2021-07-08, 20:51
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Ja det där är ju en teori. Om en konspiration...

Tja folkpartisten gick ju ut från en debatt när Ny Demokrati skulle närvara så redan då var det där igång.
Citera
2021-07-08, 20:52
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Du har med andra ord inte ens en källa för dina antaganden.

Vi har ju sett tidigare att du inte direkt är den vassaste kniven i lådan och att du blir rätt sur och grinig när du har fel vilket ofta sker, men i det här fallet angav jag ju mina källor och du klarar ändå inte av att ta det till dig.
Citera
2021-07-08, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Vi har ju sett tidigare att du inte direkt är den vassaste kniven i lådan och att du blir rätt sur och grinig när du har fel vilket ofta sker, men i det här fallet angav jag ju mina källor och du klarar ändå inte av att ta det till dig.
Fortfarande ingen källa presenterad på att det var närmandet till SD som var anledningen till att Batra blev avsatt som partiledare.
Citera
2021-07-08, 20:57
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Fortfarande ingen källa presenterad på att det var närmandet till SD som var anledningen till att Batra blev avsatt som partiledare.

Jag angav de källor jag baserade min analys på lilla gubben, om du har är trött och grinig får du väl gå och lägga dig eller kanske boxa en kudde tills du får bort din stingslighet.

Var är dina källor på din analys?
Citera
2021-07-08, 20:58
Bannlyst
Citat:
Jag angav de källor jag baserade min analys på lilla gubben, om du har är trött och grinig får du väl gå och lägga dig eller kanske boxa en kudde tills du får bort din stingslighet.

Var är dina källor på din analys?
Att börja babbla om olika opinionssiffror är inte en källa i det här sammanhanget.
Citera
2021-07-08, 21:01
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Att börja babbla om olika opinionssiffror är inte en källa i det här sammanhanget.

Det är klart opinionssiffror är en källa, hur kan du ha svårt att förstå det?
En partiledare som skapar bra opinionssiffror för sitt parti får inte sparken om det inte finns något väldigt extremt som motiverar det, typ det har aldrig hänt.
Citera
2021-07-08, 21:03
Bannlyst
Citat:
Det är klart opinionssiffror är en källa, hur kan du ha svårt att förstå det?
En partiledare som skapar bra opinionssiffror för sitt parti får inte sparken om det inte finns något väldigt extremt som motiverar det, typ det har aldrig hänt.
Ja, AKB dåliga opinionssiffror var en av anledningarna till att hon fick sparken. Men att dra säkra slutsatser om att det berodde på hennes närmande till SD kräver mer kött på benen. Till skillnad från dig har jag faktiskt pratat med moderater som satt i partistyrelsen då.

SD-skiten är en myt som media spann på för narrativ för att just avskräcka potentiella ledare från att närma sig SD.
Citera
2021-07-08, 21:05
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Det är sant att många inte tycker om SD eller deras politik. Men det betyder inte att alla de är överens om hur man bör förhålla sig till dem. Jag för min del är mycket kritisk till vad jag själv anser vara SD:s vurm för främlingsfientliga och starkt nationalistiska organisationer och regimer. Partiets kopplingar till såväl Polens som Ungerns regeringspartier kan knappast med bästa välvilja förnekas. Det är upp till var och en att gilla eller inte gilla, jag gör det inte. Däremot delar jag inte uppfattningen om att det bästa är att hålla SD utanför politiskt inflytande i vårt parlament. Ju mer andra riksdagspartier försöker att hålla SD borta från makten desto mer ökar sympatierna för dem och väljarstödet ökar. SD hånas ofta för sin välanvända "offerkofta", men för att vara helt ärlig så är det deras motståndare som hela tiden tillhandahåller den. Skulle SD släppas fram till maktens grötfat, som del i en regering eller enbart samarbetspartner till en regering, skulle deras tillkortakommanden komma i dagen och tillbakagången för partiet snart vara ett faktum.

Bra skrivet!
Jag håller med dig helt. Det skulle vara nyttigt för både partiet SD och dess sympatisörer om SD fick arbeta i "skarpt läge", i något slags regeringssamarbete. Då kommer de få bekänna färg, och få visa sin duglighet.
Citera
2021-07-08, 21:07
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ja, AKB dåliga opinionssiffror var en av anledningarna till att hon fick sparken. Men att dra säkra slutsatser om att det berodde på hennes närmande till SD kräver mer kött på benen. Till skillnad från dig har jag faktiskt pratat med moderater som satt i partistyrelsen då.

SD-skiten är en myt som media spann på för narrativ för att just avskräcka potentiella ledare från att närma sig SD.

Varför blir du så grinig när jag inte håller med din analys och ger min syn på saken istället? Har du alltid så här svårt för att andra säger emot dig?

Du gråter över att jag inte enligt dig har säkra bevis för min analys men det har du förstås inte heller. Acceptera att jag inte delar din analys och har en annan syn på saken utan att gråta som en treåring.
Citera
2021-07-08, 21:08
Bannlyst
Citat:
Varför blir du så grinig när jag inte håller med din analys och ger min syn på saken istället? Har du alltid så här svårt för att andra säger emot dig?

Du gråter över att jag inte enligt dig har säkra bevis för min analys men det har du förstås inte heller. Acceptera att jag inte delar din analys och har en annan syn på saken utan att gråta som en treåring.
Snarare du som blir grinig. Jag säger bara det enkla att du inte har en källa på att AKB avsattes på grund av hennes SD-närmande enkom. Allt du kommer med är spekulationer.

Till skillnad från dig har jag mer kött på benen i form av samtal med en person som satt i partistyrelsen på den tiden. Jag litar mer på honom än vänstermedia och dig.
Citera
2021-07-08, 21:12
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Snarare du som blir grinig. Jag säger bara det enkla att du inte har en källa på att AKB avsattes på grund av hennes SD-närmande enkom. Allt du kommer med är spekulationer.

Till skillnad från dig har jag mer kött på benen i form av samtal med en person som satt i partistyrelsen på den tiden. Jag litar mer på honom än vänstermedia och dig.

Jag gör en analys baserat på objektiva fakta, varför är det så jobbigt för dig? Du kan förstås göra en annan analys om du vill och vi behöver inte hålla med varandra men det är inget skäl till att du ska skrika och gråta som en treåring.

Du har genomgående i tråden visat att du inte kan ta till dig information så att du påstår dig ha pratat med icke namngivna personer har noll värde. Även om detta inte är fria fantasier betyder inte det att du har tolkat dessa personer rätt eller att de ens har rätt. Acceptera att alla inte behöver dela din tro.
Citera
2021-07-08, 21:18
Medlem
kyrkstockens avatar
jag tror L förlorade mest på att steffe snabbt var tillbaka. Uppmärksamheten gick till S, M, och C,,,och V som avsatte steffe.

Det här blir tufft för L om inte himlen ramlar ner.
Det finns inget utrymme för L i och med att M kastat kung och fosterland och blivit ett rent liberalt parti. Det finns inte utrymme för två socialliberala partier. Att gå woke kunde ha funkat med Birgitta Ohlsson men det utrymmet har fjamåt snott åt sig.

kan regeringen avskaffa allemansrätten själv eller måste det till ett riksdagsbeslut?
Senast redigerad av kyrkstocken 2021-07-08 kl. 21:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in