2021-07-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlskrona1234
toaletten är privat

Nej, toaletten är inte privat om man inte äger toaletten. Det enda som är privat med toaletten är att ingen ska bevaka dig när du använder den som toalett och inte som knullrum.
Citera
2021-07-08, 18:46
Medlem
karlskrona1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Nej, toaletten är inte privat om man inte äger toaletten. Det enda som är privat med toaletten är att ingen ska bevaka dig när du använder den som toalett och inte som knullrum.
Den stunden man använder den är den privat, det spelar ingen roll att någon annan äger ytan eller betalar hyra för den. Den stunden du har låst dörren och nu gör vad du gör är den privat för dig.
Eller menare du att den som pröjsar hyran har rätt slita upp dörren när du lägger en kabel för att det inte är din privata yta?
Senast redigerad av karlskrona1234 2021-07-08 kl. 18:48.
Citera
2021-07-08, 19:45
Medlem
Citat:
Den stunden man använder den är den privat, det spelar ingen roll att någon annan äger ytan eller betalar hyra för den. Den stunden du har låst dörren och nu gör vad du gör är den privat för dig.
Eller menare du att den som pröjsar hyran har rätt slita upp dörren när du lägger en kabel för att det inte är din privata yta?

Men herregud vilken dålig jämförelse. Den som äger toaletten bestämmer hur den ska användas. Det betyder inte att ägaren har rätt att slita upp dörren när någon kissar/bajsar. Med din logik så kan man ha sex på skoltoaletterna på rasten också under gymnasiet. Varför tror du det kallas "offentlig toalett" och inte "privat toalett"?
Citera
2021-07-08, 19:48
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Citat:
Citat:
Men herregud vilken dålig jämförelse. Den som äger toaletten bestämmer hur den ska användas. Det betyder inte att ägaren har rätt att slita upp dörren när någon kissar/bajsar. Med din logik så kan man ha sex på skoltoaletterna på rasten också under gymnasiet. Varför tror du det kallas "offentlig toalett" och inte "privat toalett"?
Får man vänligen föreslå att ni tar er semantiska debatt till PM? Jag tror vi alla är klara över vad man får och inte får göra på toaletten, inklusive att man inte får rycka upp dörren när någon annan använder den. Om man sen vill kalla den "privat" eller inte kanske är av underordnad betydelse?

Nu lägger jag det åt sidan, och återgår till topic: Jag har aldrig haft sex på jobbet. Har svårt att tänka mig att jag skulle ha det i framtiden. Verkar inte särskilt lämpligt.
Citera
2021-07-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Får man vänligen föreslå att ni tar er semantiska debatt till PM? Jag tror vi alla är klara över vad man får och inte får göra på toaletten, inklusive att man inte får rycka upp dörren när någon annan använder den. Om man sen vill kalla den "privat" eller inte kanske är av underordnad betydelse?

Nu lägger jag det åt sidan, och återgår till topic: Jag har aldrig haft sex på jobbet. Har svårt att tänka mig att jag skulle ha det i framtiden. Verkar inte särskilt lämpligt.

Är du moderator här eller? Det vi snackade om var ON-TOPIC eftersom vi snackade om det är tillåtet att ha sex på jobbtoa eller inte.
Citera
2021-07-08, 20:07
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Är du moderator här eller? Det vi snackade om var ON-TOPIC eftersom vi snackade om det är tillåtet att ha sex på jobbtoa eller inte.
Nej, jag är inte moderator. Då hade jag inte behövt be snällt, eller hur?

Huruvida man väljer att kalla toaletten för "privat" eller "offentligt" eller något annat gör ingen praktisk skillnad i huruvida man får ha sex på arbetets toalett eller inte.
Citera
2021-07-08, 20:11
Medlem
Citat:

Huruvida man väljer att kalla toaletten för "privat" eller "offentligt" eller något annat gör ingen praktisk skillnad i huruvida man får ha sex på arbetets toalett eller inte.

Tack då!

Men eftersom det räknas som "offentlig" toalett och inte "privat" toalett så gör det skillnad. Man får inte ha sex på offentlig plats. Det finns inget som heter "privat" toalett när man inte äger toaletten. Att man får vara "privat" på toan är något helt annat.
Citera
2021-07-08, 20:13
Medlem
karlskrona1234s avatar
Citat:

Det må vara en språkig fråga eller semantisk fråga för dig som vill använda ord man använde på 50-talet. Faktum är att det rätt viktigt att veta vad som anses vara "privat". Min hyresvärd har tex inte rätt att klampa in den lägenhet jag hyr utan att förvarna och ha min tillåtelse. TS har inte svarat på hurvida knullandet upptäcktes heller, slet de upp en låst dör när de hörde ljud eller var de så kåta de glömde låsa?
Citera
2021-07-08, 20:14
Medlem
karlskrona1234s avatar
Citat:
Tack då!

Men eftersom det räknas som "offentlig" toalett och inte "privat" toalett så gör det skillnad. Man får inte ha sex på offentlig plats. Det finns inget som heter "privat" toalett när man inte äger toaletten. Att man får vara "privat" på toan är något helt annat.
Toaletten är inte längre offentlig plats när du låst dörren om dig. Sen är den det ja men inte när du vistas i den, det är liksom därför man låser.
Citera
2021-07-08, 20:14
Medlem
Vilket bögigt tjafs, klart det inte är tillåtet men det görs ändå , både i skolor och på atbetsplatser
Citera
2021-07-08, 20:16
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Tack då!

Citat:
Det må vara en språkig fråga eller semantisk fråga för dig som vill använda ord man använde på 50-talet. Faktum är att det rätt viktigt att veta vad som anses vara "privat". Min hyresvärd har tex inte rätt att klampa in den lägenhet jag hyr utan att förvarna och ha min tillåtelse. TS har inte svarat på hurvida knullandet upptäcktes heller, slet de upp en låst dör när de hörde ljud eller var de så kåta de glömde låsa?
Om du verkligen vill ge dig in på området så okej. Toaletten på arbetet är inte offentlig, för allmänheten äger inte tillträde dit. Det kan iofs variera beroende på arbetsplats. Ett bibliotek har ju t.ex. toaletter som allmänheten har tillgång till. Men på de flesta arbetsplatser finns inga offentlig toaletter.

Vad gäller arbetsrätten så finns det inget uttryckligt förbud mot att ha sex på arbetet, men det är synnerligen olämpligt, och de flesta företag (utom de allra minsta) har policies som reglerar förhållanden mellan anställda.

Om man dessutom har sex på arbetstid istället för rast eller lunch eller liknande, så kan man ju hamna i trubbel för att man inte jobbar också.

PS. Jag är osäker på vad det är för 50-talsord du pratar om, Karlskrona1234. Antar att det är "huruvida" ? Jag ber om ursäkt om det störde dig så till den grad att du ville påpeka det för mig. Att använda det ordet är nog mer eller mindre en arbetsskada från juristprogrammet. Eller man kanske borde kalla det "studieskada."
Citera
2021-07-08, 20:28
Medlem
Jofs avatar
Det gjorde jag alltför många gånger. Hade säng på mitt rum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in