2021-07-08, 21:19
Medlem
Okej, så vi måste alltså vänta ända till september för att se om detta fuskbygge håller? Är det någon som tror att Löfvens höstbudget kommer att gå igenom i september? Min gissning är nej, och han kommer klamra sig fast med en borgerlig budget trots sina "hot" om att avgå.
Senast redigerad av Patch1 2021-07-08 kl. 21:21.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jag gör en analys baserat på objektiva fakta, varför är det så jobbigt för dig? Du kan förstås göra en annan analys om du vill och vi behöver inte hålla med varandra men det är inget skäl till att du ska skrika och gråta som en treåring.

Du har genomgående i tråden visat att du inte kan ta till dig information så att du påstår dig ha pratat med icke namngivna personer har noll värde. Även om detta inte är fria fantasier betyder inte det att du har tolkat dessa personer rätt eller att de ens har rätt. Acceptera att alla inte behöver dela din tro.
Vilken objektiv fakta? Att säga att M hade låga opinionssiffror med Batra betyder knappast att Batra försvann på grund av hennes SD närmande.

Nå, jag väntar fortfarande på dina bevis på att Batra försvann på grund av hennes SD närmande.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Nej, det sade de inte alls. De sade att de kommer att samarbeta inom ramen för de gamla blocken. Allianspartierna tog lika mycket avstånd från att samarbeta med S som SD.
Ja, så var det. Alla allianspartier svek sina löften.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-08 kl. 21:23.
Citera
2021-07-08, 21:20
Bannlyst
Citat:
Varför ljuger du, endast en liten minoritet av väljarna har förtroende för Löfven. Ingen statsminister i Sverige har någonsin haft så här låga förtroendesiffror.
Det är möjligt men det finns ingen som har högre. Demokratihelvetet du vet...
Citera
2021-07-08, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det gjorde han ju inte alls, eftersom han fälldes av samma riksdag 16 dagar tidigare. Förstå att det är teater.
Teater? Det kallas demokrati. Har du ett annat statsskick som du föredrar?
Citera
2021-07-08, 21:33
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Vilken objektiv fakta? Att säga att M hade låga opinionssiffror med Batra betyder knappast att Batra försvann på grund av hennes SD närmande.

Nå, jag väntar fortfarande på dina bevis på att Batra försvann på grund av hennes SD närmande.

Nu får du sluta gråta. Jag har inte sagt att jag har bevis för anledningen till att Batra fick kicken men det har förstås inte du heller, det har ingen för övrigt. Detta handlar om bedömningar och jag har redogjort för min bedömning, du får acceptera det.

Det kan säkert vara så att någon har tyckt att Batra inte var en bra ledare internt men min bedömning är att en partiledare inte sparkas av den anledningen om partiledaren skapar bra opinionssiffror. Detta klarade dock inte Batra av utan siffrorna för både henne och partiet utvecklades svagt och det är anledningen till att hon fick kicken enligt mig.

Du får som sagt var tro något helt annat om du vill, det skiter jag i, men jag delar inte din tro. Du som kräver "bevis" har heller inga bevis själv och det har som sagt var inte någon, det finns bara bedömningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det är möjligt men det finns ingen som har högre. Demokratihelvetet du vet...

Statsministern brukar alltid ha högst opinionssiffror av alla partiledare, statsministern får helt enkelt ett antal pluspoäng enbart för att vara statsminister.

Löfven har dock inte alltid legat som nummer 1 trots innehavet av statsministerposten vilket är rätt unikt. Vet inte om någon annan statsminister har legat så lågt på den listan som Löfven har gjort under långa tider.

Har det ens hänt att en statsminister inte varit 1:a eller är Löfven den förste som halkat ned ända till 3:e plats som han gjort tidigare? Har han t.o.m. legat ännu sämre än så kanske?
Citera
2021-07-08, 21:42
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Teater? Det kallas demokrati. Har du ett annat statsskick som du föredrar?

