH i videre kontakt, basert på løgn fra TH.
Og så har han funnet ut at han har medvirket til drap.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-07-09 kl. 18:47.
Citera
2021-07-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
“Enligt dig”, ja. Ekstremt dårlige kidnappere som tilfeldigvis er ekstremt gode til å bli kvitt den de har kidnappet.
En slags kidnappingsversjon av sportsfiskere. Vi får være enig om å være uenige.

Men anbefaler deg å lese deg opp på temaet, og særlig boken.
Jag har läst allt men inte boken. Boken kan man beteckna som en sammanfattning av fakta, rykten och vad författaren tror, inte fakta rakt igenom.
Citera
2021-07-10, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Med 10 andre fluktveier fra 1 etasje, inkludert verandadør, er det ikke et holdbart argument.
Vel, nå var det kanskje nettopp verandadøren GM gikk inn etter å ha sperret inngangsdøren med bakhonet.
Citera
2021-07-10, 10:09
Medlem
Siterer litt fra det siste nyhetsoppslaget om saken, NRKs artikkel av 2. juli 2021, Politiet sier de får stadig mer svar i forsvinningssaken.
Dette er et sentralt spor som politiet tror kan bidra til å oppklare saken. Kryptosporet vil være et viktig etterforskningsskritt utover sommeren og høsten.

– Prioriterte gjøremål utover høsten blir først og fremst videre arbeid i kryptosporet, kartlegging av bevegelser rundt åstedet og oppfølging av de handlingsrelaterte sporene fra åstedet, sier Hanssen til NRK.
Etterforskningen vil fortsette. Utover høsten. Det er jeg glad for. Politiet vil oppklare saken. Og så får det ta den tiden det tar.

Politiet vil jobbe videre med å kartlegge bevegelser rundt åstedet. Vi vet at de allerede har kommet veldig langt i dette arbeidet, ref. etterlysningen av den såkalte Hettemannen.

Det strider mot allmennhetens rettsfølelse at en konedrapsmann skal slippe unna straffeforfølgelse.

At en drapsmann planlegger og gjennomfører drap på sin kone i deres felles hjem, for å redusere bevisverdien av egne spor på åstedet, må ikke føre til at han slipper unna.
Citera
2021-07-10, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
At en drapsmann planlegger og gjennomfører drap på sin kone i deres felles hjem, for å redusere bevisverdien av egne spor på åstedet, må ikke føre til at han slipper unna.

Alle spor som peker mot drap i S4 vil være negativt for TH, selv om han har alibi.

TH hadde selvsagt aldri planlagt å drepe AE i S4, for å redusere bevisverdien av spor på åstedet. Slike teorier hører hjemme i bakvendtland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in