2021-07-09, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Om jag terroriserar dig år efter år, hotar dig, följer efter dig, gör ditt liv till ett rent helvete, gör samma sak mot dina barn.

Du är så trött på det till sist att du väljer att hoppa framför tåget, är jag helt oskyldig då?

Det är väl ingen som hävdar att han definitivt är moraliskt oskyldig?

Den här diskussionen blir mer och mer svartvit.
Citera
2021-07-09, 14:02
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag skulle inte hoppa framför tåget med mina barn.

Och det vet du?
Om du blir så pass psykad så du inte vet vad du ska ta dig till?
Citera
2021-07-09, 14:02
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Att kvinnor drar sig till bad boys är väl inget nytt?

Men jag håller med, kvinnan i fråga valde att skaffa barn med denna person.

Ja de är blåögda. Ser bara det vackra farliga mystiska.

Säger ju nåt om dem. Kvinnan här. Törstade säkert efter kärlek, kanske aldrig fått det tidigare i livet. Samma skrot och korn dras ju till varandra. Synd bara deras barn blev plattmosiga. Det förtjänade de inte.
Citera
2021-07-09, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är väl jättebra! Då VET vi att det inte fanns någon fjärde person inblandad.
Precis!
Och det var precis just därför som Polisen tidigt gick ut och berättade att det var fråga om ett dubbelmord på två personer (barn), men att förövaren (mamman) också dödats av tåget.

@Rosamund: Vi bör absolut hedra den s k oskuldspresumtionen, men när Polisen som myndighet slår fast att det är den vuxna personen (mamman) somär gärningsperson, så får vi väl ändå acceptera detta?
Citera
2021-07-09, 14:03
Medlem
Citat:
Vad sägs som år av misshandel och psykiskt misshandel?

Första steget brukar vara anmälningar så att man har något dokumenterat.
Efter det finns ytterligare steg innan man ställer barnen framför tåget.

Hur länge var de tillsammans?
Citera
2021-07-09, 14:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Varför gör du så här? Kan du på riktigt inte sätta dig in i kvinnans och barnens situation? Eller har du någon agenda? Att man inte får säga att mannen har gjort något fel för att han är utlänning, eller? Eller att man av genusfeministiska skäl inte får ifrågasätta pappors umgängesrätt? (Jag kommer inte ihåg var du står politiskt.)

Det är väl bra att det postas igen, för alla som inte har tid att läsa igenom hela tråden? För där har vi ju förklaringen.
Jag kan på riktigt sätta mig in både att vara barn och att vara vuxen och ha en situation med inslag av våld och annat -- men NEJ jag kan inte sätta mig in att man dödar sina barn.

Jag vet inte varför du försöker få det till någon särskild agenda -- det normala är att man oavsett politisk åsikt inte tycker det är okej att mörda barn.
Citera
2021-07-09, 14:05
Medlem
Citat:

Ge dig, du fattar min poäng

Om person A mår så psykist dåligt pga person B's beteende att Person A väljer att ta livet av sig, är person B helt oskyldig?

(och då menar jag att person B gör väldigt tvivelaktiga saker som eg är olagligt men inte får gehör hos polisen)
Citera
2021-07-09, 14:05
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Det kallas egoism, hämnd och hat - inte omtanke om barnen.

Hon älskade väl sina barn så pass mycket så hon ville ha med sig dom till nangiala?!?
Citera
2021-07-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Ja de är blåögda. Ser bara det vackra farliga mystiska.

Säger ju nåt om dem. Kvinnan här. Törstade säkert efter kärlek, kanske aldrig fått det tidigare i livet. Samma skrot och korn dras ju till varandra. Synd bara deras barn blev plattmosiga. Det förtjänade de inte.

Det är biologiskt betingat. "Här är någon som, med våld, kan skydda mig och vår framtida familj".

Tankesättet är inte ologiskt, men var det går snett är att det - alltför ofta - också är en man som kan tänka sig att angripa sin egen familj.
Citera
2021-07-09, 14:07
Medlem
Citat:
Det spelar ju ingen roll om han inte är guds bästa barn - det är hon som dödat barnen, inte han. Det är från henne barnen borde ha flyttats i tid. Det är från henne barnen behövde skydd.
Med facit i hand borde ju alla inse det.

Kan jag också tycka utifrån det man vet iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Jag är från hässleholm och hade Labinot i parallelklass.

Han skulle inte tveka 2 sekunder att slå ihjäl någon, riktigt aggresiv idiot

Om du vet vem LK är, skulle du möjligen kunna berätta om han finns med på den länkade bilden? Kanske till och med vem av dem det är?
https://postimg.cc/WtmN1k4L
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Vad skulle du göra då? Jag är uppriktigt nyfiken. Jag känner kvinnor som t.o.m. har gjort abort, fast de är emot abort, för att den blivande pappan har visat sig vara våldsam. Och abort blir då enda sättet att skydda barnet från pappan, eftersom han i Sverige kommer att få obevakat umgänge med det nästan vad han än har gjort.

Ska man rädda barnet levande, så måste man i så fall kunna ta sig utomlands. Det förutsätter tillräckligt med pengar att leva på så att man inte behöver kontakta det landets sociala myndigheter (som genast skulle kontakta svenska myndigheter), kontakter... hyresvärdar kräver deposition, att få ett jobb när man är gravid är inte lätt, har man barn som redan är födda måste man ha råd med kindergarten eller nanny om man ska jobba... att få ut barnbidrag och föräldrapenning från Sverige går inte, utan att uppge adress som då blir offentlig så mannen kan komma efter en... Dessutom måste man ha en inneboende trygghet och självförtroende, som inte alla människor har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in