2021-07-08, 18:35
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
seriöst! Även inom samma etniska grupp skiljer sig längd,vikt,färg etc. Alla svenska är icke blåögd och blonda.

Fast är japaner generellt längre eller kortare än holländare? Mitt argument var ju knappast menat att förstås som att alla människor av ett folk är fullständigt stöpta i samma form. Fast nu är det ju du som påstår att Jimmie Åkesson ser ut som en "invandrare" vilket plötsligt ska förstås som en svartmuskig homogen grupp.
Citera
2021-07-08, 18:35
Medlem
arbetets avatar
Ulf biter ifrån iaf:

/.../
För mig är detta uppenbart – en omfattande invandring i kombination med en riktigt dålig integration har blivit väldigt dåligt för Sverige, framför allt för alla människor som idag lever i utanförskap i de utsatta områdena.

Jag lyfte väl kända och belysta problem, som ingen människa i Sverige som bryr sig det minsta om samhället, har kunnat undgå att se. Men ändå möttes jag genast av anklagelser från politiska motståndare om att skuldbelägga invandrare i största allmänhet.

Självklart har jag aldrig pekat ut vare sig enskilda invandrare, eller invandrare som grupp som en belastning för vårt land. Tvärtom: hundratusentals människor har genom decennier och sekler invandrat till Sverige och bidragit ekonomiskt och kulturellt till vårt samhälle. Men uppenbara problem måste ju erkännas om man ska ha någon chans att lösa dem. Allt annat är att stoppa huvudet i sanden.

För detta kräver alltså Märta Stenevi (MP) att jag ska be om ursäkt, och Morgan Johansson (S) insinuerar att jag skulle vara farlig. Vad som är farligt är den medvetna fördumningen och polariseringen av debatten. De som borde be om ursäkt är de politiker som år efter år har makten att göra något men låter utanförskapet, arbetslösheten och kriminaliteten bara växa, samtidigt som de röstar igenom lagar som avsiktligt ökar invandringen till Sverige.

För den som vill föra en vuxen diskussion om svåra problem, och är intresserad av vad jag faktiskt sa igår, så var detta den kanske viktigaste passagen i mitt tal:

”Moderaterna är partiet för alla som har en bergfast tro på rättigheter, skyldigheter och möjligheter – som är lika för alla. Vissa av oss talar med dialekt, andra med brytning. Men vi förenas i övertygelsen att Sverige ska vara ett land, där vad du gör och vart du är på väg, är viktigare än vem du är och var du kommer ifrån.”
https://www.facebook.com/UlfKristerssonM/posts/3028384117397258

Vad man än tycker om Ulf Kristersson och M så måste nog detta ställningstagande betecknas som ett vägskäl i svensk politik. Inte bara kallar han en spade för en spade, han backar inte utan går till attack istället.

Det känns bra måste jag säga! Visserligen visste jag att det skulle ta hus i helsike när jag hörde intervjun i bilradion men jag tror faktiskt att många människor förstår precis vad han menar och att de som nu raljerar över honom och medvetet missförstår inte längre får andra med sig i samma utsträckning som förut.
Senast redigerad av arbetet 2021-07-08 kl. 18:41.
Citera
2021-07-08, 18:36
Medlem
Ulf Kristersson ironiskt nog så har han ju själv bidragit till att ”Invandringen i Sverige har blivit en belastning” genom att i adoptera "made in china" barn.

Paret gifte sig 1991, men när det var dags att bilda familj insåg makarna att de inte kunde få barn. Istället adopterade Ulf och Birgitta ett barn från Kina.

https://stoppapressarna.se/svenskt/ulf-kristerssons-tuffa-tid-med-frun
Citera
2021-07-08, 18:38
Medlem
trollgubbens avatar
”Invandringen i Sverige har blivit en belastning”

No shit! Vänsterns* "sågningar" är verklighetsfrånvänd identitetspolitik. Eller är kriminella klaner, gängkriminalitet, antisocialt dominansbeteende, polismord, islamister, terrordåd, hedersmord, kvinnoförtryck och förnedringsrån positiva kulturberikning enligt Morgan Johansson och Annie Lööf?

