Citat:
Ursprungligen postat av
Martensite
Häromveckan ertappades två av mina kollegor med att de hade sex inne på personaltoaletten under lunchrasten. Chefen blev skogstokig och ansåg att detta var totalt oacceptabelt. Kollegorna som knullade inne på toan riskerar nu tydligen sparken för sitt "avskyvärda beteende". Ganska löjligt tycker jag. Så länge det inte går ut över arbetet tycker jag det är OK att gå in på toaletten under t.ex. lunchrasten och knulla av sig lite.
Hur vanligt är det egentligen att folk knullar på arbetstid? Är det någon här på FB som gjort det? Är sex på arbetstid en anledning till uppsägning?
😅😅 Rolig läsning. Vet inte hur vanligt det är. Hade jag varit chef hade jag nog skrattat och spelat sträng och sagt att "för helvete, tygla era lustar skärp er och gör det där utanför arbetsplatsen". Så lite walk of shame på det. Rent arbetsrättsligt så tror jag inte det finns skäl för uppsägning. Det har ju inte gökats på arbetstid utan under lunchen så de har inte misskött sitt jobb. Men vad vet jag? Gissar lite nu. 😊