2021-07-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Problemet är att om hon hindrar umgänget så kan mannen få hela boendet och vårdnaden av barnen, och därmed full tillgång till dom. Vilken jävla sits för en mamma. Och exet har dessutom myndigheternas godkännande. Det är svårt att leda i bevis att små barn blir terroriserade.

Jag försvarar inte kvinnans handling, det borde funnits nån annan lösning till att skydda barnen. Men vilket?

Hon hade kunnat träffa mannen och barnen och försökt samla bevis mot honom med en ljudinspelare till exempel. Eller så hade hon kunnat mörda honom.
Citera
2021-07-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Generellt så innebär det alltid problem att beblanda sig med albaner i allmänhet och muslimer i synnerhet. Vad jag förstår av "djungeltelegrafen" i området så är pappan med familj vedervärdiga och har förstört MK liv. MK kommer från en svensk medelklassfamilj och är omtalad som en väldigt snäll och bra tjej.
Facebook börjar dock fyllas med inlägg som försvarar mammans gärningar och oavsett anledning så har mamman berövat två helt oskyldiga barn livet och för det finns ingen förståelse eller förlåtelse. Hon hade ett val och när allt var nattsvart så hade hon kunnat ha ihjäl exet och skonat barnen som ex. Hon är en mördare och inget annat.

Den omständighet som skulle kunna förändra det är som någon annan skrev; om hon blev tvingad att befinna sig på spåret under t.ex pistolhot. Det är relativt otänkbart men vore väl inte helt omöjligt ?

Är ganska ointresserad av vem skulden ska ligga på, alla har en del i det hemska som hänt. Tänker mest på att i hederskultur läser man ofta om hur personen som berövat familjens heder ska dödas för att hedern ska återupptas. Så det är därför jag kan tycka det är intressant.
Citera
2021-07-09, 10:38
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang din fetning:
Du är medveten om att du sprider helt obekräftade påståenden?

Hade Flashback haft lite stramare attityd mot ryktesspridare som du, hade du blivit varnad.
Hade du fortsatt hade du blivit avstängd.

OffT: Trump är avstängd från fb och Twitter. På Flashback har han, likt dig, en möjlighet att kunna få föra ut sitt budskap, hur stolligt/sanslöst det än är..

Nej jag sprider inga rykten.
Återberättar det som en person som verkar vara vän med henne kommenterar i ett inlägg på Facebook som delades här i går kväll.
Citera
2021-07-09, 10:40
Medlem
Ratiospheres avatar
Okej, det har i skrivande stund skrivits ca 2150 publicerade inlägg i den här tråden sedan i onsdags (7/7). Jag är ingen rutinerad FB-stolle, men är inte det extremt mycket på så kort tid? Lite OT, men finns det andra händelser som skapat så många inlägg som denna tågolycka och i synnerhet massa spekulationer från flashare bakom skärmarna? 80 % av hela tråden består ju enbart om vem och vad som kan ha orsakat spårspringet.
Citera
2021-07-09, 10:40
Medlem
Inlägg från Facebook

Angående den tragiska tågolyckan i Hässleholm. Vi vill härmed lyfta denna kvinnas tragiska öde💔

Väljer att göra inlägget anonymt så ingen ska kunna gå via min vänlista och försöka hitta namn på personen jag pratar om.

Stor sorg. Vi har mist en "syster".
Vet inte om alla hört om den hemska olyckan nere i Hässleholm igår där en mamma och hennes två barn blev påkörda av tåget?
Mamman hade blivit misshandlad länge av sin man och han hade också börjat gå på barnen.
Hon lämnade honom och levde på hemlig ort.
Men så nu kom beslutet från tingsrätten att trots allt han gjort skulle han få rätt till umgänge med barnen.
Han har hotat henne och sagt att han skulle slå ihjäl både henne o barnen när han hittar henne.
Nu till helgen skulle han få umgänge med barnen.
Mamman fick slut på hopp när rättsystemet gick emot henne. Hon såg ingen framtid för sig och sina barn längre och valde att ställa sig på spåret med dem och begå mord/självmord.

Känns förjäkligt att det får gå till så här. Att trots han gjort vad han gjort mot henne o barnen så får han ändå umgängesrätt.
Så otroligt hemskt att hon inte såg någon annan utväg.
Jag hoppas hon o barnen får frid i himlen.
Mina tankar är med anhöriga och lokföraren.
Stor sorg 💔
Citera
2021-07-09, 10:43
Medlem
Citat:
Problemet är att om hon hindrar umgänget så kan mannen få hela boendet och vårdnaden av barnen, och därmed full tillgång till dom. Vilken jävla sits för en mamma. Och exet har dessutom myndigheternas godkännande. Det är svårt att leda i bevis att små barn blir terroriserade.