Sen att flyktinginvandringen (mestadels icke-akademiska ekonomiska migranter), är en stor nettokostnad som även skapat bostadsbrist och utsatta områden. Välfärden tryter och svenskar är inte ens längre majoritet i Sveriges tre största städer, där Malmö kommun går back 5 miljarder varje år. Och vänstern tycker vi ska fortsätta "öppna våra hjärtan"? Det är för mig bortom allt förstånd, oerhört provocerande och oansvarigt av våra politiker att blunda för att den väldigt generösa invandringen kostar Sverige på många fronter.

* där C ingår, de vill också att Sverige ska vara socialkontor för hela världen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av löl
japp, det är försent. Klotet som rullar är för stort. Hela skiten är som en dålig aktie. Går bara ner hela tiden medan folket tror att den ska komma tillbaka till sina glansdagar. Glöm det!!

Västeuropa håller på med sina sista andetag. Kommer ta ett tag. 20-25 år. För några år sedan trodde jag 30-35år. Kan kanske leta sig ner mot 15-20år om det accelererar mer.
Vi ser det på utbildningsnivåerna samt IQ. Och vilka prioriteringar vårat land samt Europa fokuserar på.

Låga räntor fortsätter i ett par år till, med hopp om att dölja spektaklet. Så fort räntorna börjar stiga och pengarna sinar.. Då får Svensson upp ögonen.
Inga fler feta resor till Thailand. Området där du bodde är nu också "ghetto"

White flight fortsätter i allt större skala. Fler och fler söker sig till Östeuropa där fred och trygghet fortfarande existerar. Asien och Usa kan nog också bli en plats dit många söker sig till.

Europa kommer att delas in i väst och Östeuropa. Som väst och Östrom.
Där väst faller samman totalt.

Asien kommer att bli mäktigt. Med sina icke segregerade områden. Dock har dom sina inre problem.
Men det är inte i närheten av dom inre konflikter vi har och kommer ha i Västeuropa.

Lägre fram kan vi bara fantisera om. Men jag tror detta är vad vi kan vänta oss.
Trenderna pekar alla åt det håller. Krävs inte någon raketforskning att se detta.

Dock krävs det endast solbrillor och skygglappar att inte se det. Billigare och enklare.

Östeuropa kommer inte slinka ur Globalisternas klor. Jag är ännu mer pessimistisk än dig i det att vi har alla stängt in varandra i samma bur. Kollapsar USA så kollapsar även Kina, Ryssland osv. Det är så det är upplagt numera. Ingen kommer undan längre. Kommer inte finnas någon fristad.

Denna civilisation är på väg in i sin vinter. Vi är redan inne i hösten. Sommaren tog slut redan för hundratals år sedan (strax innan industrialiseringen började). Det går inte att jämföra med Rom eller det förflutna öht. Denna civilisation är global. Faller en faller allt. Vi har bundit fast varandra till samma öde.
Citera
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Vad är problemet med UK's uttalande?

(A) Anses det osant, dvs invandringen som sker nu är inte en belastning?

(B) Det är sant, men det skall inte sägas? Det kan ju anses vara förtal att säga sanningen i Sverige, till och med att citera offentliga handlingar.

(C) UK har inte nog specificerat att invandringen på 1600-talet var bra för Sverige, så hans uttalande var inte universellt sant?

(D) Det finns invandrare i dagens Sverige som bidrar positivt, så problemen med invandringen får inte nämnas för då blir de kränkta?

Svaret blir D.

Du får inte säga ett knyst om någon blir kränkt. Spelar ingen roll om det bara är 1000 på en miljon.
Sen att Vänstern håller med eller inte om detta spelar ingen roll. För dom vågar inte säga det även om det stämmer.

Tror dock att vänstern håller med bakom stängda dörrar
Citera
2021-07-08, 18:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ulf Kristersson ironiskt nog så har han ju själv bidragit till att ”Invandringen i Sverige har blivit en belastning” genom att i adoptera "made in china" barn.

Paret gifte sig 1991, men när det var dags att bilda familj insåg makarna att de inte kunde få barn. Istället adopterade Ulf och Birgitta ett barn från Kina.

https://stoppapressarna.se/svenskt/ulf-kristerssons-tuffa-tid-med-frun
Du förstår inte heller skillnaden mellan system och individer ser jag. Nivån har sjunkit rejält i den allmänna debatten även här på Flashback.
Citera
2021-07-08, 18:44
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Östeuropa kommer inte slinka ur Globalisternas klor. Jag är ännu mer pessimistisk än dig i det att vi har alla stängt in varandra i samma bur. Kollapsar USA så kollapsar även Kina, Ryssland osv. Det är så det är upplagt numera. Ingen kommer undan längre. Kommer inte finnas någon fristad.

