2021-07-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Detta är ett led i konsekvenserna av massinvandringen från kulturer så olik våran, läs MENA LÄNDERNA, och terrorismen och islamister som importeras dagligen till bla Sverige, som angriper Europa.
Det våld man importerat använder man som ursäkt för att öka kontrollen av befolkningen med ursäkten att man vill stävja kriminaliteten.

Allt går enligt plan sa Bill.
Citera
2021-07-10, 19:32
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Detta är ett led i konsekvenserna av massinvandringen från kulturer så olik våran, läs MENA LÄNDERNA, och terrorismen och islamister som importeras dagligen till bla Sverige, som angriper Europa.
Helt enligt planerna.

Destabilisering, splittring och massövervakning har alltid varit själva syftet med massinvandringen. Inget annat, särskilt inte godhet.

Edit: Någon hann före mig.
Senast redigerad av Jiren 2021-07-10 kl. 19:35.
Citera
2021-07-10, 21:35
Medlem
Det är väl en fråga av att bli övervakad utan samtycke. Alla som tycker att det är kanon bör väl gladeligen vilja slänga upp övervakningskameror i sina hem, i omklädningsrum, på toaletter, i toaletten, på skolor, i duschen osv. Det är exakt samma sak. Jävla obehaglig och avhumaniserande känsla att veta att allt jag gör kan nås av någon osynlig instans som jag förväntas lita på, att inget hamnar i fel händer eller missbrukas.
Det initiala syftet är väl ett bristande förtroende, så varför i helvete ska ett motsatt bristande förtroende anses märkligt?
Citera
2021-07-10, 22:15
Medlem
Humm...EU har aldrig tänt till mina cylindrar om man säger så! Men med detta beslut så blir min övertygelse om en smärtsam men nödvändig svexit allt mer självklar. Tyvärr!!!
Edit. När man låter en skock tjänstemän och politiker få för stor makt kan de mest galna beslut komma fram.
Senast redigerad av Trxhobit 2021-07-10 kl. 22:29.
Citera
2021-07-11, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimmiesRustler
Nej det är inte fake news. De som tillhandahåller mejl eller chatttjänster har nu fri lejd att skanna av dina meddelanden och anmäla dig till snuten om de mot förmodan skulle hitta något "brottsligt".

Detta går ju fortfarande att komma runt genom att pgp kryptera texten som skickas genom div tjänster.
Citera
2021-07-11, 00:53
Medlem
Ett jävla panoptikon. Vi folket ska bli rädda för att göra uppror. 😤
Citera
2021-07-11, 01:10
Medlem
Kul om hela "gaming"samhället i EU plötsligt började prata via mail och där diskutera hur man ska döda vissa bossar, motståndare i matcher osv.

Flooda deras tråkiga nya lag...

För mig så stör lagen ingenting... men förstår att det kan va jobbigt för andra.
Citera
2021-07-11, 02:14
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konden
För mig så stör lagen ingenting... men förstår att det kan va jobbigt för andra.

Idag märker vi ju ingenting, men om 50 år kanske dina barnbarn blir lite besvikna när de inte får säga vad de vill? Men de är kanske bara lite vanilj som du och trivs med att aldrig få säga något kontroversiellt?
Citera
2021-07-11, 02:31
Medlem
MyspysPalles avatar
Citat:

Stämmer ej.

Eliten övervakade redan innan du ens kunde stava till invandring.
Citera
2021-07-11, 03:24
Medlem
Hupats avatar
Innebör det här att även tidigare mail innan lagen klubbades igenom sparas?
Citera
2021-07-11, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Idag märker vi ju ingenting, men om 50 år kanske dina barnbarn blir lite besvikna när de inte får säga vad de vill? Men de är kanske bara lite vanilj som du och trivs med att aldrig få säga något kontroversiellt?

Ah jag missade att detta var ett steg till Nord Korea.
Citera
2021-07-11, 03:38
Medlem
Neroxxs avatar
Som mycket annat som är i samma liknande form så anser jag att detta öppnar upp för en farlig möjlig framtid. Jag anser att de som är med och öppnar upp för dessa förändringar är blinda ( eller kanske mer troligen skiter i framtiden) vad dessa förändringar kan få för effekt om tex 5, 10 Eller 20 år .

Just nu kommer det inte ske en större förändring, då det lär brukas på ett korrekt sätt. Det jag är emot (och rädd för) är riskerna vad detta kan få . Jag tycker man bör vara jäkligt försiktig med dessa förändringar. Man flyttar stolparna med små steg hela tiden tills det är försent att kunna backa eller att människor till slut inte bryr sig om att backa för att de vant sig med förändringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in