2021-07-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkul
Mamman är svensk och barnens pappa alban. Och det är rätt namn på mamman M K, alla i Hässleholm vet det.

Vet du vem LK är?

Kan du bekräfta om det är någon av dem i bild, han i gult eller vitt?

https://postimg.cc/WtmN1k4L/e96b45e0
Citera
2021-07-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Det är inte säkert att hennes skyddade identitet har någonting med ex maken att göra. Hon kan ha haft det pga annat, vilket är mest troligt med tanken på att han inte fick kontaktförbud då han tidigare inte lagförts för brott och ingenting tyder på att han skulle komma att kontakta, trakassera eller begå brott mot sökande. Detta enligt Kristianstads tingsrätt från 2021-06-14

Hon kanske fortfarande var skriven på adressen då hon också är ägare av bostaden?! Brukar ju oftast finnas små kryphål i lagarna som gör att människor faller mellan stolarna vid sånna här situationer. Eftersom paret också var i skilsmässa som ännu inte hade gått igenom än så var troligtvis inte bodelningen heller klar.

Hon var alltså fortfarande bunden till sin förövare på flera olika sätt och kände väl att en lösning bort från helvetet låg för långt bort. Fy fan!
Citera
2021-07-09, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag tolkar ditt inlägg som att du är en person med stor insikt och kunskap i detta tragiska ärende.

Så jag har en fråga till dig med hänvisning till det jag fetat:
Kan du upplysa mig och tråden vilken den anledningen var?

Tror du man får skyddad id utan anledning eller vad menar du?
Citera
2021-07-09, 13:02
Medlem
meas19s avatar
Föräldrarna ägde senaste huset, däremot hade de ett hus i Vankiva ihop. https://www.kristianstadsbladet.se/nya-agare-till-70-talshus-i-vankiva-prislappen-1-400-000-kronor/

Citat:
Ursprungligen postat av Sweetstuff84
Hon kanske fortfarande var skriven på adressen då hon också är ägare av bostaden?! Brukar ju oftast finnas små kryphål i lagarna som gör att människor faller mellan stolarna vid sånna här situationer. Eftersom paret också var i skilsmässa som ännu inte hade gått igenom än så var troligtvis inte bodelningen heller klar.

Hon var alltså fortfarande bunden till sin förövare på flera olika sätt och kände väl att en lösning bort från helvetet låg för långt bort. Fy fan!
Citera
2021-07-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Även jag förstod att du försvarar pappan.och att det var ironi med alban och muslim för du menar att folk dömer enbart för det... men helt ärligt så hur lite man än kan försvara mammans handling lika lite kan man försvara pappan.och det tror jag du vet.. En frisk orädd kvinna tar inte med sina barn i döden enbart för att man skiljer sig säljer hus osv..

Eftersom att detta är FB så passar jag på att tro något jag med...
Jag tror att hon visste att hon aldrig mer skulle få se barnen efter denna helgen.
FEL!
Jag försvarar INTE pappan!
Jag försvarar, helt oegennyttigt, pappans rätt att inte utan dom bli utpekad som en kriminell barn- och kvinnomisshandlare.

Man kan säga att jag försvarar den s k oskuldspresumtionen, dvs är man inte dömd så är man [åtminstone tills vidare] oskyldig.
Simple as that.
Citera
2021-07-09, 13:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
FEL!
Jag försvarar INTE pappan!
Jag försvarar, helt oegennyttigt, pappans rätt att inte utan dom bli utpekad som en kriminell barn- och kvinnomisshandlare.

Man kan säga att jag försvarar den s k oskuldspresumtionen, dvs är man inte dömd så är man [åtminstone tills vidare] oskyldig.
Simple as that.
Helt rätt.
Dessutom är ju pappan de facto oskyldig till att ha dödat barnen - det är mamman som gjort det.
Citera
2021-07-09, 13:10
Medlem
Mamman och barnen har skyddad identitet. Har ringt Skatteverket och via LK s uppgifter fått fram att hans fru och barn har skydd. Det låter konstigt att barn med skyddad identitet ska ha umgänge med pappan, om det är pappan de har skydd från.
Citera
2021-07-09, 13:11
Medlem
Beck86s avatar
Pappan är mördare..... Mamman och barnen är offer..... Så ser jag det som.
Citera
2021-07-09, 13:15
Medlem
Beck86s avatar
Lab*not Krasn*q* hoppas jag tar på sig skulden. Jag hoppas att han mår väldigt dåligt...
Citera
2021-07-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DowNSyndroM1337
Denna text finns på Facebook
” Angående den tragiska tågolyckan i Hässleholm. Vi vill härmed lyfta denna kvinnas tragiska öde💔

Väljer att göra inlägget anonymt så ingen ska kunna gå via min vänlista och försöka hitta namn på personen jag pratar om.

