2021-07-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av On-Off
Enligt FN är det just det, och varit sedan mitten på 2016 om jag inte minns fel.
Har du länk till detta?
Citera
2021-07-09, 11:38
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StanFallerForst
Vem bestämmer vad som är allas bästa?
Det allmängiltiga
Citera
2021-07-09, 11:39
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Har du inget att dölja bör du inte vara rädd. EU står inför stora faror från både terrorister och inhemska sådana.
Sätt upp en kamera i ditt vardagsrum och länka här på Flashback då. Du har väl inget att dölja?
Citera
2021-07-09, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Man kan ju arbeta politiskt för att lämna EU...

Vilket parti vill göra det? SD har tagit bort det ifrån sin politik. Enbart AfS som vill lämna EU (vilket är det enda vettiga parti när det gäller både EU och invandringen).

Nä, vi kommer få leva med EU en väldigt lång tid framöver, och vi kan nog förvänta oss värre åtgärder än denna inskränkning i framtiden.
Citera
2021-07-09, 11:46
Medlem
Det är en sorglig utveckling i västvärlden där vänstern tar allt mer kontroll över våra liv. Verklig yttrandefrihet existerar inte, bara det är sorgligt. Du får säga vad du vill, så länge det är inom ramen för vad vänstern accepterar. Internet censureras hårt av big tech efter påtryckning från vänsterregimer och wokemobben, osv osv. Mycket tragisk utveckling. Den nya generationen som påhejar detta kommer få betala dyrt.
Citera
2021-07-09, 11:52
Medlem
Efterblivna människor som ger bort sina rättigheter med så låga argument som att de "har inget att dölja". Sköter man sig har man förtjänat rätten till integritet. Släpper man på det går det inte att backa bandet, det blir bara värre nästa gång farbror staten ska ha något. Vad ska ni aphjärnor säga då? Bara att böja och sära.

Tror någon detta kommer stoppa terror eller kriminalitet så kan jag garantera att relevanta myndigheter har tillräcklig insyn. Detta luktar snarare politiskt.
Citera
2021-07-09, 11:53
Medlem
no-right-returns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Hur ska detta fungera i praktiken då? Om jag ”chattar” med nån på facebook exempelvis så är ju all trafik krypterad. Facebook och min chattkompis kan läsa allt, men min ISP ser ju bara att det förekommer trafik mellan mig och facebook, de kan ju inte se vad jag skriver.

Det blir facebook som är ansvarig för att övervaka och rapportera dina konversationer.
Citera
2021-07-09, 11:56
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
På samma sätt som all annan övervakning funkar antar jag. Man har en lista med sökord som matchas mot all data som skickas genom ens server. Om något matchar så piper det till och datan görs tillgänglig för en fysisk granskare som i sin tur kontaktar polisen om denne finner något suspekt.
Men ISP:n ser ju inte vad som skickas, bara att det skickas någonting. Innan man kan läsa eller söka efter någonting måste trafiken dekrypteras och mig veterligen är det ingenting man gör bara sådär.
Citera
2021-07-09, 11:59
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-right-return
Det blir facebook som är ansvarig för att övervaka och rapportera dina konversationer.
Aha, läste bara svenska texten, där stod det ”Internet-leverantörer” medan det i engelska texten står ”providers of e-mail and messaging services”.

Dåligt översatt men ni har rätt och min fråga kan vi hoppa över.
Citera
2021-07-09, 12:01
Avslutad
Det är bara tryggt och bra att någon håller koll på alla högerextremister och bruna terrorister som ständigt hotar den denokratiska civilisationen.

Den som har rent mjöl i påsen och befinner sig på rätt sida av historien behöver inget frukta. Och om du ändå fruktar, då kanske du borde fundera över dina livsval och ställningstaganden?
Citera
2021-07-09, 12:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
vilket jävla sossesvar! haha! hög på makten
Ensam är du ingenting, ja värre än så. Det är tillsammans som vi människor kan finna en optimal meningsfull tillvaro. Att vi konkurrerar och så fruktansvärt våldsamt så vi som ytterlighet dödar varandra är inte giltigt för alla och verkligen inte optimalt gagneligt för oss.

Fullt ut medarbetare och inte motarbetare som hittills är mänsklighetens optimala mål och detta som nu kommit till som TS redogjort för är ett bra verktyg för människan på sin väg att nå inte bara perfektion utan även fullkomlighet. Det är både en mänsklig rättighet såväl som plikt att sträva dithän och så snabbt som bara möjligt är. Kort o gott en mycket välkommen och behövlig lag - den hade inte kommit till annars.

Vi ska väl för tusan inte motverka en möjlig fullständig kontakt med de som ligger före oss i samhällelig utveckling - ja jag talar om det för många allra mest skrämmande och som verkligen ser allt men som ännu bara få sett men är en (ofrånkomlig!) realitet.

bara å fejsa - life and life only
Citera
2021-07-09, 12:19
Medlem
no-right-returns avatar
Citat:
är detta en gissning eller är det verkligen så?

Citat:
European Parliament’s Committee on Civil Liberties, Justice and Home Affairs (LIBE) approved a regulation that will allow e-mail, messaging and chat providers to automatically search all personal electronic mail and messages of each citizen

Facebook falller in under ”messaging and chat providers”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in