2021-07-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Pappan är mördare..... Mamman och barnen är offer..... Så ser jag det som.
Håller med!! Män som misshandlar kvinnor som sen ger sig på barnen. Och Sveriges rättssystem är ibland inte riktigt klok.. vissa går det hur bra som helst för medan andra får inte den rätt de ska ha..
Citera
2021-07-09, 13:25
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannemanne1
Håller med!! Män som misshandlar kvinnor som sen ger sig på barnen. Och Sveriges rättssystem är ibland inte riktigt klok.. vissa går det hur bra som helst för medan andra får inte den rätt de ska ha..

Det jobbiga i denna fråga är att kvinnor kan utnyttja detta rejält.... Dels för att få pengar och dels för att förstöra
Citera
2021-07-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gliderposoder
Finns det dokumenterat? Har varit flera fall där skyddande utav identitet är helt obefogat pga rabiata kvinnor som får snetändning o använder barnen som vapen.

Så vill veta mer om detta är sant.

Jag är från hässleholm och hade Labinot i parallelklass.

Han skulle inte tveka 2 sekunder att slå ihjäl någon, riktigt aggresiv idiot
Citera
2021-07-09, 13:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Helt rätt.
Dessutom är ju pappan de facto oskyldig till att ha dödat barnen - det är mamman som gjort det.

Oskuldspresumtionen gäller alltså bara pappan? Men det går bra att fördöma mamman som dubbelmördare utan att utredningen är klar?
Citera
Bannlyst
Citat:
Det jobbiga i denna fråga är att kvinnor kan utnyttja detta rejält.... Dels för att få pengar och dels för att förstöra

Nej, det är det inte. Kan inte sitta och påstå att det här skulle ha o göra med något annat fall. Alla är dom olika.
Citera
Medlem
Någon som vet var vårdnadstvisten ägde rum?
Enligt Kristianstads Tingsrätt finns ingen.
Någon träff på pappan fans inte.

Källa: Kristianstads Tingsrätt
Citera
2021-07-09, 13:29
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Så otroligt sorligt. Man blir så in i helvete förbannad på det svenska mjäkiga rättsystemet, som alltid ser att förövaren får det någorlunda bra, men där offret helt glöms bort. Jag gissar att det enda sättet för att kunna leva ett normalt liv, hade varit för mamman att fly utomlands och skaffa nya identiteter. Men för det krävs att man är ekonomiskt oberoende, och hur många är det.... Hur många mammor härinne skulle lämna sina barn hos någon som hotat med att döda dem. Inte jag ialla fall...

Men du hade inte heller dödat dem själv, eller?
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Oskuldpresumtionen gäller alltså bara pappan? Men det går bra att fördöma mamman som dubbelmördare utan att utredningen är klar?
Försöker du antyda att det var barnen som valde att ta sig upp på spåret och att mamman dog när hon försökte rädda dem?

Vad mamman gjort är ju tydligt för var och en. Det pappan påstås ha gjort är än så länge enbart rykten - och oavsett om han gjort något så är han fortfarande oskyldig till att ha dödat barnen, det är mamman som gjort det valet och genomfört det.
Citera
Medlem
Citat:
Jag hoppas att han inte blir helt friad från detta.... Jag hoppas att folk spottar på honom när dom ser honom.....

Hoppas hans liv nu går åt helvete
Citera
2021-07-09, 13:30
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten

Intressant, var de inte i en vårdnadstvist alls då kanske?
Citera
2021-07-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten

Det var iallafall Kristianstads tingsrätt som tog beslut i frågan om kontaktförbud
Citera
2021-07-09, 13:31
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jag hoppas att han inte blir helt friad från detta.... Jag hoppas att folk spottar på honom när dom ser honom.....
Det är alldeles självklart att han frias eftersom han inte dödat barnen. Vad menar du att han skulle kunna dömas för?
Att han lämnat barnen med person som sedan dödade dem? Eller vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in