Denna civilisation är på väg in i sin vinter. Vi är redan inne i hösten. Sommaren tog slut redan för hundratals år sedan (strax innan industrialiseringen började). Det går inte att jämföra med Rom eller det förflutna öht. Denna civilisation är global. Faller en faller allt. Vi har bundit fast varandra till samma öde.

Varför ska man globalisera överhuvudtaget? Som en smart jävel sa en gång, det finns ett skäl till varför pingviner bor i antartisk och inte i öknen....
Vi är olika. Vi tänker olika. Vissa saker är universella som mat, vatten, toalettbehov, dusch, kläder osv. Men i religionen och kultur skiljer vi oss åt. Så är det och förblir det.
Citera
2021-07-08, 18:45
Medlem
Ulf är kanon, äntligen vågar han gå armkrok med Jimmie och Ebba.
Citera
2021-07-08, 18:46
Avstängd
jugbandbluess avatar
jag hoppas att var och en svensk som lyssnar på den här idioten minns vad moderaterna ställt till med och aldrig, ALDRIG, röstar på moderaterna.

den här kappvändaren, reinfeldts lille dvärg som han var, står inte för någon verklig opposition. han är delaktig till den stora massinvandringen.
Citera
2021-07-08, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ulf biter ifrån iaf:

/.../
För mig är detta uppenbart – en omfattande invandring i kombination med en riktigt dålig integration har blivit väldigt dåligt för Sverige, framför allt för alla människor som idag lever i utanförskap i de utsatta områdena.

Jag lyfte väl kända och belysta problem, som ingen människa i Sverige som bryr sig det minsta om samhället, har kunnat undgå att se. Men ändå möttes jag genast av anklagelser från politiska motståndare om att skuldbelägga invandrare i största allmänhet.

Självklart har jag aldrig pekat ut vare sig enskilda invandrare, eller invandrare som grupp som en belastning för vårt land. Tvärtom: hundratusentals människor har genom decennier och sekler invandrat till Sverige och bidragit ekonomiskt och kulturellt till vårt samhälle. Men uppenbara problem måste ju erkännas om man ska ha någon chans att lösa dem. Allt annat är att stoppa huvudet i sanden.

För detta kräver alltså Märta Stenevi (MP) att jag ska be om ursäkt, och Morgan Johansson (S) insinuerar att jag skulle vara farlig. Vad som är farligt är den medvetna fördumningen och polariseringen av debatten. De som borde be om ursäkt är de politiker som år efter år har makten att göra något men låter utanförskapet, arbetslösheten och kriminaliteten bara växa, samtidigt som de röstar igenom lagar som avsiktligt ökar invandringen till Sverige.

För den som vill föra en vuxen diskussion om svåra problem, och är intresserad av vad jag faktiskt sa igår, så var detta den kanske viktigaste passagen i mitt tal:

”Moderaterna är partiet för alla som har en bergfast tro på rättigheter, skyldigheter och möjligheter – som är lika för alla. Vissa av oss talar med dialekt, andra med brytning. Men vi förenas i övertygelsen att Sverige ska vara ett land, där vad du gör och vart du är på väg, är viktigare än vem du är och var du kommer ifrån.”
https://www.facebook.com/UlfKristerssonM/posts/3028384117397258

Vad man än tycker om Ulf Kristersson och M så måste nog detta ställningstagande betecknas som ett vägskäl i svensk politik. Inte bara kallar han en spade för en spade, han backar inte utan går till attack istället.

Det känns bra måste jag säga! Visserligen visste jag att det skulle ta hus i helsike när jag hörde intervjun i bilradion men jag tror faktiskt att många människor förstår precis vad han menar och att de som nu raljerar över honom och medvetet missförstår inte längre får andra med sig i samma utsträckning som förut.

Håller med dig om att detta är ett vägskäl i svensk politik och början på något nytt. Människor kapabla till logiskt konsekvenstänkande på ena sidan och känslostyrda grönsaker på andra sidan.
Citera
2021-07-08, 18:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand

Det stämmer, förutom att vi inte är dem som drar åt säcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in