2021-07-09, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa-123
För mig som inte orkar gå igenom hela tråden. Vad heter mamman som dog? Vad heter pappan som misshandlade?
Vilken pappa tänker du på?
Han som lär ha dömts för misshandel år 2009?

Pappan till de två mördade barnen har inte visats ha misshandlat varken barnen eller mamman.
Du är på Flashback.
Här är det fritt fram att skriva vad som helst. Kan vara bra att ha läsglasögonen på sig, gärna de där med filterfunktion..
Citera
2021-07-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Enligt texten om kontaktförbudet framkommer det att inget våld förekommit. Det kan alltså inte finnas en enda dokumenterad händelse. Vilket är extremt underligt om påståendet var sant.

Att det inte finns dokumenterade händelser säger i sig inte jättemycket. Vet via jobbet att folk kan gå och leva under i princip tortyrliknande förhållanden i åratal, innan det (eventuellt) upptäcks. (Samt att det väldigt ofta är svårt att få gärningsmän dömda osv. Det ligger i brottets natur då det sällan finns vittnen då våld oftast sker inom hemmets väggar).

Med det sagt så, ingen vet ju just nu hur det var i detta fall. Egentligen har vi ju inte ens någon bekräftad officiell identitet ens på personerna. Vi får hoppas det kommer någon slags redogörelse sedan från officiellt håll. (Tror det kom nåt sånt i Bjärredsfallet om jag ej minns fel).
Citera
2021-07-09, 12:46
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C26455A
Håller med, ekvationen stämmer inte.

Det är inte säkert att hennes skyddade identitet har någonting med ex maken att göra. Hon kan ha haft det pga annat, vilket är mest troligt med tanken på att han inte fick kontaktförbud då han tidigare inte lagförts för brott och ingenting tyder på att han skulle komma att kontakta, trakassera eller begå brott mot sökande. Detta enligt Kristianstads tingsrätt från 2021-06-14
Citera
2021-07-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C26455A
Måste kännas skönt o kunna generalisera på sättet du gör. För alla albanska/muslimska män är svin o misshandlare i din värld va?
Jag vet att kontot nantes är en väldigt van läsare.
Därför vet jag att h*n har förmåga att läsa och tolka sarkasmer och ironier.

H*n förstår precis vad jag menar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vilken pappa tänker du på?
Han som lär ha dömts för misshandel år 2009?

Pappan till de två mördade barnen har inte visats ha misshandlat varken barnen eller mamman.
Du är på Flashback.
Här är det fritt fram att skriva vad som helst. Kan vara bra att ha läsglasögonen på sig, gärna de där med filterfunktion..

Mamman hade skyddad id av en anledning. Beslutet angående kontaktförbudets icke vara handlade väl om att de inte kunde påvisa att barnet behövde skydd från pappan.

Känns som du äl lite väl på att hävda pappans oskuld i det hela. 🙄
Citera
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag köper inte alls att det är självklart och ser henne som lika ansvarig som de pappor som mördat sina barn i vårdnadstvister.

Håller helt med dig.
Pappor målas ut som Satan själv, medans det "är synd om" mördar-mammor.
Citera
2021-07-09, 12:49
Bannlyst
Deras lemlästade kroppar är nu i bårhuset för eventuell analys. Där kommer ni få med vilken kraft tåget mosade dom. Ingen idé att diskutera hastighet nu.

Någon som vet etnicitet på dom avlidna?
Citera
2021-07-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Allt detta är väl bara en trådsanning?
Vi VET väl egentligen inget?

Nej det stämmer. Vi vet inget alls från officiellt håll. Förutom att det var en kvinna och två barn.
Citera
2021-07-09, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasDanmanDead
Deras lemlästade kroppar är nu i bårhuset för eventuell analys. Där kommer ni få med vilken kraft tåget mosade dom. Ingen idé att diskutera hastighet nu.

Mamman är svensk och barnens pappa alban. Och det är rätt namn på mamman M K, alla i Hässleholm vet det.
Citera
2021-07-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Mamman hade skyddad id av en anledning. Beslutet angående kontaktförbudets icke vara handlade väl om att de inte kunde påvisa att barnet behövde skydd från pappan.

Känns som du äl lite väl på att hävda pappans oskuld i det hela. 🙄
Jag tolkar ditt inlägg som att du är en person med stor insikt och kunskap i detta tragiska ärende.

Så jag har en fråga till dig med hänvisning till det jag fetat:
Kan du upplysa mig och tråden vilken den anledningen var?
Citera
2021-07-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag vet att kontot nantes är en väldigt van läsare.
Därför vet jag att h*n har förmåga att läsa och tolka sarkasmer och ironier.

H*n förstår precis vad jag menar.
Även jag förstod att du försvarar pappan.och att det var ironi med alban och muslim för du menar att folk dömer enbart för det... men helt ärligt så hur lite man än kan försvara mammans handling lika lite kan man försvara pappan.och det tror jag du vet.. En frisk orädd kvinna tar inte med sina barn i döden enbart för att man skiljer sig säljer hus osv..

Eftersom att detta är FB så passar jag på att tro något jag med...
Jag tror att hon visste att hon aldrig mer skulle få se barnen efter denna helgen.
Citera
2021-07-09, 12:56
Medlem
meas19s avatar
Mamman svensk barnen svenskalban
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasDanmanDead

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in