Stor sorg. Vi har mist en "syster".
Vet inte om alla hört om den hemska olyckan nere i Hässleholm igår där en mamma och hennes två barn blev påkörda av tåget?
Mamman hade blivit misshandlad länge av sin man och han hade också börjat gå på barnen.
Hon lämnade honom och levde på hemlig ort.
Men så nu kom beslutet från tingsrätten att trots allt han gjort skulle han få rätt till umgänge med barnen.
Han har hotat henne och sagt att han skulle slå ihjäl både henne o barnen när han hittar henne.
Nu till helgen skulle han få umgänge med barnen.
Mamman fick slut på hopp när rättsystemet gick emot henne. Hon såg ingen framtid för sig och sina barn längre och valde att ställa sig på spåret med dem och begå mord/självmord.

Känns förjäkligt att det får gå till så här. Att trots han gjort vad han gjort mot henne o barnen så får han ändå umgängesrätt.
Så otroligt hemskt att hon inte såg någon annan utväg.
Jag hoppas hon o barnen får frid i himlen.
Mina tankar är med anhöriga och lokföraren.
Stor sorg 💔”
Finns det dokumenterat? Har varit flera fall där skyddande utav identitet är helt obefogat pga rabiata kvinnor som får snetändning o använder barnen som vapen.

Så vill veta mer om detta är sant.
Citera
2021-07-09, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Tror du man får skyddad id utan anledning eller vad menar du?
Du skrev att hon fick det av en anledning.
Jag undrade vilken.

Ifall det blev för svårt för dig att begripa vad jag efterfrågade, så kan jag förklara att mamman kan ha fått skyddade uppgifter av flera olika skäl (exempel):

*för att hon i sitt arbete hade en sån funktion att det motiverade skydd

*för att hon, efter att hon lämnat pappan, gett sig i lag med en hotfull och våldsam man

*för att pappan till barnen uppträtt hotfullt/våldsamt mot henne

Vet du, med säkerhet, vilket av ovanstående skäl som ledde till att mamman beviljades skyddade personuppgifter?
Citera
2021-07-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DowNSyndroM1337
Denna text finns på Facebook
” Angående den tragiska tågolyckan i Hässleholm. Vi vill härmed lyfta denna kvinnas tragiska öde💔

Väljer att göra inlägget anonymt så ingen ska kunna gå via min vänlista och försöka hitta namn på personen jag pratar om.

Stor sorg. Vi har mist en "syster".
Vet inte om alla hört om den hemska olyckan nere i Hässleholm igår där en mamma och hennes två barn blev påkörda av tåget?
Mamman hade blivit misshandlad länge av sin man och han hade också börjat gå på barnen.
Hon lämnade honom och levde på hemlig ort.
Men så nu kom beslutet från tingsrätten att trots allt han gjort skulle han få rätt till umgänge med barnen.
Han har hotat henne och sagt att han skulle slå ihjäl både henne o barnen när han hittar henne.
Nu till helgen skulle han få umgänge med barnen.
Mamman fick slut på hopp när rättsystemet gick emot henne. Hon såg ingen framtid för sig och sina barn längre och valde att ställa sig på spåret med dem och begå mord/självmord.

Känns förjäkligt att det får gå till så här. Att trots han gjort vad han gjort mot henne o barnen så får han ändå umgängesrätt.
Så otroligt hemskt att hon inte såg någon annan utväg.
Jag hoppas hon o barnen får frid i himlen.
Mina tankar är med anhöriga och lokföraren.
Stor sorg 💔”

Så otroligt sorligt. Man blir så in i helvete förbannad på det svenska mjäkiga rättsystemet, som alltid ser att förövaren får det någorlunda bra, men där offret helt glöms bort. Jag gissar att det enda sättet för att kunna leva ett normalt liv, hade varit för mamman att fly utomlands och skaffa nya identiteter. Men för det krävs att man är ekonomiskt oberoende, och hur många är det.... Hur många mammor härinne skulle lämna sina barn hos någon som hotat med att döda dem. Inte jag ialla fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in