Jag föredrar demokrati via riktigt folkstyre. Inte den demokratiteater Sverige har. Det här systemet tjänar inte folkviljan. 116 ledarmöter röstade fram Stefan Löfven. 116 av 349.

Demokratiteater. Systemet är utformat att tjäna makthavarna, inte folket.

Hade vi haft demokrati hade vi haft ett extra val där folket fått säga sitt. Det vågade inte makten.
Senast redigerad av Nostradumbass 2021-07-08 kl. 21:45.
Citera
2021-07-08, 22:15
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag föredrar demokrati via riktigt folkstyre. Inte den demokratiteater Sverige har. Det här systemet tjänar inte folkviljan. 116 ledarmöter röstade fram Stefan Löfven. 116 av 349.

Demokratiteater. Systemet är utformat att tjäna makthavarna, inte folket.

Hade vi haft demokrati hade vi haft ett extra val där folket fått säga sitt. Det vågade inte makten.

Helt riktigt, endast en tredjedel av ville ha honom som statsminister men det är inte ens folkets åsikter för vi är inte tillfrågade ens. Tänk om väljarna istället hade fått rösta om Löfven skulle få sitta kvar. Nej den makten vill inte partierna släppa ifrån sig förstås.
Citera
2021-07-08, 22:17
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
? Hur skulle hon kunna få en post någonstans?
Det är väl bara ledamöter som sitter i regeringen som får det??

Jag kan ha fel så du får förklara!!

Japp, du har fel. Det är inte bara ledamöter i regeringen som kan bli ambassadörer och landshövdingar.

Dock är nog korruptionen lite för uppenbar om hon får en sådan post, jag skulle gissa på att hon får några luckerativa ”utredningsuppdrag”.
Citera
2021-07-08, 22:22
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Varför blir du så grinig när jag inte håller med din analys och ger min syn på saken istället? Har du alltid så här svårt för att andra säger emot dig?

Du gråter över att jag inte enligt dig har säkra bevis för min analys men det har du förstås inte heller. Acceptera att jag inte delar din analys och har en annan syn på saken utan att gråta som en treåring.

De av oss som var med på den tiden (forntiden) minns att opinionssiffrorna för M var i fritt fall INNAN hon öppnade för att prata med SD. Hon öppnade för detta just för att hejda raset (som berodde på den fortsatta oansvariga migrationspolitiken i och med DÖ).
Spinnet efteråt är bara trams, men eftersom massmigrationslinjen och det tillhörande SD-hatet hade stöd från MSM gick det att pumpa ut.
Vissa tror till och med på det på riktigt.
Tydligen.
Citera
2021-07-08, 22:27
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
De av oss som var med på den tiden (forntiden) minns att opinionssiffrorna för M var i fritt fall INNAN hon öppnade för att prata med SD. Hon öppnade för detta just för att hejda raset (som berodde på den fortsatta oansvariga migrationspolitiken i och med DÖ).
Spinnet efteråt är bara trams, men eftersom massmigrationslinjen och det tillhörande SD-hatet hade stöd från MSM gick det att pumpa ut.
Vissa tror till och med på det på riktigt.
Tydligen.

Moderaterna var sargade ja men det leder alltid till förtroendetapp när man gör utspel som växelvis går i helt olika riktningar i en kontroversiell fråga. I en sådan här fråga måste man vara konsekvent och inte hoppa fram och tillbaks.
Citera
2021-07-08, 22:35
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Moderaterna var sargade ja men det leder alltid till förtroendetapp när man gör utspel som växelvis går i helt olika riktningar i en kontroversiell fråga. I en sådan här fråga måste man vara konsekvent och inte hoppa fram och tillbaks.

Att kunna samtala med alla folkvalda representanter för svenska folket kan ju aldrig vara kontroversiellt.

Om man är så känslig där man sitter i sin sandlåda, hur skall man då se på att regeringen skickar miljarder av skattepengar till terroristgrupper som Hamas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in