Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Precis M-gård var på tapetern redan innan men det var ju ulf som diktterade "ångerbrevet" däremot var det m-gård som skrev ned vad som gjorts på blocket med grön penna och även var på banken iom handpengen.
Men hela den där grejen med kompisen Ulf bygger ju på lögnen om att Esbjörn ångrade sig dagen efter, som jag fattat det. Och inte ens den lögnen håller med det, för om jag inte minns helt fel så var storyn om just det att Esbjörn gått till Ulf direkt efter avtalsskrivningen, med avtalet i hand, och berättat för Ulf, och att Ulf då skulle förklarat för den "förvirrade och demente" Esbjörn vad han gjort, och att han då ångrat sig och så skulle brevet ha skrivits.
Men vi vet ju att allt det där är lögn, Esbjörn ångrade sig ju inte förrän mer än en vecka senare, och det var ju inte förrän dess brevet skrevs heller, och ångern har Esbjörn berättat grundade sig i trädfällningen, inte okunskap om vad han gjort. Och Esbjörn var ju med på tomten när röjningen gjordes, och var inne i huset och pratade med Ebba också, enligt hans egen utsago. Om jag inte minns fel var det i samband med förhöret rörande den falska polisanmälan som det framkom.
Nä, jag tror nog att det är den där kursgårdskärringen som skrivit brevet också. Allt tyder på det tycker jag. Men det ska bli spännande att få höra vad Ulf har att säga i domstolen. Han var väl kallad som vittne va?