Citat:
Ursprungligen postat av
sweintoo
Unga och medelålders män på flashback är inte synonymt med alla sdare. På vilket sätt är de andra partierna mer insatta? Är leila, riksdagsledamot för s från kiruna mer "insatt" än ragnar, sd, från eslöv? Själva maktutövandet har man såklart statliga utredningar, tjänstemän som är ekonomer, jurister osv. "Kritiken som framförts mot SD av andra partier har handlat mycket om att SD säger det folket vill höra men har ingen riktig plan bakom hur saker och ting ska genomföras i praktiken". Ja, de andra har ju verkligen haft en plan att integrera de 2,5 miljoner de gett uppehållstillstånd sedan 1980.. hur "insatt" är gemene mp-väljare eller v-väljare? Kom ner från dina höga hästar..
Skriv gärna läsligt. Namn på personer, städer och partier bör skrivas med versal i början. Meningen jag fetat ovan förstår jag inte innebörden av alls, den är obegriplig.
Jag har för övrigt redan skrivit att inte alla SD-anhängare är precis likadana. Jag har nämnt att många är medelålders män, och jag har nämnt hur många SD-anhängare beter sig på Flashback - detta är inte att säga att alla är likadana.
De andra riksdagspartierna har funnits längre och jag tror att de som är politiskt aktiva som representanter för de partierna generellt sett är bättre insatta i fler frågor än representanter från SD är, ja. Jag tycker att Åkesson är en duktig politiker och talare men det behövs fler kvalificerade politiker inom SD.
Jag vet inte varför du nämner 1980 specifikt eftersom problemen med invandringen för Sveriges del har blivit stora de senaste åren sen den stora flyktingvågen 2015. Det är nu vi har fått hit många lågutbildade människor samtidigt - precis som andra länder i Europa som också tagit ansvar för flyktingkrisen.
Det är inte SD som har behövt försöka integrera så många flyktingar på en gång. De skulle förmodligen sagt blankt nej från början om de fått bestämma, men jag är övertygad om att detta bara är den första av många flyktingströmmar och nästa gång kan Sverige ta emot färre invandrare genom att hänvisa till att vi redan har tagit emot så många - och då blir det andra länder som får steppa upp istället.