2021-07-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Men du hade inte heller dödat dem själv, eller?
Man kan inte döma utan att känna till vad hon gick igenom. Säkerligen det svåraste hon gjort någonsin.
Citera
2021-07-09, 13:36
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Klart det är pappans fel mamman är ju svensk.. Vilket jävla forum alltså.

Vila i frid små barn.

Det är sällan svenskarnas fel när din sort är inblandade.

Pappan verkar vara ett riktigt ärkesvin så det är klart att det till stor del är blattens fel att det blev som det blev.
Senast redigerad av Talespin 2021-07-09 kl. 13:39.
Citera
2021-07-09, 13:36
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är alldeles självklart att han frias eftersom han inte dödat barnen. Vad menar du att han skulle kunna dömas för?
Att han lämnat barnen med person som sedan dödade dem? Eller vad?

Jag hoppas att dom har så pass mycket information att han kan bli delaktig i att
Citera
2021-07-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men det fattar du väl, att polisens första tanke också måste ha varit, att det kan ha varit pappan som tvingat ut familjen på spåret. De har självklart kollat hans alibi. Säkerligen finns det även vittnesuppgifter, d.v.s. folk som sett kvinnan och barnen röra sig i/mot spåret utan någon man i åtfölje.
Din avslutning:
X2-tågen är inte automatiserade, så det bör ha funnits en lokförare för Polisen att fråga..
Citera
2021-07-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Det svar jag fick va att det verken fans någon
dom eller något pågående eller
avslutar ärende.

Märkligt, har hon kanske hittat på allt? Finns ju inget som styrker att han har verkligen har gjort något.
Citera
2021-07-09, 13:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Försöker du antyda att det var barnen som valde att ta sig upp på spåret och att mamman dog när hon försökte rädda dem?

Vad mamman gjort är ju tydligt för var och en. Det pappan påstås ha gjort är än så länge enbart rykten - och oavsett om han gjort något så är han fortfarande oskyldig till att ha dödat barnen, det är mamman som gjort det valet och genomfört det.

Oskuldspresumtionen ska gälla för alla och inte bara för vissa. Vi vet inte än vad som hände. Är det bevisligen uteslutet att alla tre inte mördades t.ex.?
Citera
2021-07-09, 13:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack.

Det är just mammans förfärliga handlande, att låta ett tåg slita hennes två små barn i stycken och på det viset döda dem, som gör att många i den här tråden inte riktigt mäktar med det fasansfulla agerandet, den likgiltigheten. Av en mamma?!

Nån annan måste få kliva in och få ta på sig ansvaret!
Det kräver Flashback-pöbeln! En syndabock måste träda fram, en som vi alla kan få spotta på! Snälla?!

Mina damer och herrar, får jag därför lov att presentera för er:
En livslevande muslimsk pappa, kommen ända från det våldsamma Balkan!

Fast faktum är, att män från Balkan, och särskilt Albanien, står för mycket grov våldsbrottslighet. Jag kommer ihåg en polis som uttalade i nyheterna en gång (det var egentligen konstigt att SVT sände det), att de (polisen alltså) aldrig hade sett så grovt övervåld och ren tortyr i Sverige, innan det kom albaner hit.
Senast redigerad av Merwinna 2021-07-09 kl. 13:41.
Citera
2021-07-09, 13:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Din avslutning:
X2-tågen är inte automatiserade, så det bör ha funnits en lokförare för Polisen att fråga..

Beroende på hur mycket han hann uppfatta i farten och chocken, i och för sig.
Citera
2021-07-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Märkligt, har hon kanske hittat på allt? Finns ju inget som styrker att han har verkligen har gjort något.

Exakt, som jag förstått det har de separerat väldigt nyligen. Otroligt vanligt med oskyldiga anklagelser om våld osv i början av en separation.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det var ju inte det han mena. Sluta sitta här och lägga ord i mun på folk. Det är en ful debatt teknik.
Du tycker det är en finare debatt-teknik att sitta och tillskriva folk handlingar utan att ha på fötter för att göra det?

Det var mamman som dödade barnen - hon hade uppenbarligen det våldskapitalet att hon kunde göra det.
Har pappan samma våldskapital - det vet vi inte och det är inte relevant för han har inte dödat några barn.
Citera
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Jag är från hässleholm och hade Labinot i parallelklass.

Han skulle inte tveka 2 sekunder att slå ihjäl någon, riktigt aggresiv idiot

Jaså. Om han var så farlig, vad såg hon hos honom då? Mörka bedjande ögon? En kvinna kan sära på benen för sånt. Det säger ju förstås också nåt om sådana kvinnor.
Citera
2021-07-09, 13:42
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Nej det är sant. Men det skulle inte förvåna mig ett dugg om han drev henne till att göra detta
Du menar att han skulle ha stått vid rälsen och hejat på då?
Nej, detta var hennes beslut alldeles oavsett hur otrevlig hon eller andra tycker pappan är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in