Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-05, 10:22
Häromveckan ertappades två av mina kollegor med att de hade sex inne på personaltoaletten under lunchrasten. Chefen blev skogstokig och ansåg att detta var totalt oacceptabelt. Kollegorna som knullade inne på toan riskerar nu tydligen sparken för sitt "avskyvärda beteende". Ganska löjligt tycker jag. Så länge det inte går ut över arbetet tycker jag det är OK att gå in på toaletten under t.ex. lunchrasten och knulla av sig lite.

Hur vanligt är det egentligen att folk knullar på arbetstid? Är det någon här på FB som gjort det? Är sex på arbetstid en anledning till uppsägning?
Citera
2021-07-05, 10:26
Medlem
Svintomans avatar
Ser inget konstigt med det så länge som det görs under lunchrasten.
Citera
2021-07-05, 10:27
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Hade de glömt låsa eller vadå?
Citera
2021-07-05, 10:29
Medlem
Jag knullar chefen. Löser de flesta problemen
Citera
2021-07-05, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Häromveckan ertappades två av mina kollegor med att de hade sex inne på personaltoaletten under lunchrasten. Chefen blev skogstokig och ansåg att detta var totalt oacceptabelt. Kollegorna som knullade inne på toan riskerar nu tydligen sparken för sitt "avskyvärda beteende". Ganska löjligt tycker jag. Så länge det inte går ut över arbetet tycker jag det är OK att gå in på toaletten under t.ex. lunchrasten och knulla av sig lite.

Hur vanligt är det egentligen att folk knullar på arbetstid? Är det någon här på FB som gjort det? Är sex på arbetstid en anledning till uppsägning?
😅😅 Rolig läsning. Vet inte hur vanligt det är. Hade jag varit chef hade jag nog skrattat och spelat sträng och sagt att "för helvete, tygla era lustar skärp er och gör det där utanför arbetsplatsen". Så lite walk of shame på det. Rent arbetsrättsligt så tror jag inte det finns skäl för uppsägning. Det har ju inte gökats på arbetstid utan under lunchen så de har inte misskött sitt jobb. Men vad vet jag? Gissar lite nu. 😊
Citera
2021-07-05, 10:47
Medlem
karlskrona1234s avatar
Lunchrasten är privat, vad folk gör privat är deras grej.
Citera
2021-07-05, 10:51
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlskrona1234

Korrekt!
Citera
2021-07-05, 10:53
Medlem
HermannWirtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlskrona1234
Inte på kontoret?
Citera
2021-07-05, 10:54
Medlem
karlskrona1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermannWirtz
Inte på kontoret?
toaletten är privat
Citera
2021-07-05, 10:56
Medlem
BigFatCones avatar
Jag knullade i kontorets pool en gång. Dagen innan jag slutade visserligen men ändå.
Citera
2021-07-05, 10:57
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag knullade i kontorets pool en gång. Dagen innan jag slutade visserligen men ändå.

Med en uppblåsbar delfin
Citera
2021-07-05, 11:01
Medlem
Jag har gjort det. Det var skivbranschen, särskilt med det extra spänningsmomentet. Vi valde ett så kallat vilorum som gick att låsa, men för att komma dit var man tvungen att gå igenom ett kopiatorrum som kunde vara bemannat med 0-5 personer. På vägen in kunde man ju kolla att kusten var slut. På vägen ut var ju en chansning, men vi bestämde att jag skulle snacka med dem om det bar någon där. Dialogen skulle ju bli anpassad till vilken/vilka som var där. Men vi hade tur det var tomt när vi gick ut också. Ett av mitt livs höjdpunkter.

Kom ihåg att man bara lever en gång så ta till vara på de gyllene tillfällen som dyker upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in