2021-07-08, 22:56
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Och självklart har du en agenda med ditt inlägg. Att smutskasta invandrare som vanligt.

Kvinnan ifråga är inte svensk om det namnet som florerar stämmer. Och vem fan bryr sig egentligen? Känner du ingen sorg över att kvinnan måste ha mått så dåligt att hon dödade sig själv och sina barn?

Jag behöver inte smutskasta några rasfrämlingar. De sprider redan tillräckligt bra reklam om sig själva. Jo, kvinnan hade ett svenskt efternamn innan hon bytte efternamn. Det ser man ju på facebooklänken

Det är klart att jag tycker att det hela är djupt tragiskt. Framförallt för barnen.

Men vi vet fortfarande inte om det är hon. Hon tappar vänner verkar det som så det kan ju tyda på det är hon.
Citera
2021-07-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazze2
På 1990-talet var det en liknande händelse i Limhamn/Malmö där en mamma och en mormor samt två barn begick självmord/mördades.
Även där var det någon typ av vårdnadstvist som låg till grund om jag minns rätt.
Tragiskt, men det är alltid svårt att som utomstående sätta sig in i tankegångarna som den som utför morden hade just då...
Sedan heter det: att "begå självmord" inte att "ta självmord"!!

Behöver inte gå så långt bakåt. Mordet med fentanylplåster i motala, mordet i trelleborg
För nåt år sedan. Båda med samma gemensamma nämnare. Mamma dödar
Barn pga vårdnadstvist som går åt ett annat håll än hon vill. Gemensamt även i detta fallet
Citera
2021-07-08, 22:58
Medlem
Tolvans avatar
Finns det något som inte säger att mannen jagade upp dem på spåret framför tåget? Vet vi ens att det var ett självmord + mord?
Citera
2021-07-08, 23:03
Medlem
biancaJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Fyfan, äcklig Kosovo Alban som drev mamman tills sina barn till självmord. Hon måste haft det jävligt tufft om hon insåg att hon inte ens kunde lämna kvar barnen hos det kvinnomisshandlande aset.

Ännu en Svensk kvinna som faller offer för en muslimsk mans våld.

Tragisk utveckling i det här landet.

Men har slutat ha någon större empati för Svenska kvinnor som söker sig till män inom den religionen.

Äh fy fan, alla inlägg av den här typen. Vilket vansinne. Även om exet nu hotade med mord så är det ändå hon som gjorde slag i saken. Hon är mördaren. Sluta relativisera.
Citera
2021-07-08, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju lite skrämmande att läsa att du själv arbetar med myndighetshandlingar och ifrågasätter vad jag skriver om just förundersökingsprotokoll som allmän handling. Du borde i så fall veta hur det går till. Eller kanske söka själv? Det här ärendet kommer inte komma allmänheten tillhanda på något sätt. Mamman skulle blivit åtalad för mord på sina barn, om hon överlevt. Och då hade fupen blivit en allmän handling. Troligen hade det mesta blivit sekretessbelagt ändå (svärtat) eftersom det handlar om små barn - men det är inte något jag kan försäkra på något sätt.

När en förundersökning är nedlagd blir den allmän handling. Jfr Palmeutredningen. Den är nedlagd och numera offentlig. Lär visst i och för sig kosta en miljon i kopieringskostnad om du vill ha ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Finns det något som inte säger att mannen jagade upp dem på spåret framför tåget? Vet vi ens att det var ett självmord + mord?

Tåg går på räls, hur jagad jag än var skulle jag chansa på att kliva åt sidan än att prova att vinna över tåget.
Citera
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Exakt. Rubriceringen handlar enbart om att polisen vill ha resurser till att utreda detta brott. Med all rätt!
Nej, de är säkra på att det rör sig om brott.
Citat:
– Det är två fall av misstänkt mord på de yngre personerna. Det är sådana uppgifter vi har i förundersökningen som gör att vi inlett en förundersökning om misstänkt mord, säger Robert Loeffel.
...
– Det är ingen olycka och det finns omständigheter som gör att vi inlett en förundersökning.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/17nz1B/tva-barn-och-en-vuxen-doda--blev-pakorda-av-tag
Citera
2021-07-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gradustavbruch
När en förundersökning är nedlagd blir den allmän handling. Jfr Palmeutredningen. Den är nedlagd och numera offentlig. Lär visst i och för sig kosta en miljon i kopieringskostnad om du vill ha ut.
Där gick det till åtal. Och blev då en allmän handling. I detta fall väcks inget åtal, därmed blir det inte en allmän handling.
Citera
2021-07-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag fattar. Men majoriteten därute har inte samma ”behov” som vi på fb har, av att dela med sig av info. Men jag hoppas verkligen att en familjemedlem eller vän, så småningom, delar med sig av fakta och vad som hänt. I förebyggande syfte.

Jag tänker på desperationen som har drivit denna mamma att ställa sig och barnen på spåret. Det ska ju inte behöva vara så i vårt samhälle.

Vårt samhälle ? Ehh, det var länge se vi hade ett samhälle värt namnet! Det har spårat ur och har inget skyddsnät längre för personer i kris!
Citera
2021-07-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Man kan "hoppas".... Utan att jag säger för mycket..... Att hon blivit hotad rejält, så pass mycket att vi kan se minst 1 gripande.... Då tror jag att vi mer kan förstå vad som har hänt.....
Förstå mig rätt.

Fick hon inte ens kontaktförbud kommer det inte hända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gradustavbruch

Den är ett undantag.
Om en gärningsman är död så läggs förundersökningen ner o då får man inte ut den i normala fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmythegent
Ok. Ingift då alltså. Hur som haver. Jävligt tragiskt

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Där gick det till åtal. Och blev då en allmän handling. I detta fall väcks inget åtal, därmed blir det inte en allmän handling.

Nej, utredningen fortsatte ganska länge efter det åtal som ledde till två rättegångar. Den lades ner 2020.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2020/juni/utredningen-om-palmemordet-avslutad/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in