Jag försvarar inte kvinnans handling, det borde funnits nån annan lösning till att skydda barnen. Men vilket?

Alltså spontant tänker jag (men det är ju lätt när man själv inte är i den sitsen) att jag nog hade satsat på att mörda pappan för att skydda mitt barn. Jag hade skrivit ett brev som förklarar bakgrunden till mina handlingar, både för polis, anhöriga och för barnen i framtiden. Tagit mitt straff men vetat att barnen får leva.

Sen går det rykten om att pappan och hela hans släkt är kriminella, någon som vet om detta stämmer? Då kan det ju vara så att hon visste att oavsett om hon eller pappan dör så kommer familjen att fortsätta hota hennes föräldrar/släkt för att få ta hand om barnen etc.
Citera
2021-07-09, 10:45
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sassenpassen
Dock hade hon inte en sådan anställning.

Jag är inte säker på vad för anställning hon hade men att hon skulle fått skyddad identitet pga pappan till barnen är uteslutet. Går att läsa i ansökan ang kontaktförbud från Kristianstads tingsrätt.
Citera
2021-07-09, 10:47
Medlem
Ratiospheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Inlägg från Facebook

Angående den tragiska tågolyckan i Hässleholm. Vi vill härmed lyfta denna kvinnas tragiska öde💔

Väljer att göra inlägget anonymt så ingen ska kunna gå via min vänlista och försöka hitta namn på personen jag pratar om.

Vet inte om alla hört om den hemska olyckan nere i Hässleholm igår där en mamma och hennes två barn blev påkörda av tåget?
Mamman hade blivit misshandlad länge av sin man och han hade också börjat gå på barnen.
Men så nu kom beslutet från tingsrätten att trots allt han gjort skulle han få rätt till umgänge med barnen.
Han har hotat henne och sagt att han skulle slå ihjäl både henne o barnen när han hittar henne.
Mamman fick slut på hopp när rättsystemet gick emot henne. Hon såg ingen framtid för sig och sina barn längre och valde att ställa sig på spåret med dem och begå mord/självmord.

Känns förjäkligt att det får gå till så här. Att trots han gjort vad han gjort mot henne o barnen så får han ändå umgängesrätt.
Stor sorg 💔

Det är som vanligt förutfattade meningar om vad som hänt. Massa WT-kärringar börjar ana oråd och det börjar klia i deras feministfingrar. Det går inte att konstatera fakta utifrån olika inlägg utan det kommer hänvisas till FUP när den är klar och om den då kommer bli offentliga handlingar. Vilket, om nu påståendet stämmer om kvinnomisshandel, mycket talar för. Det finns ingen anledning att hålla dessa handlingar bakom stängda dörrar om det finns en till gärningsman som varit del i ett traumatiskt händelseförlopp.
Citera
2021-07-09, 10:47
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Inlägg från Facebook

Stor sorg 💔

Fy fan vad hemskt!!! Hoppas han åker dit för vållande! Och att tingsrätten (?) straffas de med. Vilken ofattbar sorg.
Citera
2021-07-09, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratiosphere
Okej, det har i skrivande stund skrivits ca 2150 publicerade inlägg i den här tråden sedan i onsdags (7/7). Jag är ingen rutinerad FB-stolle, men är inte det extremt mycket på så kort tid? Lite OT, men finns det andra händelser som skapat så många inlägg som denna tågolycka och i synnerhet massa spekulationer från flashare bakom skärmarna? 80 % av hela tråden består ju enbart om vem och vad som kan ha orsakat spårspringet.

Men detta handlar om mord/självmord med barn inblandade. Kolla på Bjärredtråden som är evighetslång. En vanlig olycka om den inte är extraordinär brukar inte skapa så mycket engagemang.
Citera
2021-07-09, 10:49
Medlem
Kommer de begravas med mördarens efternamn
Citera
2021-07-09, 10:49
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Precis. Detta är verkligen en rävsax. Finns det beslut så MÅSTE hon lämna barnen hos den misshandlande mannen. Gör hon inte det så riskerar hon att förlora vårdnaden helt. Det är egentligen helt bisarrt. Vilken jävla sits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in