2021-07-09, 13:20
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bovelen
Och plötsligt helt 'oväntat':

'En databas med alla EU medborgares chatt-loggar och e-mails har läckt och blivit tillgängligt på det mörka nätet, även kallat night-web, av en hackergrupp som vill ha bitcoin från de som vill radera informationen.'
Det är en inte helt osannolik utveckling. Tyvärr.
Citera
2021-07-09, 13:24
Medlem
ufomongos avatar
Har någon lusläst användaravtalet för Facebook?

Troligen har vi med konto redan godkänt att FB får göra detta…
Citera
2021-07-09, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om det kan stoppa brottslighet och kriminalitet så varför inte. Människan behöver distansera sig från it och den digitala världen för att må bra.

Ja det är bra, för regeringen gör ju det minsta de kan för att försöka få ordning på gängkriminaliteten. Så bra om reglar sätts på EU nivå som Sverige måste följa.
Citera
2021-07-09, 13:31
Medlem
imsmurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Så talar en mkt liten och rädd varelse som lever under mammas säng.

Ställ dig upp, jacka upp ditt ego! Du behöver inte vara rädd. Onanera mindre!

Om du är ärlig så finns inget att darra för!

Är du så jävla rädd för muslimer så får du ju godta att dom också avläses på samma sätt.

Fegis!
Kan inte jag får sätta upp en kamera på din toalett?
Du är väl inte en fegis!?
Citera
2021-07-09, 13:36
Medlem
fermions avatar
Glöm inte att i Sverige blir det nog snart jämställt med våldtäkt mot barn att svara på en förfrågan från en tant som vill knulla och få lite betalt - försök till sexköp. Vem skall protestera mot det? - "Jaså, varför intresserar du dig för sånt?".
Då blir det nog många ensamma politiker och andra som hamnat med handen i syltburken någon blöt natt.
Citera
2021-07-09, 13:39
Bannlyst
Bara en tidsfråga innan man får hembesök av tankepolisen då, jag ska stå där med ett tryck "Hello Mr Charrington"
Citera
2021-07-09, 13:44
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swampgrid
Varför? Varför skulle jag bry mig om någon läser mina chattar? Jag håller inte på med olagligheter.

Åter igen, och detta är verkligen inte raketforskning:

Om du håller på med olagligheter eller inte definieras av de som sitter vid makten. Läs den meningen igen om den är knepig att förstå.
Fråga HBTQ människor i Ungern, eller oppositionella i Vitryssland. Hur naiv kan man vara? Jag vet inte ens om det är värt för oss att ta fighten för att hjälpa personer som dig, och ändå gör vi det.
Senast redigerad av crawly 2021-07-09 kl. 13:47.
Citera
2021-07-09, 13:46
Medlem
crawlys avatar
Jag skulle uppskatta om någon kunde ta sig tiden att ta fram listorna från omröstningen så att vi får svart på vitt vem som röstat för eller emot.
Citera
2021-07-09, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Det är bara tryggt och bra att någon håller koll på alla högerextremister och bruna terrorister som ständigt hotar den denokratiska civilisationen.

Den som har rent mjöl i påsen och befinner sig på rätt sida av historien behöver inget frukta. Och om du ändå fruktar, då kanske du borde fundera över dina livsval och ställningstaganden?

Passar på att fråga dig också, du har då inga problem med att avslöja vad du heter här? Du har ju ingenting att dölja?

Tror du inte att länders stater redan övervakar dylika grupperingar? Passande att du enbart tar upp "högerextrema och bruna terrorister"... Varför nämner du ingenting om vänsterextremister? Du vet, de som enligt SÄPO är det största hotet mot demokratin, de som försöker tysta oliktänkande och som eldar ned lägenheter som tillhör Alternativ för Sverige och andra partiers hem t.ex?

Hade SÄPO inte haft en politisk agenda så hade vänsterextrema och islamisk terrorism varit det största hotet, vilket de också är.

Bara efterblivet att tro att denna nya EU lag är till för att bekämpa det dem påstår, där har de redan tillräckligt med insyn. Det här är en väldigt farlig väg att gå då det inte finns något som hindrar dem från att man övervakar politiker och partier men även politik i allmänhet. Enligt vissa styrande politiker är SD och AfS högerextrema, ska man då få övervaka dem och deras politiska arbeten, med mera?

Fast du behöver inte besvara den sista frågan för du resonerar väl efterblivet där och tycker bara att det är bra.
Citera
2021-07-09, 13:52
Medlem
umadbroskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppslag
Jag har mitt privatliv att dölja. Jag stänger om mig när jag går på toaletten också. Jag har kläder på mig för att inte visa mig naken. Jag talar förtroligt med människor i enrum, inte med megafon på gatan. Dessutom, och det är det värsta, finns risken att man inte vågar uttrycka till exempel politiska eller religiösa åsikter som överheten inte tycker om och som de kanske till och med förbjuder. Vi ska inte ge någon den makten för det är för farligt.

Uttryck dig precis hur du vill inom lagens ramar? Detta är inte Myanmar bror, det är Sverige/EU.

Fattar inte vad folk är så jävla rädda för eller har alla storhetsvansinne med sin "integritet"?

Klart dom ska göra allt för att fälla kriminella/terrorister.
Citera
2021-07-09, 13:55
Medlem
umadbroskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Åter igen, och detta är verkligen inte raketforskning:

Om du håller på med olagligheter eller inte definieras av de som sitter vid makten. Läs den meningen igen om den är knepig att förstå.
Fråga HBTQ människor i Ungern, eller oppositionella i Vitryssland. Hur naiv kan man vara? Jag vet inte ens om det är värt för oss att ta fighten för att hjälpa personer som dig, och ändå gör vi det.

Är detta Ungern eller Vitryssland? Nej, detta är Sverige och vi bor här.

Vill du hjälpa HBTQ personer i Ungern får du väl kämpa för deras rättigheter så som alla kämpat för alla rättigheter?

Jag är SUPERFÖR HBTQ (förutom icke binär och det där) och dom ska givetvis inte jagas genom denna metod. Men detta är inte till för att jaga HBTQ eller oppositionen, utan för att kunna fälla kriminella samt terrorister.
Citera
2021-07-09, 13:55
Medlem
Problemet blir väl snarare att det nu kommer att "lagligt" installeras programvara och rutiner för att avlyssna i stort sett vem som helst...

Hur ska mindre företag säkra sina konversationer... Större har säkert rutiner för detta men det kommer att bli en utmaning...

Vi bör lämna EU och själva värna om våra intressen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in