Citat:
Ursprungligen postat av
david-taxi
Tack då!
Men eftersom det räknas som "offentlig" toalett och inte "privat" toalett så gör det skillnad. Man får inte ha sex på offentlig plats. Det finns inget som heter "privat" toalett när man inte äger toaletten. Att man får vara "privat" på toan är något helt annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
karlskrona1234
Det må vara en språkig fråga eller semantisk fråga för dig som vill använda ord man använde på 50-talet. Faktum är att det rätt viktigt att veta vad som anses vara "privat". Min hyresvärd har tex inte rätt att klampa in den lägenhet jag hyr utan att förvarna och ha min tillåtelse. TS har inte svarat på hurvida knullandet upptäcktes heller, slet de upp en låst dör när de hörde ljud eller var de så kåta de glömde låsa?
Om du verkligen vill ge dig in på området så okej. Toaletten på arbetet är inte offentlig, för allmänheten äger inte tillträde dit. Det kan iofs variera beroende på arbetsplats. Ett bibliotek har ju t.ex. toaletter som allmänheten har tillgång till. Men på de flesta arbetsplatser finns inga offentlig toaletter.
Vad gäller arbetsrätten så finns det inget uttryckligt förbud mot att ha sex på arbetet, men det är synnerligen olämpligt, och de flesta företag (utom de allra minsta) har policies som reglerar förhållanden mellan anställda.
Om man dessutom har sex på arbetstid istället för rast eller lunch eller liknande, så kan man ju hamna i trubbel för att man inte jobbar också.
PS. Jag är osäker på vad det är för 50-talsord du pratar om, Karlskrona1234. Antar att det är "huruvida" ? Jag ber om ursäkt om det störde dig så till den grad att du ville påpeka det för mig. Att använda det ordet är nog mer eller mindre en arbetsskada från juristprogrammet. Eller man kanske borde kalla det "studieskada."