2021-07-08, 21:12
Medlem
spacesubs avatar
Tänk att människor har så svårt att förstå att detta sannolikt INTE är en mamma på väg till Liseberg med sina två små barn kommer på att det bättre att alla tre dör.

Ni kommer tyvärr aldrig ha det intellekt/insikten som skulle kunna förhindra o hjälpa en människa i liknande tillstånd.
Senast redigerad av spacesub 2021-07-08 kl. 21:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Less1000
TACK!Herregud..Jävla skit tråd!Folk fastnar i fel grejer och andra namn droppar hej vilt!
Tycker hon ska polisanmäla faktiskt.

Jag skulle kunna garantera dig att det kan hon helt omöjligt göra.
Citera
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Hos mig är de vita, men det kanske beror på att du har mörk och jag ljus inställning?
Helt vita stämmer hos mig också! Och jag har ljus bakgrund som inställning.
Citera
2021-07-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Tryck på min profil, kolla mina inlägg, så behöver du inte sitta här o läsa hela. Även om den är läsvärd.

Tack, blev lite klarare.
Vad fan har den mannen gjort för att driva henne till detta undrar man.

Visst har hon ett eget ansvar men min känsla är att han har stor skuld i detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av some18mydog
Nu vet vi ju inte hur det står ställt här och det är därför jag skriver att det beror på. Vi vet ju inte helt säkert vem mamman är och därmed inte pappan eller hur livet varit. Men ponera att mamman levt med en man som tex Fritzl eller ”välj valfri manlig sexförbrytare/misshandlare/whatever” och förstår att barnen skulle hamna hos honom när hon avslutar sitt liv så förstår jag att hon tyvärr väljer att ta med sig barnen i ödet. Ingen frisk och lycklig person tar sitt eget liv och ändå mindre, tar med sig sina friska lyckliga barn…

Men likväl händer det några gånger per år att både mammor och pappor avslutar sitt och barnens liv i en separation för att straff den kvarvarande föräldern. Det är inget nytt fenomen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Du får gärna lägga upp hela ”domen?” Maska för sådant som inte är relevant. Alt skicka PM.

Kontaktförbud skickas ut som en sammanställning för hela riket. Vill man ha mer information så fa rman begära ut med AM-numret.

Detta är all info som finns.
"Åklagarkammaren i Kristianstad
AM-73128-21
Ej kontaktförbud

Kontaktförbud ska inte
meddelas Krasn*q*, Lab*not,
19900227-2871, med
avseende på NN 3 (Sekretessmarkering).
Krasn*q*, Lab*not har inte tidigare lagförts för brott mot
närstående. Pågående utredning ger för närvarande inte
tillräckligt stöd för ansökan. Det har inte framkommit
någonting som tyder på att Krasn*q*
i, Lab*not skulle
komma att kontakta, trakassera eller begå brott mot
sökanden. Förutsättningarna för kontaktförbud är mot
denna bakgrund inte uppfyllda.

2021-06-14 N*cklasson, Mar*a"

Utan att skriva det i sten så tror jag det sista namnet är den person som ansökt om kontaktförbudet. Så om det är den M tråden pratar om som ansökt, så bör förbudet röra barnet, därav sekretess. Är dock inte helt säker.
Senast redigerad av tomatplanka 2021-07-08 kl. 21:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Tänk att människor har så svårt att förstå att detta sannolikt INTE är en mamma på väg till Liseberg med sina två små barn kommer på att det bättre att alla tre dör.

Ni kommer aldrig förstå och därför aldrig kunna förhindra o hjälpa en människa i liknande tillstånd.

+1
Det måste finnas hemskheter i hennes liv som gör att hon väljer detta för dem alla 3. Eller en otrolig oturlig snedtändning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub

Ni kommer aldrig förstå och därför aldrig kunna förhindra o hjälpa en människa i liknande tillstånd.

Ond och elak mamma är vad hon är! Stackars barnen!
Citera
2021-07-08, 21:14
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Tragiskt att hon var så full av demoner och vanföreställningar. Fungerade på arbetsplatsen. Huvudet tog hon inte hand om så bra. Humanare hade varit att erkänna att hon inte klarade av att ha barn i sin livssituation. Hon kunde larmat socialtjänsten. Hon måste ju haft nära den på kommunen. Adoptera bort den till nån lycklig familj. Nej istället råmördade hon dem på grövsta sätt. Det är inte vackert eller kärleksfullt.
Senast redigerad av Walla-walla-wincha 2021-07-08 kl. 21:16.
Citera
2021-07-08, 21:17
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av some18mydog
Nu vet vi ju inte hur det står ställt här och det är därför jag skriver att det beror på. Vi vet ju inte helt säkert vem mamman är och därmed inte pappan eller hur livet varit. Men ponera att mamman levt med en man som tex Fritzl eller ”välj valfri manlig sexförbrytare/misshandlare/whatever” och förstår att barnen skulle hamna hos honom när hon avslutar sitt liv så förstår jag att hon tyvärr väljer att ta med sig barnen i ödet. Ingen frisk och lycklig person tar sitt eget liv och ändå mindre, tar med sig sina friska lyckliga barn…

Vi kan också vända på diskussionen. Ponera att hon faktiskt var medveten och att hon gjorde det här av hämnd.

Det finns många kvinnor i historien som begår mord.

Det blir en konstig debatt när kvinnan i fallet är misstänkt mgm och allmänheten inte kan ” tänka sig ondskan”, mannen är skyldig oavsett.

En mer nyanserad debatt kanske kan genomlysa händelsen ur ett större perspektiv. ”Kvinnan är snygg och svensk, mannen är alban och kvinnomisshandlare”?

Faktum är att kvinnan medvetet/planerat? orsakade barnens död.
Citera
2021-07-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
...och i den -din teori- gjorde hennes föräldrar henne bostadslös?

Så därför "tog hon tåget"..?

Men nejje. Hon har ju flyttat nån annanstans före det. Gubben bodde kvar i huset och de körde ut HONOM därifrån och sålde.
(teori som sagt)
Citera
2021-07-08, 21:18
Medlem
SkrikPaniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Ond och elak mamma är vad hon är! Stackars barnen!

Du har inte ens orkat läsa studer om maternal filicide. Jag hoppas innerligt att personer i din närhet inte har psykiska sjukdomar. Du hade haft möjlighet att hjälpa men ville hellre skriva skit om en död mamma på flashback. Well done.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in