2021-07-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlskrona1234
Toaletten är inte längre offentlig plats när du låst dörren om dig. Sen är den det ja men inte när du vistas i den, det är liksom därför man låser.

Man behöver inte slita upp dörren för att höra om folk knullar inne på toan eller inte.
Citera
2021-07-08, 22:31
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Möjligtheten finns alltid, men man äter inte där man skiter..
Jag tror inte att det är så många som äter sin mat på toan under matrasten.
Citera
2021-07-08, 22:44
Medlem
Sex bland personalen på jobbet är betydligt mycket mer problematiskt inom familjeföretag. Speciellt som för mig på ett mindre företag där jag brorsan och farsan driver stället ihop.
Citera
2021-07-08, 22:46
Medlem
Depraverat beteende.

Arbetsrättsligt kan det vara Så att arbetsgivaren inte har förtroende för arbetstagaren längre.

Personliga skäl.

De var fortfarande i arbetsgivarens lokal.

Att sånt svineri ens kan diskuteras.

Om man inte klarar av att låta bli att knulla på arbetsplatsen har man stora brister i sin karaktär.

Usch och fy.
Citera
2021-07-08, 22:51
Medlem
När jag tänker efter hade två kollegor sex i soffan i lunch rummet efter lunchen.

De hade hållt på ett tag och till slut skvallrade någon för chefen.

Chefen tog med sig HR-personal och de togs med rumpan bar så att säga.

Det blev uppsägning.

Den ena var gift dessutom.

Så det blev livat.
Citera
2021-07-08, 23:16
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
När jag tänker efter hade två kollegor sex i soffan i lunch rummet efter lunchen.

De hade hållt på ett tag och till slut skvallrade någon för chefen.

Chefen tog med sig HR-personal och de togs med rumpan bar så att säga.

Det blev uppsägning.

Den ena var gift dessutom.

Så det blev livat.

Ja, jag har råkat se precis det där en gång. Vi var faktiskt flera som såg det ett antal ggr. De skyldiga blev avskedade omgående när chefen upptäckte det hela. En var 40-årig mellanchef (och gift), den andra var en 18-årig praktikant. Man får väl ändå betrakta arbetsplatsen som... en arbetsplats? Svårt att koncentrera sig när folk stönar på personaltoaletten eller i "vilorummet". Tror inte att man gärna släpar in fackföreningen på konfrontationsmöte med chefen om en sån grej. Även om det skulle vara intressant att höra den diskussionen.
Citera
2021-07-09, 00:48
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Ja, jag har råkat se precis det där en gång. Vi var faktiskt flera som såg det ett antal ggr. De skyldiga blev avskedade omgående när chefen upptäckte det hela. En var 40-årig mellanchef (och gift), den andra var en 18-årig praktikant. Man får väl ändå betrakta arbetsplatsen som... en arbetsplats? Svårt att koncentrera sig när folk stönar på personaltoaletten eller i "vilorummet". Tror inte att man gärna släpar in fackföreningen på konfrontationsmöte med chefen om en sån grej. Även om det skulle vara intressant att höra den diskussionen.
Chefen är tvungen att informera facket, så de får höra det ändå.
Citera
2021-07-09, 11:55
Medlem
Tarrous avatar
Ganska ovanligt med så omdömeslösa personer som TS beskriver. Däremot relativt vanligt att kollegor sexar - särskilt i samband med tjänsteresor, AW och glöggdränkta julfester. Kombination chef och anställd uppskattas sällan av HR.
Citera
2021-07-09, 21:18
Medlem
Eustaches avatar
Det beror väl lite på hur man knullar också. Om nån har knäppt upp skjortan och står och råsvettas och piledrivar en annan anställd i rövhålet inne på personaltoaletten så hade iaf jag som chef känt mig lite besvärad.

Om dom är kära och älskar däremot. Det är en annan sak.

Det finns flera saker som spelar in. Men, nä, knulla gör man fan inte på jobbet om det inte är väldigt speciella omständigheter. Jorden går inte under, man kan vänta tills arbetspasset är över.
Citera
2021-07-09, 22:02
Medlem
Inte okej på arbetstid, sen vad man gör efter arbetstid spelar inte så stor roll såvida det inte finns en arbetspolicy att följa.

Knulla med en kollega (eller vem som helst) på arbetstid på sin arbetsplats är NO.
Jag kanske inte anser att man ska få sparken för det, lite väl hårt straff.
Citera
2021-07-09, 22:21
Medlem
Många gifta kvinnor speciellt inom vården brukar ligga med kollegor på jobbet
Citera
2021-07-09, 22:39
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Det beror nog på hur tråkig gubben är och inte vilket jobb hon har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in