2021-07-08, 23:25
Medlem
Jag kan inte läsa tråden i sin helhet pga av dess längd. Kan någon vänlig själ möjligtvis summera lite snabbt vad man kommit fram till?
Citera
2021-07-08, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Jag kan inte läsa tråden i sin helhet pga av dess längd. Kan någon vänlig själ möjligtvis summera lite snabbt vad man kommit fram till?

Försökte precis om det läser bakåt. Namnet får du läsa dig till. Barnen uppges var 2 och 5 år gamla.
Citera
2021-07-08, 23:28
Medlem
SkrikPaniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Det här var nog det enskilt mest korkade jag läst på flashback. Så kvinnor är är goda och dödar bara av barmhärtighet, men män dödar för att de vill djävlas så mycket det går?

Så ondskefulla leda kärringar är ovanliga?

Så dumt att jag saknar ord...

Enligt studier ja, jag kan länka till flera men jag antar att du har förmågan att söka själv om du vill. Barnamord av fäder är inte ovanliga på samma sätt som barnamord av mödrar där dom även begår självmord.
Kvinnorna är sjuka & känner att dert är det enda vägen ut för sin familj. Män begår sällan självmord vid morden av barnen.
Citera
2021-07-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkempress
Roligt att antalet vänner på M’s facebook bara minskar och minskar…🤔
Beror nog på oss…som snokar runt bland deras profiler
Citera
2021-07-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Beror nog på oss…som snokar runt bland deras profiler

Flera har också blivit eftersökta av journalister.
Citera
2021-07-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeispain
Hur enkelt liv har du levt om du tror att det är så enkelt?
Detta är självklart en jävligt komplex situation där även mamman är ett offer på ett sätt eller ett annat.
Hon har troligtvis trott att hon gjort det bästa för barnen.
Om du istället hade skrivit:

'I sin förvillelse och oförmåga att rätt kunna bedöma verkligheten, dvs i den paranoida psykos som mamman befann sig, tänkte mamman fel.
Eller rättare sagt: hon tänkte inte alls.
En klart tänkande mamma kunde inte ha trott att hon gjort det bästa för barnen när hon valde att döda dem proxy X2'

-tja, då hade jag hållit med dig i den delen.
Citera
2021-07-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jag minns den där pappan o jag var så fbannad att han medvetet körde in i lastbilen
jag tror däremot inte
att den pappan blivit misshandlad av barnets mor och att han flydde i bilen för att undkomma mammans våld
nej jag tror han dödade barnen och sig själv för att mamman ville separera och han blev aggressiv och ville straffa henne-
så två olika bakgrundsfaktorer och situationer
Har du barn själv? Finns det någon nivå av misshandel och hot som skulle få dig att ta livet av dem? Troligen inte. Tvärtom skulle jag tro att det bokstavligen inte finns någonting du inte skulle göra för att förhindra det. Ingenting alls.
Citera
2021-07-08, 23:35
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miikawise
Oavsett hur det var i detta fall, så är det naivt att tro att man får någon hjälp av samhället. Barn som blir sexuellt utnyttjade, misshandlade etc har inte mycket rättigheter. Det har däremot föräldern. Föräldrar som misshandlat och mordhotat sina barn har fortfarande rätt till umgänge oavsett om barnet vill det eller inte. Likadant där barnen de facto omhändertagits och placerats i familjehem. Tanken är att barnen ska tillbaks till föräldrarna när de fått ordning på sig själva och sitt liv. Ett exempel är Lilla Hjärtat. Hade hennes familjehem vetat hur hon skulle lida och sen dödas hade de nog hellre ställt sig på spåret med henne. Allt är inte svart eller vitt.
Nu hoppade du över massa steg och drog paralleller till ett helt annat fall. Just nu vet vi inte om missbruk finns inblandat. Barnen har inte tidigare bott i familjehem.
Citera
2021-07-08, 23:36
Medlem
Om mamman hade ansökt om att få kontaktförbud så finns det en anledning, då har mannen gått över alla gränser som går. Hot om våld/mord har då skett mot henne och barnen. Vad vet vi vad mamman och barnen fick utstå? Kanske hotade mannen om att ta mamman och barnens liv om hon gick ifrån honom. Det är alltid i det skedet när en kvinna vill lämna en våldsam relation som hon blir mördad. Det är inte lätt och ta hjälp när man vet att man kan kan bli mördad och tilliten till andra som vill hjälpa måste vara hög. Mamman kan ha tänkt att det är bättre att vi dör än att bli mördade. OM nu allt är som en del av er påstår. Att välja att bli mördad eller ta självmord och tyvärr då med barnen kanske var det enda hon hade att välja på.
Det är så vanligt att en del män tänker: går du ifrån mig nu med barnen så kommer jag ta ditt liv och barnen så ingen annan kan få er. Det handlar om makt, kontrollbehov och tron att man äger andra.
Så tragiskt detta är så det finns inte. Barnfridsbrott som lag trädde i kraft 1 juli.
Å vad jag lider med mamman och barnen.

Vila i frid
Citera
2021-07-08, 23:37
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
[quote=Pankeborg|76506341]Har du barn själv? Finns det någon nivå av misshandel och hot som skulle få dig att ta livet av dem? Troligen inte. Tvärtom skulle jag tro att det bokstavligen inte finns någonting du inte skulle göra för att förhindra det. Ingenting alls.[

Läste fel
Citera
2021-07-08, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrikPanik
Enligt studier ja, jag kan länka till flera men jag antar att du har förmågan att söka själv om du vill. Barnamord av fäder är inte ovanliga på samma sätt som barnamord av mödrar där dom även begår självmord.
Kvinnorna är sjuka & känner att dert är det enda vägen ut för sin familj. Män begår sällan självmord vid morden av barnen.

Källa på det?
Citera
2021-07-08, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ciciflink
https://www.bildtagg.se/bild/fbx4fjjtuj754kxawl08lr

Det är såklart hemskt om det stämmer, men samtidigt är det något som inte riktigt stämmer här.

Finns det inte saker man hellre skulle göra före det att man dödar sina barn? Försöka fly utomlands, till och med försöka mörda pappan till barnen innan man har ihjäl sina egna små barn?? Tänk om det är en hämnd mot fadern? Ja ingen vet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in